Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Redogörelse om inkomst brev... Tid till utmätning?

Sån har myndigheten idag också, så vi är lediga. Samtidigt har vi lagkrav (tror jag) på att ha öppet, så ett mindre antal är inbeordrade att jobba övertid idag.
Såg att KFM hade öppet till kl 12 idag

Idag fick lönekontoret in papper om att fylla i inkomst :-(
Så även om jag väntar med att skicka in till 10/6 med mina så lär dom väl hinna dra på nästa lön den 25/6 :-/

Så även om jag väntar med att skicka in till 10/6 med mina så lär dom väl hinna dra på nästa lön den 25/6 :-/

Som sagt gränsfall

Frågat innan men glömt. Får arbetsgivaren brev samtidigt som man själv får dvs inkomstredogörelse?

Ja arbetsgivaren får brev samtidigt som du om att redovisa inkomsten.

Hur fick du reda på det? Hörde lönekontoret av sig? Är undrande då jag snart är där och ej haft utmätning tidigare svettigt o jobbigt är det.

Hur fick du reda på det? Hörde lönekontoret av sig? Är undrande då jag snart är där och ej haft utmätning tidigare svettigt o jobbigt är det.
Litet företag och lönetanten kom ut och visade mig.
Visste att det skulle komma då jag pratat med kommunen och släppt allt så hade förvarnat henne innan också. Bara surt att det ska komma nu precis innan semestern :-/

Litet företag och lönetanten kom ut och visade mig.
Visste att det skulle komma då jag pratat med kommunen och släppt allt så hade förvarnat henne innan också. Bara surt att det ska komma nu precis innan semestern :-/
Okej då förstår jag. Jobbar inom ett landsting så det händer nog inte för mig.
Håller med mitt kommer nog till Juli mitt i semestern deppig blir man
Hur hamnade du i skiten? I mitt fall spel o ren överkonsumtion

Okej då förstår jag. Jobbar inom ett landsting så det händer nog inte för mig.
Håller med mitt kommer nog till Juli mitt i semestern deppig blir man
Hur hamnade du i skiten? I mitt fall spel o ren överkonsumtion

...men OM det blir i juli, så hinner Du ju ”gömma” undan en del från juni lönen juuuu...
Ja, jag vet att detta låter illa och för att blidka mitt egna dåliga samvete när ja själv gjorde ovanstående, så kompromissade jag med just mitt samvete... Jag gjorde nämligen både och - jag slutreglade mindre skulder och la undan pengar samtidigt !! En perfekt deal :D

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp