Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

På gränsen till hemlös

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har det otroligt rörigt just nu ja. Men jag skriver allting i det här forumet. Jag ligger efter med hyra som jag skrivit innan också. För att personen flyttade ut i mitten av en månad bland annat. För att jag inte får inkomst förns i december, och då ligger jag redan efter så sjukt mycket som jag också har skrivit då jag varit utan inkomst i den andra staden. Som jag också skrivit. Jag vill bara fixa detta så jag kan betala hyran och dem kan bo kvar där, sen när jag kommit på fötter kan jag bo där. Absolut.
Dem som bor där nu varför betalar inte dem hyra till dig då?
Och om de inte gör det så har dem ju inte så mkt att säga till i om du vill flytta tillbaka! Sen om dem vänner kan de ju bo där med så länge men samtidigt om dem är vänner så borde dem ju redan har bett dig flytta tillbaka in med dem igen om dem vet att du inte har någonstans att bo.

Jag "lånar" ut den tills juni. För jag måste börja få in inkomst och en buffert innan jag kan bo i lägenhet. Men jag vill lösa den här hyresskulden som uppstått för personen som hyrt flyttade från en dag till en annan. Men alltid när jag försöker lösa mitt liv så händer tre hemska saker. De är som att händer en bra sak så händer tre dåliga. Är inlagd på sjukhus ungefär 6/12 månader om året. Har problem med lungorna. Och nu det här med min familjemedlem.
Men den har ju flyttat? Då kan du flytta hem ju.

Du hade en fast anställning du sa upp dig ifrån?
Du Flyttade till en nära anhörig som var cancersjuk, denna person visade sig sedan ha ett alkoholmissbruk och slog dig? Denna person var även din mamma?

Om du hyrt ut din lägenhet, fick du inte hyra i förskott? Du säger att personen bara flyttade ut mitt i en månad. Förstår inte hur det kan ha resulterat i att du behövde betala hyra?

Du ligger efter med 15.000 i hyra? Motsvarar det 3 månadshyror? De tre månaderna du ej hade inkomst?

I oktober så hade du kommit på fötter någorlunda? Detta är vad jag förstår samtidigt som du befann dig hos en anhörig? Då hade du 6000 som du spelade bort? Och dessa kom från en arbetsskada på från jobbet.

Samtidigt har du också skrivit inlägg i mars att du bodde hos din mamma, att du hade ett jobb som timmis, att du gick program för spel och att du hade spelat bort 7000?

Jag fattar verkligen ingenting. För mig låter detta som att du kanske har råkat spela bort allt igen och nu drar du till med en massa snyft historier i hopp om hjälp? Det är väldigt många historier i samma historia. Får inte ihop det.

Ingen här kommer låna ut pengar till dig. Ledsen. Du måste vara ärlig, du kan få massor av bra råd här men ingen ekonomisk hjälp dessvärre.

Jag fattar att du mår jätte dåligt, och jag hoppas verkligen att bättre tider väntar dig. Men du måste vara ärlig.

Senast ändrad:
Du skriver att du bott på en annan ort i några månader för att hjälpa din mamma, men i förra tråden skrev du den 4 oktober att du inte hade någon kontakt med henne.

Du skriver att du ligger efter med hyran för att du stått utan inkomst i 3 månader, men det är ju inte sant? Du har spelat bort pengar i oktober, du har prioriterat annat i november för den lilla summa du fick ut?

Alla människor gör misstag och hamnar i skiten. Men vill man ha råd och stöd behöver man våga berätta sanningen. Här går ingenting ihop...

Vem bor i din lägenhet nu och varför betalar personen inte hyra ?

Du hade en fast anställning du sa upp dig ifrån?
Du Flyttade till en nära anhörig som var cancersjuk, denna person visade sig sedan ha ett alkoholmissbruk och slog dig? Denna person var även din mamma?

Om du hyrt ut din lägenhet, fick du inte hyra i förskott? Du säger att personen bara flyttade ut mitt i en månad. Förstår inte hur det kan ha resulterat i att du behövde betala hyra?

Du ligger efter med 15.000 i hyra? Motsvarar det 3 månadshyror? De tre månaderna du ej hade inkomst?

I oktober så hade du kommit på fötter någorlunda? Detta är vad jag förstår samtidigt som du befann dig hos en anhörig? Då hade du 6000 som du spelade bort? Vart kom dessa 6000kr från om du inte fått lön på 3 månader? Var det spar pengar då från juli?

Jag fattar verkligen ingenting. För mig låter detta som att du kanske har råkat spela bort allt igen och nu drar du till med en massa snyft historier i hopp om hjälp? Det är väldigt många historier i samma historia. Får inte ihop det.

Ingen här kommer låna ut pengar till dig. Ledsen. Du måste vara ärlig, du kan få massor av bra råd här men ingen ekonomisk hjälp dessvärre.

Jag fattar att du mår jätte dåligt, och jag hoppas verkligen att bättre tider väntar dig. Men du måste vara ärlig.
Hej! Jag vet inte var de oklara är. För jag har skrivit allt i denna tråd. Jag har fått tips om appar i ett annat forum och jag har laddat ner dem. Rover, Simflexity, Yepstr etc men ingen genererar pengar. Jag har varit helt ärlig och jag vet inte om du uppfattar allting fel men jag har skrivit hur det ligger till. Det är två hyror jag ligger efter med, som hakat fast sen längre bak och jag har släckt en eld efter en annan och köpt mig tid. Men nu går det inte att köpa mer tid. Jag försöker lösa min situation, hade jag skitit i allting så hade jag inte hängt på den här sidan eller typ 30 andra grupper på facebook.

Du skriver att du bott på en annan ort i några månader för att hjälpa din mamma, men i förra tråden skrev du den 4 oktober att du inte hade någon kontakt med henne.

Du skriver att du ligger efter med hyran för att du stått utan inkomst i 3 månader, men det är ju inte sant? Du har spelat bort pengar i oktober, du har prioriterat annat i november för den lilla summa du fick ut?

Alla människor gör misstag och hamnar i skiten. Men vill man ha råd och stöd behöver man våga berätta sanningen. Här går ingenting ihop...

Vem bor i din lägenhet nu och varför betalar personen inte hyra ?
Alltså jag vet inte vad det oklara är. Jag vill helst inte svara på mer frågor om min mamma och ta såhär mycket skit.
I februari flyttade jag till henne då jag hamnade på psyket för jag försökte ta livet av mig. Planen var redan att jag skulle dit för att hjälpa henne då hon haft cancer men det blev ganska akut flytt i februari efter mitt besök på psyket. Sen tryckte hon ner mig i månader och sa att övergreppet jag blev utsatt för av min styvpappa när jag var 6 var mitt fel. Och då sa jag ifrån för första gången i mitt liv. Och det passade inte henne och hon tog tag i mig och kalla mig fula ord etc. Tro mig det är lika rörigt för mig, jag har tyvärr förträngt EXAKT datum då detta skedde för jag var tvungen att stå ute i 3 timmar och vänta på sidan av vägen på en kompis. (Detta ligger i skogen) Och så fick jag bo där i några dagar. Gud vet du jag orkar inte ens skriva om detta längre. Jag mår så sjukt dåligt, alla har lämnat mig. Min mamma har svartmålat mig för alla mina kompisar, hon har anmält mig till soc (var på möte och dem förstod att det var min mamma som är kaos) men inte så jävla roligt att sitta på ett möte och berätta vad ens mamma gjort mot mig. När jag var liten kunde hon ta tag i mitt hår och dra mig in på rummet för att jag inte skulle vara i vägen för henne och hennes pojkvänner. SÅ nu vet ni alla i detta forum. Fantastiskt

Beklagar det som hänt, låter väldigt tufft

Om vi släpper detaljerna och polis/detektiv-arbetet i denna tråd i god ton, oavsett detaljer så förstår jag att du vart med om en del, mycket är rörigt just nu och är desperat med tak över huvudet, värme och mat på bordet, vilket jag kan ha förståelse att alla vill ha. Vad är det som du faktiskt behöver hjälp med?
Ett sätt att få ut 15.000 kr?

Tror ingen här är villiga att låna ut dom pengarna, dom flesta har inte det på kontot på detta forum.
Men vad har du för förutsättningar UC/Bisnode/Creditsafe?
Hur länge är det tills du blir vräkt från lägenheten, har du pratat med hyresvärden?

Om vi släpper detaljerna och polis/detektiv-arbetet i denna tråd i god ton, förstår att du vart med om en del och är desperat med tak över huvudet, värme och mat på bordet, vilket jag kan ha förståelse att alla vill ha. Vad är det som du faktiskt behöver hjälp med?
Ett sätt att få ut 15.000 kr?

Tror ingen har eller är villiga att låna ut dom pengarna.
Men vad har du för förutsättningar UC/Bisnode/Creditsafe?
Hur länge är det tills du blir vräkt från lägenheten, har du pratat med hyresvärden?
Äntligen ett bra svar, precis. Jag förstår att ingen sitter på den summan heller i december månad och det är ganska stor summa att låna ut till någon man inte känner. Jag har laddat ner apparna Rover, Simflexity, Yepstr och Tipptapp. För dem ska generera pengar, har dock inget körkort men om det finns mindre saker på tipptapp bortskänkes eller att man ska flytta dem så går det. Jag tror tyvärr min UC/Bisnode/Creditsafe är sämst i hela Sverige för jag tog massa smslån för 7-8 år sen. Så jag har väldigt högt skuldsaldo. Ska dock ansöka om skuldsanering NÄR jag kommit på fötterna och gömt undan en buffert. För jag tänker inte vara på den här platsen i livet igen. Räkningen är på inkasso så det handlar väl om dagar, soc är mitt sista sista alternativ och det är verkligen sista. Prio är egentligen en av hyrorna på 6600 ungefär. Den köper mig lite tid, så är det någon människa som sitter på något vettigt svar på hur jag får fram den summan. Snälla hör av er, är det någon som behöver hjälp med barnvakt, hundvakt etc hör gärna av er också. Är i Stockholm som sagt och jag har utbildning inom omsorg och jobbat 10 år på förskola. Även en utbildning inom vård.

Alla kan hamna snett, oavsett anledning. Vi släpper detaljerna. Men jag tror inte att du ska be att få låna av andra när det är så ostabilt som det är, det kan få väldigt tråkiga konsekvenser om man sen inte kan betala tillbaka, både för den som lånar och den som lånar ut, inte värt. Kolla med soc, kontakta hyresvärden, leta alla lösningar. Och håll hårt i jobbet oavsett hur jobbigt det är för det är din grund för att kunna vända detta på sikt. Du hade ett återfall i spel i oktober där det gick pengar som alltså borde ha gått till hyra du låg efter med, så kanske be om hjälp att sköta ekonomin? Vet inte om soc/kommunen kanske kan hjälpa till med en god man eller liknande om man inte har anhöriga.

Skaffa Onlyfans. Betalar sämre än det du blev erbjuden, men du slipper åtminstone röra vid svettiga kunder.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp