Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea 30 000

Är det lätt att få lån av dom fortfarande?.Många bolag är ju lite hårdare i sina bedömningar numera.

Du skriver ju att du skall betala tillbaka inom 2 månader. Så det du menar är du inte hade tänkt att betala något första månaden då eller?

Jag betalar enligt plan i april och maj sedan löser jag hela lånet i juni. Behöver då endast betala ränta fram till den dagen när lånet löses.

Om du betalar på 24 månader så är den effektiva räntan 150%. Väljer du 3 månader så är den 288% på 30000. Du hamnar på den högre räntan om du löser lånet i förtid. Ca 7500 för att låna 30000 på 3 månader.

Om du betalar på 24 månader så är den effektiva räntan 150%. Väljer du 3 månader så är den 288% på 30000. Du hamnar på den högre räntan om du löser lånet i förtid. Ca 7500 för att låna 30000 på 3 månader.

Lånet är upplagt på 24 månader. Men jag har rätt att efter 3 månader lösa hela lånet. Onea tar inte ut ränteskillnadsersättning.

Lånet är upplagt på 24 månader. Men jag har rätt att efter 3 månader lösa hela lånet. Onea tar inte ut ränteskillnadsersättning.
Men då är det bara att köra om du har läst det finstilta. Du betalar dock ganska mycket pengar för att låna en liten summa. På 24 månader löp blir det enl deras egen hemsida räntekostnader:
månad 1: 2.386,25 kr,
månad 2: 2.350,28 kr och
månad 3: 2.311,45 kr
= 7047,98 kr
Löptid 3 månader blir 7455,84 i räntekostnader

Jag har svårt att tro att den här typen av långivare skulle missa en enda chans att dra in en krona eller två om dom har möjlighet.

Det känns som om vi som svarar här inte svarar det du vill höra. Jag rekommenderar dig att kontakta Onea istället och ställ din fråga där. Berätta hur du tänkt så får du svar som borde vara korrekt.

Senast ändrad:
Men då är det bara att köra om du har läst det finstilta. Du betalar dock ganska mycket pengar för att låna en liten summa. På 24 månader löp blir det enl deras egen hemsida räntekostnader:
månad 1: 2.386,25 kr,
månad 2: 2.350,28 kr och
månad 3: 2.311,45 kr
= 7047,98 kr
Löptid 3 månader blir 7455,84 i räntekostnader

Jag har svårt att tro att den här typen av långivare skulle missa en enda chans att dra in en krona eller två om dom har möjlighet.

Det känns som om vi som svarar här inte svarar det du vill höra. Jag rekommenderar dig att kontakta Onea istället och ställ din fråga där. Berätta hur du tänkt så får du svar som borde vara korrekt.

Jag har redan kört! Tog lånet i april och har betalat av 1 månad redan. Hade läst villkoret innan så jag visste allt om räntan och hur mycket jag kommer få betala. Min fundering var om någon hade fått ett lån på 30 000 beviljat direkt. De flesta långivare som lånar ut den summan beviljar aldrig 30 000 första gången. Sedan började alla kommentera om vilket skitbolag Onea va...
Svar på min fråga har jag redan fått :)

Jag skulle nog vilja säga att minst 90% av Onea's kunder är spelmissbrukare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp