Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Redogörelse om inkomst brev... Tid till utmätning?

@Lasseman en annan fråga... hur långt går Ni i jakten på att hitta en person som skall delges?! Jag menar, letar Ni även efter personen utanför landet?!

Skicka post utomlands går väl bra, men inte åka och leta vad jag vet.

Skicka post utomlands går väl bra, men inte åka och leta vad jag vet.

Om jag vet att hen inte befinner sig i Sverige längre, bör jag informera KF om det?
Var i en lgh häromdagen där det låg drivor med KF brev och minst ett 30-talet lappar om att KF har sökt vederbörande... Känns lite onödigt att KF fortsätter sökandet på adressen...typ...

Av 35 § delgivningslagen (2010:1932) framgår att om delgivningsmottagaren har känt hemvist i Sverige men inte påträffas där, får handlingen lämnas till en vuxen medlem av det hushåll som delgivningsmottagaren tillhör och som påträffas i eller i omedelbar anslutning till hemvistet.

Av 36 § samma lag framgår att om delgivningsmottagaren inte påträffas på sin arbetsplats under sin vanliga arbetstid, får handlingen lämnas till hans eller hennes arbetsgivare. Med arbetsgivare avses en person i företagsledande eller därmed jämförlig ställning eller chefen för den personaladministrativa verksamheten på delgivningsmottagarens arbetsplats.

Om jag vet att hen inte befinner sig i Sverige längre, bör jag informera KF om det?
Var i en lgh häromdagen där det låg drivor med KF brev och minst ett 30-talet lappar om att KF har sökt vederbörande... Känns lite onödigt att KF fortsätter sökandet på adressen...typ...

Kan vara idé

Hade till 10 Juni att inkomma med inkomstuppgifter mm och gjorde det till just sista dagen. Beslut om utmötning av lön kom redan 12 Juni i brevlådan :-(
Är det alltså så att dom kommer dra redan nu på nästa lön 25e Juni? Någon som fått liknande som kan svara?
Hela sommaren och semestern förstörd :-(

Hade till 10 Juni att inkomma med inkomstuppgifter mm och gjorde det till just sista dagen. Beslut om utmötning av lön kom redan 12 Juni i brevlådan :-(
Är det alltså så att dom kommer dra redan nu på nästa lön 25e Juni? Någon som fått liknande som kan svara?
Kan vara så tyvärr va snabbt dom räknade ut hur mycket får du behålla efter utmätning?
Hade du 10 dagar på dig att lämna inkomstuppgift?
Vet du när din arbetsgivare har brytpunkt? Har dom haft den nu hinner dom inte dra på lönen i juni hoppas du får behålla den.

Gick sann hastighet för mig.
Du kan se när dom tagit all information dom behöver i pappren du fått.

Allt är redan klart i stort sett när du skickar in, ser det som mer en bekräftelse det man skickar in.

Kan vara så tyvärr va snabbt dom räknade ut hur mycket får du behålla efter utmätning?
Hade du 10 dagar på dig att lämna inkomstuppgift?
Vet du när din arbetsgivare har brytpunkt? Har dom haft den nu hinner dom inte dra på lönen i juni hoppas du får behålla den.

Förbehållsbelopp 9899 :-

Vad är brytpunkten för något? När dom lägger in lönen eller?

Hoppades på det jag med men nu ser det mörkt ut :-( Visste ju det skulle komma, självklart precis innan semester också.

Fick även med en skuldspecifikation skickas den också till mitt lönekontor? Så dom ser vilka jag har skuld hos. Verkar ju helt galet isåfall!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp