Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning reseavdrag

Jag skickade in för 5 inkomstår den 17 eller 18 april. Inte hört något än. Jag kontaktade dem och de hade mottagit mina omprövningar iaf. Det var bara att vänta enligt personen.
Jag har också skickat in omprövning för flera år men enligt skatteverket så är det 8 veckor totalt. Alltså inte per inkomstår utan de tar hela din omprövning samtidigt

Jaha okej, vilken tur :)

Hej!

Har under snart 10 år pendlat med bil till arbetet men aldrig tagit med reseavdraget i deklarationen. Har cirka 8 mil tur och retur till jobbet.

Är det värt att begära en omprövning för de senaste åren?
Tjänar du mer än 2 timmar per dag på att åka bil istället för kollektivtrafik till jobbet och hem?

Tjänar du mer än 2 timmar per dag på att åka bil istället för kollektivtrafik till jobbet och hem?
Ja det gör jag. Har över en mil bilväg till närmaste buss/tåg station. Sen stämmer inte tiderna för buss tåg heller.

Någon som hört något från Skatteverket efter att ni skickat in via brev?

Såg nu att de mottagit mina omprövningar i slutet på april.

Senast ändrad:
För mig tog det nästan exakt 8 veckor. Hade dock skickat in omprövning av rämteavdrag, men omprövning som omprövning tänker jag. Så fort beslutet togs fick jag på kivra och utbetalning skedde i fredags.

För mig tog det nästan exakt 8 veckor. Hade dock skickat in omprövning av rämteavdrag, men omprövning som omprövning tänker jag. Så fort beslutet togs fick jag på kivra och utbetalning skedde i fredags.

Okej så exakt 8 veckor från att din omprövning mottogs då?

Min omprövning för år 2022 registrerades 12/3 och inte hört något än.. har gått 12 veckor imorgon, konstigt att inte min blivit hanterad ännu

Min omprövning för år 2022 registrerades 12/3 och inte hört något än.. har gått 12 veckor imorgon, konstigt att inte min blivit hanterad ännu
Det är inte så konstigt tycker jag

Hur tänker du då? Är helt med på att handläggningstiden är längre nu i och med ordinarie deklarationer men eftersom några i denna tråd skickat in efter mig och fått den hanterad redan så tycker jag det är konstigt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp