- Meddelanden
- 3 781
- Mottagna reaktioner
- 2 690
- Poäng
- 1 737
Skulle dock säga att där råder nog det omvända, variation i kompetens, men framförallt i motivation.Man kan säga samma sak om KFMs anställda
Skulle dock säga att där råder nog det omvända, variation i kompetens, men framförallt i motivation.Man kan säga samma sak om KFMs anställda
Det var någon här nyligen som sökt ett jobb där de ringt till kfm och fått uppgifter om att hen sökt skuldsanering.Inte lätt i varje fall.
Vet inte hur det är med lagen om offentlig handling. Ringer man specifikt och frågar KFM om X sökt skuldsanering kanske dom måste svara på frågan. Men aldrig hört talas om att någon ringt och frågat det. Inget som syns att man sökt på Google/Ratsit/MrKoll/Merinfo etc.
Kronofogden, Kommunens handläggare och efter ett tag bankerna kan se det dock. Men kommunens handläggare har sekretess och bankerna har banksekretess. KFM går väll tekniskt under offentlig handling men inte något som syns på hemsidan. Arbetsgivare får inte heller ta del av uppgifterna.
Och hade dom velat hade dom fått ut det allra mesta ur ansökan. En lista på skulder skulle inte vara några konstigheter texDet var någon här nyligen som sökt ett jobb där de ringt till kfm och fått uppgifter om att hen sökt skuldsanering.
Jaja, men då är väl inte kalkylen riktigt statistiskt rättvisande. Hur många sitter med dessa räntor på hela sin skuldbörda?Beror helt också vilka räntor som 800k har ! Säg dom har räntor på 24-30 % ! Säg räntorna hamnar på 18-20k per månad ! Då tror faktiskt jag faktiskt du kan få det
Tror min snitt dröjsmålsränta hos kronofogden låg på ca 24 % med alla lånen !Jaja, men då är väl inte kalkylen riktigt statistiskt rättvisande. Hur många sitter med dessa räntor på hela sin skuldbörda?
Destå färre som känner till detta destå bättre. Inget som det ska upplysas om.Jag har fått ut massa uppgifter från KFM. Precis som jag fått ut uppgifter från skatteverket, tingsrätter osv
Finns väldigt mycket man kan få ut, som få verkar känna till.
Innan GDPR fick jag ett mejl med alla mina närmsta släktingars person nr, deras barn, samt deras person nr. Till min mejl.
Nu skickas sådant via postgång istället
Jag minns offentlighetsprincipen från högstadiet, vi besökte en rättegång för att se hur det kan gå till rent praktiskt.Destå färre som känner till detta destå bättre. Inget som det ska upplysas om.
Det upplyses om detta ganska ofta, det är ju ändå en grundlagsgrej så verkligen inga hemligheter.Destå färre som känner till detta destå bättre. Inget som det ska upplysas om.