Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning reseavdrag

Hur tänker du då? Är helt med på att handläggningstiden är längre nu i och med ordinarie deklarationer men eftersom några i denna tråd skickat in efter mig och fått den hanterad redan så tycker jag det är konstigt
Vet inte exakt hur det funkar men kan ju vara så att man prioriterar 2023 först

Okej så exakt 8 veckor från att din omprövning mottogs då?
Ja precis. Skickade in och det mottogs den 4/4. Gjorde omprövning för åren 2018-2022 och fick allt beslutat med några minuters mellanrum och det kom på kivra.

Någon som hört/fått något än? :)

Någon som hört/fått något än? :)
Nej inte mer än att jag fått veta att jag haft en handläggare på mitt ärende sen 14 april men den har inte gjort något än.. gjorde avdrag som avser arbetsgivare så därav kanske jag fått annan handläggningstid än om man eventuellt gjort ränteavdrag eller avdrag för resor :)

Om man skulle få kontroll på omprövningen, blir det för alla 5 åren då eller bara enstaka?

Om man gör omprövning de senaste 5 åren, ändras det på nästa års deklaration då? Eller hur funkar det? Skickade in idag , räntor sedan 5 år som inte vart med på deklarationen.

Fick idag trist besked. De kollar inte på omprövningar av reseavdrag förens efter semestern..

Fick idag trist besked. De kollar inte på omprövningar av reseavdrag förens efter semestern..

Nu kommer det nog komma massa inlägg om hur fruktansvärt det är av skatteverket och att det ska anmälas till JK jo och Helsingborgs dagblad.
Jag tycker det inte verkar helt orimligt av skatteverket, dom väljer väl precis som andra att prioritera tidskritiska saker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp