Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Re:member flex kreditkort

Fattar nada........Men jag fick 10 000:- BEVILJAT på Everyday card :eek::cool:. Härligt. Fick veta strax innan om Swedbank att de inte kommer låta mig få kredit kopplat till mitt bankkonto som jag redan har, bland annat för dålig historik och för låg inkomst. Jaja, skit samma. Fick på Everydaycard istället. Hjärtat var i halsgropen när jag skickade in (enda smolket var hur många kreditsökningar inom närliggandes tid avgjorde. Senaste mailkonversationen om detta var att han visste inte hur många som kunda sätta käppar i hjulet.). Nu får jag invänta kort och kod ca 7 dagar.

Grattis, men hoppas nu bara att Du klarar av återbetalningarna oxå med tanke på Din relativt låga förtidspension...men det har Du säkert redan räknat med :)

Jorå, det har jag räknat på. Har inga andra avbetalningar. Stort sett hyra och som bostadskostnader som el och vatten, internet och telefonkostnader som är låg. Har ju som sagt mer än de 110000kr i årsinkomst. Har en bra bostadstillägg på det

Grattis!!!!!

Tack Myra. Ja det var härligt att se att det stod beviljat. Trodde jag såg i syne :D. Detta gör att jag kommer avsluta Swedbank för Skandia (gratis konto). Räcker att jag ska kosta på kortet efter 1 års gratis användandet. Jag har flygit under radarn på swedbanks avgifter på både kort och kontot. Efter deras svar så är det absolut adjö med dom. Har ingen användning av de eftersom jag måste punga ut i helt onödiga avgifter till dom (när dom kommer på det). Hade varit annorlunda om jag fick kredit kopplat till mitt kort. Men jag är tydligen bannad sen 2013. Så Bye bye Swedbank.

Tack Myra. Ja det var härligt att se att det stod beviljat. Trodde jag såg i syne :D. Detta gör att jag kommer avsluta Swedbank för Skandia (gratis konto). Räcker att jag ska kosta på kortet efter 1 års gratis användandet. Jag har flygit under radarn på swedbanks avgifter på både kort och kontot. Efter deras svar så är det absolut adjö med dom. Har ingen användning av de eftersom jag måste punga ut i helt onödiga avgifter till dom. Hade varit annorlunda om jag fick kredit kopplat till mitt kort. Men jag är tydligen bannad sen 2013. Så Bye bye Swedbank.
Helt rätt!!!

Dessutom när jag läser om bonusar på kortet. Jättebra. Ännu bättre om de 4 månaders räntefria delbetalningar på vissa som IKEA. Hade planerat in en beställning på IKEA. Kan betala av nästkommande månad. Men är dock bra att veta om man verkligen behöver kan dela upp. Japp gillar detta. Nu kommer jag ta ut belopp som jag hade tagit på Flexlimit (hua deras räntor). Ska betala in allt på Flexlimit via Everydaycard. Har skuld hellre på hos Everydaycard än Flexlimit. Nu hann det inte bli sån räntechock bara 60 spänn.

Idag kom mitt Everydaycard :). Inväntar koden, kommer i nästa vecka. Förberedelse för flytt från min bank Swedbank till Skandia är på G.

Kom på en sak om mitt kort. Om ett år kostar kortet 195 ronor i årsavgift. Nu första året är det gratis. Jag kommer använda detta kort till all köp eftersom jag inte har kopplat nåt kort till Skandia, kort kostar även där. Helt onödigt, tycker jag. Nu får jag bonus på all köp. Det blir reda pengar. Så jag kan säga att mitt kort blir på ett sätt gratis för jag kommet nog få in dessa pengar från bonusen :). Varje månad betalar jag fakturan till kortet där Nordea finans står bakom. Såg att all matköp är på 1 procent, allt det andra är på 0.5 procent.

Efter 7 månader erbjuder Remember ibland en höjning av sin kredit. Sker detta med en ny UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp