Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ringa långivare och be om sänkt ränta?

Hej,

Jag får det att gå runt som det är just nu men jag har 6 st hos 5 olika långivare med räntor mellan 8-13%.. Alla blanco är oförsäkrade då jag inte har råd med försäkringen.

Om tex räntan höj igen nästa år eller om det händer någon oväntat kommer jag få det tufft.

Lånen har uppkommit pga spel.

Vad tror ni om att ringa långivarna och förklara hur läget är, är det slöseri med tid eller har ni varit med om att en långivare har sänkt räntan ?

Jag har inte varit sen med inbetalningarna än så länge .2 av lånen är 1 år gamla men resterande 4 är från oktober 2018 och framåt. Bankerna jag har lån hos är forex, ica, avida, collector, santander.

Hej Whattodo123,
att ringa och be om lägre ränta är inte så gångbart. Att berätta att man har betalningsproblem funkar kanske om man vill lägga sig på en betalningsplan, men det är sällan så bra, och jag vet inte vilka som har betalningsplaner nuförtiden.
Bättre att säga att du vill "lösa mina lån", och säg att du har bättre villkor någon annan stans. Det bästa som kan hända är att de vill "matcha" din ränta, det värsta som kan hända är att de skickar ut lösenuppgifter (du behöver inte betala av).
Om du vill komma ner i månadskostnad föreslår jag att du försöker höja lånet där du har bra ränta och betalar på de med hög ränta. I samband med det lägger lånet på lång återbetalningstid. Dubbelkolla bara att du får en lägre månadskostnad på de lån du betalar ner på.
Lycka till!

Flixor det är väl gångbart att få räntorna sänkta eller vad menar du?

Flixor det är väl gångbart att få räntorna sänkta eller vad menar du?
Jodå, det kan gå att få räntorna sänkta på många sätt. Jag tror att det enklaste är att säga att man har fått ett bättre erbjudande. Då kan man bli kopplad till retentionavdelningen som ska ”rädda” kvar kunden. Om man bara säger att man har svårt att betala, blir man snarare kopplad till kravavdelningen. Jag kan ha fel såklart. Hur gjorde du Terry_?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp