Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

PFC INKASSO

Går de inte med på att låta dig fortsätta betala som vanligt, du har trots allt betalat även om det nu fattades ynka 52 kr?
Haha nej, dem går ej med på det. Det går inte att avbryta när dem väl skickat ut uppsägning. Dock får jag fortsätta använda krediten OM jag återbetalar allt nu. Därför jag överväger att återbetala allt för att sen ta ut igen. Men det är lite jobbigt. Man måste köpa presentkort och växla in för att sen köpa paysafecard. Sätta in på paysafe, föra över till konto. Så det tar ju lite tid allt. Haha. Dem tar enbart creditsafe också

Hoppas det gäller men samtidigt vet man inte när det står i avtalet man skrivit på att dem får göra det.
Vet inte ifall det räcker med ett meddelande att dem inte gör det när man skrivit på ett avtal med tvärtom.
Hoppas dock det för tänker ju använda den printen sj ifall det är så att jag får det :)
Jag tänker att oavsett om dem har skrivit i avtalet att dem gör det. Har jag ändå fått till svar att dem ej kommer att göra det.
man måste ju kunna använda detta som bevis emot dem OM dem skulle göra det och driva saken vidare? Jag har ju hela mejlet så man kan ju verkligen se att det är skickat till mig. Självklart ska du använda den mot dem om något händer. Då blir Ida av med sitt jobb sen haha

Ja det känns skönt. Dock betalar man ju enbart 60kr i ränta per månad till dem. Resten är rakt av amortering. Svea lär väl lägga på massor av ränta va?
Rätta mig om jag har fel. Men inkasso bolag får väl inte lägga på egen ränta? Dem enda kostnaderna dom får lägga till är ju uppläggningsavgift & inkassoavgifter? Räntan ska vara den som avtalet man skrev under hos kreditgivaren. Är det bara 60kr i månaden, så ska räntan fortsatt bara vara 60kr i månaden hos inkasso. RÄTTA MIG OM JAG HAR FEL.

Rätta mig om jag har fel. Men inkasso bolag får väl inte lägga på egen ränta? Dem enda kostnaderna dom får lägga till är ju uppläggningsavgift & inkassoavgifter? Räntan ska vara den som avtalet man skrev under hos kreditgivaren. Är det bara 60kr i månaden, så ska räntan fortsatt bara vara 60kr i månaden hos inkasso. RÄTTA MIG OM JAG HAR FEL.
Jag är verkligen inget proffs på inkasso, än! Men snart är jag förmodligen det.
Är det så? Jag kommer alltså bara behöva betala 60kr i månaden till dem i ränta? Plus uppläggningsavgift och avisering?

Jag är verkligen inget proffs på inkasso, än! Men snart är jag förmodligen det.
Är det så? Jag kommer alltså bara behöva betala 60kr i månaden till dem i ränta? Plus uppläggningsavgift och avisering?
Om det inte står i avtalet någonstans om någon rörlig årsränta eller dylikt, om det står liksom klart att det är 60kr i månaden som gäller då kan inte inkassobolagen ta mer i ränta eftersom det är den räntan du har signerat. Dem enda kostnaderna dom kan lägga till är ju inkassokostnader och uppläggningsavgift. Jag är inte heller något proffs men jag är nästan stensäker på detta

Haha nej, dem går ej med på det. Det går inte att avbryta när dem väl skickat ut uppsägning. Dock får jag fortsätta använda krediten OM jag återbetalar allt nu. Därför jag överväger att återbetala allt för att sen ta ut igen. Men det är lite jobbigt. Man måste köpa presentkort och växla in för att sen köpa paysafecard. Sätta in på paysafe, föra över till konto. Så det tar ju lite tid allt. Haha. Dem tar enbart creditsafe också
Ok, synd att de är så hårda då det verkar vara en bra kredit. Men omständligt att få pengar på kontot. Trodde det var en vanlig kredit.

Avtalad dröjsmålsränta alt. om det saknas, då kan räntelagens bestämmelser nyttjas.

Alektum för avbett för mig och Svea på krediten.

Hade massa småköp så det kommer nya ärenden till alektum hela tiden, jag har fått slå ihop de som kommit in och fått betlala på 5 månader.

Svea har jag inte fått brev från ännu mem ärendet blev aktivt i morse så det vet jag inget om ännu.
Tja!

Står för mig att det inte finns möjlighet att göra avbetalningar på dessa fakturor som kommit in.
Var du tvungen att kontakta dom gällande det via telefon eller hur gick du tillväga?

Tja!

Står för mig att det inte finns möjlighet att göra avbetalningar på dessa fakturor som kommit in.
Var du tvungen att kontakta dom gällande det via telefon eller hur gick du tillväga?
Det var efter samtal som de slog ihop m, det är lite blandat om det står avbett möjligt eller inte.

Men de slog ihop alla jag hade då jag ringde oavsett.

Det var efter samtal som de slog ihop m, det är lite blandat om det står avbett möjligt eller inte.

Men de slog ihop alla jag hade då jag ringde oavsett.
Hm okey, hade du via sidan möjlighet att göra avbetalning? För den var gråmarkerad för mig.
Kanske bäst att ringa in då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp