- Meddelanden
- 235
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 137
Är det lätt att få lån av dom fortfarande?.Många bolag är ju lite hårdare i sina bedömningar numera.
Du skriver ju att du skall betala tillbaka inom 2 månader. Så det du menar är du inte hade tänkt att betala något första månaden då eller?
Har du tagit samlingslån? Vill också göra det men tvivlar på mina förutsättningar.Onea är hemska Har fått ett annat lån beviljat , så tänker lösa min skuld där nästa vecka och ALDRIG låna där igen
Om du betalar på 24 månader så är den effektiva räntan 150%. Väljer du 3 månader så är den 288% på 30000. Du hamnar på den högre räntan om du löser lånet i förtid. Ca 7500 för att låna 30000 på 3 månader.
Men då är det bara att köra om du har läst det finstilta. Du betalar dock ganska mycket pengar för att låna en liten summa. På 24 månader löp blir det enl deras egen hemsida räntekostnader:Lånet är upplagt på 24 månader. Men jag har rätt att efter 3 månader lösa hela lånet. Onea tar inte ut ränteskillnadsersättning.
Men då är det bara att köra om du har läst det finstilta. Du betalar dock ganska mycket pengar för att låna en liten summa. På 24 månader löp blir det enl deras egen hemsida räntekostnader:
månad 1: 2.386,25 kr,
månad 2: 2.350,28 kr och
månad 3: 2.311,45 kr
= 7047,98 kr
Löptid 3 månader blir 7455,84 i räntekostnader
Jag har svårt att tro att den här typen av långivare skulle missa en enda chans att dra in en krona eller två om dom har möjlighet.
Det känns som om vi som svarar här inte svarar det du vill höra. Jag rekommenderar dig att kontakta Onea istället och ställ din fråga där. Berätta hur du tänkt så får du svar som borde vara korrekt.