Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

PFC INKASSO

När jag har fått detta på mejlen. Att dem INTE rapporterar missbrukad kredit. Då måste väl det ändå stämma? OM dem skulle rapportera missbrukad kredit måste jag väl kunna dra det vidare när jag har fått det skriftligt att dem ej ska göra det?
dock tjänar jag väl på att betala in och sedan ta ut det.

Bilagor

• 5227E479-36A6-4B61-BC68-51066C7E7094.jpeg
    5227E479-36A6-4B61-BC68-51066C7E7094.jpeg
    159 KB · Visningar: 198
När jag har fått detta på mejlen. Att dem INTE rapporterar missbrukad kredit. Då måste väl det ändå stämma? OM dem skulle rapportera missbrukad kredit måste jag väl kunna dra det vidare när jag har fått det skriftligt att dem ej ska göra det?
Ja, nu har du det svart på vitt fr dem! Skönt

Ja det känns skönt. Dock betalar man ju enbart 60kr i ränta per månad till dem. Resten är rakt av amortering. Svea lär väl lägga på massor av ränta va?
Bara 60 kr i ränta? Det var inte mkt! När skulden går till inkasso så tillkommer det kostnader, uppläggningsavgift om du vill ha avbetalningsplan samt aviavgifter på 60 kr så jag skulden totalt blir högre.

Går de inte med på att låta dig fortsätta betala som vanligt, du har trots allt betalat även om det nu fattades ynka 52 kr?

Hoppas det gäller men samtidigt vet man inte när det står i avtalet man skrivit på att dem får göra det.
Vet inte ifall det räcker med ett meddelande att dem inte gör det när man skrivit på ett avtal med tvärtom.
Hoppas dock det för tänker ju använda den printen sj ifall det är så att jag får det :)

Bara 60 kr i ränta? Det var inte mkt! När skulden går till inkasso så tillkommer det kostnader, uppläggningsavgift om du vill ha avbetalningsplan samt aviavgifter på 60 kr så jag skulden totalt blir högre.
Ja! Den månatliga räntan är 60kr i månaden. Minsta belopp att betala av 10.000kr är 600kr sen tillkommer 60 eller 50kr i ränta per månad. Thats it.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp