- Meddelanden
- 1 581
- Mottagna reaktioner
- 537
- Poäng
- 627
skulle du behöva skriva på något papper?
När inget han sa nåt om...man får ju använda sin kod till telefonbanken...så är väl det som räcker...
skulle du behöva skriva på något papper?
antar att du inte kommer att spara något under skuldsaneringen. så inget hindrar dig när den är klar att ta ut dem och då kunna betala privataskulderJa jag struntar nog i det, vågar inte riskera nåt
För att ta ut pengarna i förtid får man max ha 44300kr per pensionssparkonto. Har man flera konton bör dessa rimligen behandlas separat.
Har man 10st konton med 40000 på varje borde man kunna lyfta ut 10x40000kr.
Jag kan ha fel, men det är min tolkning. Men oftast har man nog bara ett konto.
är det....så länge summa inte överstiger 44300 på det aktuella sparkontot som man ska avsluta?Fått det bekräftat av en bank också.. Jag hittade 4-5 sparanden jag startat genom åren. Ingen överstiger 40k var men är sammantaget bra mycket över 40. Var visst ok att ta ut
Japp. Förutsätter att banken går med på det ocksåär det....så länge summa inte överstiger 44300 på det aktuella sparkontot som man ska avsluta?

Anledningen till att de tillåter att ta ut upp till ett prisbasbelopp är att avgifterna som tas ut är orimliga gentemot sparandet, har man högre sparande så blir avgifterna mer relevanta. Jag håller dock med dej i sak, att ligger man risigt till ekonomiskt eller har en obotlig sjukdom med förkortat liv som följd så borde man få ut sin pensionsförsäkring i förtid.Men varför ska jag som har sparat ihop 80 000 kr straffas genom att inte låtas ta ut mitt sparande? Kunde de inte sagt att alla kan ta ut upp till ett prisbasbelopp? Trött jag blir! Känns verkligen som straff för att man sparat!
Varsågoda alla bankirer och lagstiftare... sätt mig i finkan för jag har sparat mer än 40 000 kr!!!!!!!!!
Ja, jag är extra grinig idag för igår låg det 19 st brev i brevlådan. NITTON! Räkningar, påminnelsen, inkasso...
Anledningen till att de tillåter att ta ut upp till ett prisbasbelopp är att avgifterna som tas ut är orimliga gentemot sparandet, har man högre sparande så blir avgifterna mer relevanta. Jag håller dock med dej i sak, att ligger man risigt till ekonomiskt eller har en obotlig sjukdom med förkortat liv som följd så borde man få ut sin pensionsförsäkring i förtid.