Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea 30 000

99,99% spelmissbrukare som kunder.
Där har du fel Wecada jag har aldrig spelat på något och jag hade lån hos både Onea och Vivus innan jag fick avbetalningsplan och det tror jag att gäller för många andra här på forumet man behöver inte vara spelmissbrukare för att ha/ta massa skitlån. Jag hade tur att jag fick samlingslån hos Svea Skuldfinansiering med min fastighet som säkerhet och sedan ännu större tur att jag fick ett arv så jag kunde lösa bort 2 lån hos Svea 2 andra bolån hos ett annat bolåneinstitut. Har de senaste 2 åren sänkt mina bolånekostnader från ca 12.500 kr till idag 2533 kr. Nej den enkla sanningen är att jag är en ensamstående mamma med 2 barn och en låg sjukpension som fått lite tur i livet efter att i 15 år varit djupt skuldsatt till idag fortfarande skuldsatt men inte så långt ner på botten.

Där har du fel Wecada jag har aldrig spelat på något och jag hade lån hos både Onea och Vivus innan jag fick avbetalningsplan och det tror jag att gäller för många andra här på forumet man behöver inte vara spelmissbrukare för att ha/ta massa skitlån. Jag hade tur att jag fick samlingslån hos Svea Skuldfinansiering med min fastighet som säkerhet och sedan ännu större tur att jag fick ett arv så jag kunde lösa bort 2 lån hos Svea 2 andra bolån hos ett annat bolåneinstitut. Har de senaste 2 åren sänkt mina bolånekostnader från ca 12.500 kr till idag 2533 kr. Nej den enkla sanningen är att jag är en ensamstående mamma med 2 barn och en låg sjukpension som fått lite tur i livet efter att i 15 år varit djupt skuldsatt till idag fortfarande skuldsatt men inte så långt ner på botten.
Bra skrivet! Och i min situation är det en allvarlig sjukdom med efterföljande långtidssjukskrivning som följd

Hej en fråga. Jag avbröt signering hos Onea för de ville ha instantor vilket jag vägrar. Innan stod det ju signering med bank.id och jag trodde det var så det skulle vara.
Nu har de mailat att de vill att jag skickar in dokument istället, jag har inte frågat vilka för jag blev lite irriterad. Men jag tänkte fråga här så jag vet ifall jag ska gå vidare, är det legitimation och lönespec eller vill de nyfikna jäklarna se ett kontoutdrag? Jag tänkte inte ta lånet till mitt lönekonto utan ett skräpkonto som jag har delat med min sambo. Jag vill inte ha dem snokandes i min bank.

Någon som vet vad de vill ha in för dokument? Om jag mailar o frågar dem börjar de väl ringa tänker jag mig... vill själv avgöra ev. kontakt.

ny [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/10 sa:
onea[/URL], post: 64930"]Hej en fråga. Jag avbröt signering hos Onea för de ville ha instantor vilket jag vägrar. Innan stod det ju signering med bank.id och jag trodde det var så det skulle vara.
Nu har de mailat att de vill att jag skickar in dokument istället, jag har inte frågat vilka för jag blev lite irriterad. Men jag tänkte fråga här så jag vet ifall jag ska gå vidare, är det legitimation och lönespec eller vill de nyfikna jäklarna se ett kontoutdrag? Jag tänkte inte ta lånet till mitt lönekonto utan ett skräpkonto som jag har delat med min sambo. Jag vill inte ha dem snokandes i min bank.

Någon som vet vad de vill ha in för dokument? Om jag mailar o frågar dem börjar de väl ringa tänker jag mig... vill själv avgöra ev. kontakt.

Får jag fråga varför man inte skulle vilja använda sig av Instantor? Är det inge bra?

Får jag fråga varför man inte skulle vilja använda sig av Instantor? Är det inge bra?
Nej, det är mycket bättre och säkrare med BankID. Instantor skannar av alla transaktionerna på det kontot du angett och det vill man väl inte?

Med Instantor kan de gå in och kolla dina transaktioner på ditt lönekonto de ser dina betalningar, din lön dvs. alla dina transaktioner.

Om man löser Onea efter inkasso kan man låna direkt igen då hos både dom och Vivus? Vet att det gick förr men hur är det nu?

Hej ingen som vet vad de vill ha in för dokumentation istället som legitimering?
Jag vill som sagt varken ringa eller maila dem o fråga utan själv ta reda på o sen avvakta ev. ny kontakt.

ny [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/10 sa:
onea[/URL], post: 64964"]Hej ingen som vet vad de vill ha in för dokumentation istället som legitimering?
Jag vill som sagt varken ringa eller maila dem o fråga utan själv ta reda på o sen avvakta ev. ny kontakt.
Har för mig tre senare lönespec leg å anställningsavtal

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp