Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ränteavdrag på konsumtionslån ska trappas av - Förslag från Regeringen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
50% av befolkningen tjänar 35,6 eller mindre (brutto) Det är en väldigt stor mängd människor. Oavsett hur du väljer att vinkla dina inlägg :)

50% av befolkningen tjänar 35,6 eller mindre (brutto) Det är en väldigt stor mängd människor. Oavsett hur du väljer att vinkla dina inlägg :)
Ja det är jag medveten om. Var bara uttrycket "Väldigt få" som tjänar mer som jag reagerade över. Hade det vart 5% så hade jag hållt med om att det är väldigt få. Men 50% är inte väldigt få. Sen är det så klart skillnad från Kommun till kommun också.
Ex köpa lägenehet i storstaden som du tog som exempel. Jag skulle tro att det är en högre procent i stockholm som har över medianlön än övriga sverige. Kanske upp mot 55-60%?

Ja det är jag medveten om. Var bara uttrycket "Väldigt få" som tjänar mer som jag reagerade över. Hade det vart 5% så hade jag hållt med om att det är väldigt få. Men 50% är inte väldigt få. Sen är det så klart skillnad från Kommun till kommun också.
Ex köpa lägenehet i storstaden som du tog som exempel. Jag skulle tro att det är en högre procent i stockholm som har över medianlön än övriga sverige. Kanske upp mot 55-60%?

Är ganska linjärt även om du tjänar mer så ofta dina skulder högre.

Sverige är en av de mest skuldsatta hushållen i världen, vi uppfyller i stort sett varje punkt för en kollaps på den sidan av ekvationen.

Antingen behöver du förflytta skulderna mer mot stat eller bara fortsätta såhär tills det smäller.

Finns ingen Quick fix här, detta med ta bort ränteavdraget kommer skicka folk till kronofogden utöka utanförskap etc som det innebär.

Men man bör fasat ut detta för väldigt längesen, även haft nationella skuldregister så folk inte kan hoppa mellan olika kreditupplysningar bara för gräva hålet djupare

Vart sa jag "Väldigt få"?
Jag skrev "Många tjänar mindre" Inte "Väldigt få tjänar mer".

Rätt intressanta siffror. Men MEDIANlönen i sverige är ca 35000:- så väldigt få tjänar mer än detta. Ska man tjäna mer så brukar det innebära en av 2 saker.
1. Du har utbildning och ofta CSN lån (jag har ca 100k i CSN och betalar 800:-/mån) har du mer så betalar du mer antar jag. så har du spenderat 3-4 år på universitet/högskola har du nog mer att betala än jag.
2. Du har erfarenhet (och är därmed äldre och har eventuellt barn osv) Barn är snordyra (tro mig... Jag har 2) och kommer spräcka din budget.

Om vi istället utgår ifrån verklighet så har du en netto inkomst (Vi behöver inte räkna med brutto då det inte spelar någon roll, netto är vad som är viktigt) på säg 27500:-

Hyra 10000:- (Antar varmhyra 2:a i HBG på 70m2)
Fack 370:- (kommunal med lön mellan 21683:- - 34766:)
Levnadskostnader enligt SwedBank 13120:- https://www.swedbank.se/privat/vara-kundpaket/nyckelkund/vad-kostar-det-att-leva.html

Totalkostnad 23490:-

Totalkostnaden kan vara högre och lägre men detta får man nog ändå anta är ganska rimligt att räkna med som snitt.

Då har vi alltså 4010:- över i månaden. Det kommer ta ganska lång tid att spara ihop 500,000:- till en kontantinsats.

Och då utgår vi från medianlön. Många tjänar mindre...
Fetmarkerad text

Nu får Ni ta vapenvila för natten, sova på saken i stället ;).

även haft nationella skuldregister så folk inte kan hoppa mellan olika kreditupplysningar bara för gräva hålet djupare
Det hoppas jag verkligen blir av nån gång. Hade räddat/avslöjat mig innan det gick helt åt helvete

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp