Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Redogörelse om inkomst brev... Tid till utmätning?

Sen har vi dessvärre detta med attestordningen... Hos de flesta bolag ska chefen godkänna ens redovisade arbetad tid, milersättning samt eventuella utlägg. Hos oss attesterar min chef dessa i ett datasystem INNAN filen går iväg till löneavdelningen, men ibland kanske detta sker efter lönen är gjord.
Tror att @Lasseman någon gång för länge sedan skrev att någon chef hos kommunen såg sina medarbetares fullständiga löner pga godkännandet skedde efter lönen var utförd (Lasseman får rätta mig om jag minns fel...)
Hos oss kör man lön den 20:e för utbetalning den 27:e och ev övertid o andra tillägg lämnas till lön av chef men jag tror inte dom vet vilka avdrag man har utan uppgifter skickas till lön sen om det är utmätning eller inte är inget som chef fixar utan det dras på lön. Jag var mera orolig för att chefen informeras om utmätning.

Sen har vi dessvärre detta med attestordningen... Hos de flesta bolag ska chefen godkänna ens redovisade arbetad tid, milersättning samt eventuella utlägg. Hos oss attesterar min chef dessa i ett datasystem INNAN filen går iväg till löneavdelningen, men ibland kanske detta sker efter lönen är gjord.
Tror att @Lasseman någon gång för länge sedan skrev att någon chef hos kommunen såg sina medarbetares fullständiga löner pga godkännandet skedde efter lönen var utförd (Lasseman får rätta mig om jag minns fel...)

Jag minns något sånt ja.. var på en kommun om jag minns rätt

Ej fått brev än att lämna inkomst uppgifter o hyra mm men har två brev om skuld att betala som skulle vara inne nu den 30/5 så snart drar det väl igång säkert till Junilönen redan.

Nätt och jämt möjligt teoretiskt att hinna med i juni

Nätt och jämt möjligt teoretiskt att hinna med i juni
Okej för fram till den 20:e går det att justera lön. Efter skuld att betala hur lång tid brukar det ta innan KFM börjar kolla inkomst o skicka ut brev inför utmätning?

Okej för fram till den 20:e går det att justera lön. Efter skuld att betala hur lång tid brukar det ta innan KFM börjar kolla inkomst o skicka ut brev inför utmätning?

Vanligtvis några dagar därefter så förmodligen i nästa vecka påbörjas utredningen. Se nu till så Du inte har mucho money på bankkonton... :rolleyes:

Beror på belastning i teamet, allt från ett par dagar till några veckor. På många ställen är gäldenärer som dyker upp för första gången prioriterade

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp