Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Rätt att ta ut sitt pensionsparande

Till mig skrev han att Jag i princip bara skulle fylla i till vilket konto det skulle sättas in på samt namnteckning inget annat

Senast ändrad:
Ja för nya skatteregeln är att under 44300 behövs inget medgivande som tidigare från Skatteverket dock är det upp till banken om de godkänner

Men jag har 3 olika fonder på ips sparande i Nordea och alla är på 55400kr men en är på 21000 o en på 18000 och resten på den 3 då Nordea kag kunna ta ut någon då el hur? Sitter i skiten med ekonomin så det skulle vara jätte bra.

Ring eller maila dem så får du nog svar och hoppas på det bästa för dig:)

Nä det gick inte hela pension sparandet gäller det. Så jag har för mycket så får inte ut dom.

Men jag har 3 olika fonder på ips sparande i Nordea och alla är på 55400kr men en är på 21000 o en på 18000 och resten på den 3 då Nordea kag kunna ta ut någon då el hur? Sitter i skiten med ekonomin så det skulle vara jätte bra.

Hela sparandet bör gälla, så ditt är litr för stort.. Det vore ju annars bara att byta fonder och sprida till flera små för att ta ut

Så om man har ett pensionssparkonto hos Swedbank som det finns ca 12000 på kan man få ut det då?

Vet inte hur det är för olika personer , kanske beror på hur det är placerat men jag ska få ut mitt i allafall
Men hör av dig till din kontakt på banken så får du besked
Men beloppet du nämner är ju inom gränsen
Det de sa till mig är att det är 30% skatt och så ska de sälja av det

Om man har krf på sig och tar ut sina ips sparande tar krf dom då på en gång?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp