Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Re:member flex kreditkort

Oj, fick svar ifrån Supreme Card (hade glömt att jag mailat dom). Fick svar att man måste ha fast anställning och ingen direkt gräns på inkomsten. Ja, det var ju synd att inte pensionen räckte som fast inkomst :( Hade gärnat fått detta. Så då fick jag veta varför jag blev nekad det kortet via Kortio.

Jag fick EasyCard fr Collector med 5000 kr med en taxerad inkomst på 59 t.

Tyckte jag läste att de kräver 120 000 i årsinkomst. Så jag har inte prövat där. Ska kolla med min bank (swedbank). Har ett vanligt bankkort med Mastercard. Läste att man kan koppla kredit på det. Har slängt iväg ett mail och frågar. Fast i det mailet frågade jag nog om det "riktiga" kreditkortet. Nåja, får bli vidare motsvar om de inte kommer på det själva eftersom jag skrev att jag har ett sådant kort.

Hm....Har även ställt frågor till everyday kortet. Har fått svar att pension räknas till fast inkomst och de hade som bara 75000:- som lägsta årsinkomst. Jag skulle alltså kunna söka med min pension på 110 000 i årsinkomst. Undrar om man vågar. Har nu 4 onödiga UC skvalpandes som bland annat att Remember hade mer i årsinkomst än vad som står på deras hemsida "surt". Bank norweigan, vet inte riktigt varför. Supreme card kräver tydligen fast anställning. Men jag ska nog ringa upp om det "verkligen" är så om inte det går med pension. Jaja, jakten fortsätter...VILL ha kort NU (med låga räntor)

Hm....Har även ställt frågor till everyday kortet. Har fått svar att pension räknas till fast inkomst och de hade som bara 75000:- som lägsta årsinkomst. Jag skulle alltså kunna söka med min pension på 110 000 i årsinkomst. Undrar om man vågar. Har nu 4 onödiga UC skvalpandes som bland annat att Remember hade mer i årsinkomst än vad som står på deras hemsida "surt". Bank norweigan, vet inte riktigt varför. Supreme card kräver tydligen fast anställning. Men jag ska nog ringa upp om det "verkligen" är så om inte det går med pension. Jaja, jakten fortsätter...VILL ha kort NU (med låga räntor)

Är det inte så att dessa kort kommer med en försäkring som innebär att om man går bort så skrivs skulden av? Det skulle väl kunna vara en anledning i sig att inte acceptera pensionärer. En 20-åring som jobbar deltid på McDonald's är väl i det avseendet en säkrare kund än en pensionär, även om pensionären skulle ha högre inkomst.

Är det inte så att dessa kort kommer med en försäkring som innebär att om man går bort så skrivs skulden av? Det skulle väl kunna vara en anledning i sig att inte acceptera pensionärer. En 20-åring som jobbar deltid på McDonald's är väl i det avseendet en säkrare kund än en pensionär, även om pensionären skulle ha högre inkomst.

Jag får en känsla som säger att Mimosa inte är ålderspensionär...

Stämmer kimsan72. jag är inte ålderpensionär utan förtidspensionär. Men har typ "pension" som inkomst.

Fattar nada........Men jag fick 10 000:- BEVILJAT på Everyday card :eek::cool:. Härligt. Fick veta strax innan om Swedbank att de inte kommer låta mig få kredit kopplat till mitt bankkonto som jag redan har, bland annat för dålig historik och för låg inkomst. Jaja, skit samma. Fick på Everydaycard istället. Hjärtat var i halsgropen när jag skickade in (enda smolket var hur många kreditsökningar inom närliggandes tid avgjorde. Senaste mailkonversationen om detta var att han visste inte hur många som kunda sätta käppar i hjulet.). Nu får jag invänta kort och kod ca 7 dagar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp