Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

På gränsen till hemlös

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej, förlåt men läser man bägge dessa trådar nogrannt så är det för mycket som inte stämmer...
Vad hände med lönen för timvukariatet du skulle få den 24/11? Jag hänger inte alls med här...

Hej! Många frågor. Ska förklara så gott jag kan. Jag har legat efter med hyra för att jag stått utan inkomst i 3 månader. Så även om de är någon som hyr nu så täcker de inte alla hyresräkningar. Bor hos en person här i Stockholm som jag får hjälp av med boende och lite mat emot att jag hjälper den personen med dens arbete också. Inte fått en lägenhet av soc, hade en lägenhet sedan innan men har "lånat" ut den då jag bott i en annan ort i några månader för att hjälpa min sjuka mamma. Men hon har fått alkoholproblem så hon tog tag i mig och skulle slå mig. Jag vill inte gå in på allt i detalj men den kvällen så sa hon att övergreppen jag var med om när jag var 6 var mitt fel. Och då har hon tryckt ner mig i månader med kommentarer som "ska du verkligen äta två portioner? "Ska du verkligen ha det där på dig?" "Ska du verkligen sminka dig så mycket" etc. Och den här kvällen så provocerade hon mig i två timmar till slut sa jag ifrån och gick därifrån då följde hon efter och tog tag i mig och hota med att slå mig och kalla mig fula ord. Jag vet inte hur soc ska hjälpa mig i det hela. Dem hjälpte mig med tillfälligt boende en stund i andra staden men jag fick inte något jobb där (liten by) och fick i princip äta luft ett bra tag tills det inte vart hållbart. Så jag sökte runt 100 jobb i Stockholm under perioden av 2 dygn. Och fick ett jobb från en dag till en annan men får inte lön förns i december. Ja jag har kollat om förskott lön och det gjorde jag redan innan jag skrev på anställningen och på henne lät det som att de gick. Men sen efter en vecka sa hon att det inte går då dem använder sig av en lönebyrå. Vet inte vad de skulle göra för skillnad. Men ja.

Hej, jag vet inte ens hur jag ska skriva de här inlägget. Men jag måste få ur detta ur systemet. Jag flyttade tillfälligt till en annan stad för att hjälpa min cancersjuka familjemedlem. Lämnade min fasta anställning i Stockholm och hela livet bakom mig. Visade sig att den personen har alkoholmissbruk och den personen tog tag i mig och skulle slå mig. Och samma person tryckte ner mig i flera månaders tid. Så jag tog min ryggsäck och kastade ner massa kläder och nu har jag flyttat till Stockholm igen. Har ingenting. Har en väska med kläder och 16 kr på kortet. Och jag "lånar" ut min lägenhet nu tills juni. För jag har inte råd, jag fick jobb omgående men jag har stått utan inkomst i 3 månader. Så jag ligger efter med 15 tusen i räkningar. Och jag vet inte var jag ska ta vägen. Hade en som lånade lägenheten men den personen sa upp de från ingenstans och blev tvungen att betala hyra fast jag inte hade råd och nu står jag här med 16 kr på kortet och lånar ut lägenheten igen men behöver 15 tusen kronor. Sökt i långrupper på facebook och jag har sökt överallt. Jag har blivit erbjuden att sälja min kropp, 4 tusen för en natt. Och just nu är det det jag måste göra. Och de låter kanske sjukt, men det är de alternativet som finns. A jag vet inte var jag ville komma med detta. Det råkar inte vara någon som sitter på 15 tusen och kan låna mig de över 3 månader för en slant i ränta? Eller är det någon som vet något sätt. Hör gärna av er.
4000:- för en natt lät billigt. Du borde lätt kunna dubbla det.

Nej, förlåt men läser man bägge dessa trådar nogrannt så är det för mycket som inte stämmer...
Vad hände med lönen för timvukariatet du skulle få den 24/11? Jag hänger inte alls med här...
Hej! Jag är helt ärlig i mina trådar. Vad är det som du upplever inte stämmer? Jag har betalat försäkring, el som jag legat efter med som hade hamnat på inkasso. Och så köpte jag ett busskort. För lönen jag fick nu, det vill säga 2000 kr fick jag den 24/11. För jag hann bara jobba i 2-3 dagar inom den löneperioden.

Då verkar allt konstigare.
Hyr man ut en lgh man fått av soc?
Flyttade till Stockholm i slutet på oktober, och ja jag trodde jag skulle få hel lön 24/11 men tji fick jag. Och det är ingen lägenhet jag fått från soc. Hade dock en tillfällig lägenhet från soc på andra orten för jag hamnade på gatan i princip. Gick redan på samtal hos dem angående min mamma.

Hej! Jag är helt ärlig i mina trådar. Vad är det som du upplever inte stämmer? Jag har betalat försäkring, el som jag legat efter med som hade hamnat på inkasso. Och så köpte jag ett busskort. För lönen jag fick nu, det vill säga 2000 kr fick jag den 24/11. För jag hann bara jobba i 2-3 dagar inom den löneperioden.
Du skriver bland annat att du stått utan inkomst i 3 månader. Men den 4 oktober skrev du att du precis hade kommit på fötter och hade haft 6000:- kvar men spelat bort dom. Det är en av sakerna som inte går ihop för mig. Jag tror inte att du berättar hela sanningen, men det är inte mitt jobb att leka detektiv. Nånstans tror jag att oavsett vad som är sanningen här, så mår du förmodligen jäkligt dåligt och jag hoppas att du får ordning på allt och en mer stabil tillvaro framåt. Med det sagt så tror jag inte någon kommer låna ut pengar här, men däremot kan man få massor med bra tips och råd.

Du skriver bland annat att du stått utan inkomst i 3 månader. Men den 4 oktober skrev du att du precis hade kommit på fötter och hade haft 6000:- kvar men spelat bort dom. Det är en av sakerna som inte går ihop för mig. Jag tror inte att du berättar hela sanningen, men det är inte mitt jobb att leka detektiv. Nånstans tror jag att oavsett vad som är sanningen här, så mår du förmodligen jäkligt dåligt och jag hoppas att du får ordning på allt och en mer stabil tillvaro framåt. Med det sagt så tror jag inte någon kommer låna ut pengar här, men däremot kan man få massor med bra tips och råd.
Ja, då var jag på fötterna. Eller jag vet inte ens vad de innebär att vara på fötterna längre för det är alltid någon skit som händer. Om det är en bra sak som händer i mitt liv så händer 3 dåliga. Ja jag mår jävligt jävligt dåligt, och jag känner mig så sjukt ensam. Nej jag har som sagt skrivit i flera långrupper på facebook och ja. Jag fattar ju att folk håller hårt i sina pengar i december månad. Och jag vet inte, just nu känns allt bara sjukt jobbigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp