Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ränteavdrag på konsumtionslån ska trappas av - Förslag från Regeringen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det här med ränteavdraget gäller ju blanco, men vad gäller Inkasso?
Är det det "ordinarie" lånet som gått till inkasso som spelar roll i det hela, tänker att inkasso också rapporterar ränta men då står det ju ingen specifik "bank"..
Eller så kanske jag bara är korkad o borde fatta att de även gäller inkasso, haha!

Det här med ränteavdraget gäller ju blanco, men vad gäller Inkasso?
Är det det "ordinarie" lånet som gått till inkasso som spelar roll i det hela, tänker att inkasso också rapporterar ränta men då står det ju ingen specifik "bank"..
Eller så kanske jag bara är korkad o borde fatta att de även gäller inkasso, haha!
Typ:p
Lån utan säkerhet, det dyker ju inte plötsligt upp någon fastighet, bil, eller värdepapper som säkerhet när det går till inkasso.

Utöver att man får räkna med att man inte får tillbaka lika mycket är det nåt man ska vara orolig för?

Typ:p
Lån utan säkerhet, det dyker ju inte plötsligt upp någon fastighet, bil, eller värdepapper som säkerhet när det går till inkasso.
Just det, lån utan säkerhet ja. Hahaha kände att jag hade missat något. :facejoy: :facejoy:

Utöver att man får räkna med att man inte får tillbaka lika mycket är det nåt man ska vara orolig för?
Bankernas kalkyler blir ju tightare vilket bör leda till att man får låna mindre.

Nej, du får bara mindre pengar över/månad året 2025(om du jämkar). Samt om du inte jämkat att du får räkna med en mindre återbäring 2026.

Smart av dom, att ge det som förslag när det är försent. De skulle aldrig haft så låga räntor, vilket gjort att folk haft råd med mer lån.
Samtidigt har dom printat enormt mycket pengar senaste 30 åren, vilket lett till inflation och dålig köpkraft, vilket gjort att allt rusat i pris.

Vissa har varit tvungen att ta lån. De skulle hållit räntorna högre, inte printat så mycket pengar. Nu sitter folk i denna lånekarusell, ta bort detta kommer sätta folk i skiten.

Vad gör det till ett bättre samhälle, att fler hamnar hos kronofogden? Däremot borde man förbjuda dåliga blancolån och sms-lån framöver, så inte fler kan hamna i skuldträsket.

”Printat” menar du ”tryckt” eller tänker du att de skrivit ut pengar?:thinking:

Nej, du får bara mindre pengar över/månad året 2025(om du jämkar). Samt om du inte jämkat att du får räkna med en mindre återbäring 2026.
Ok så om jag hade tänkt jämka nu ska jag låta bli förräns 2026?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp