- Meddelanden
- 129
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 147
Kanske gäller din handläggareFick idag trist besked. De kollar inte på omprövningar av reseavdrag förens efter semestern..
Kanske gäller din handläggareFick idag trist besked. De kollar inte på omprövningar av reseavdrag förens efter semestern..
Ingen aning faktiskt. Personen jag talade med verkade var inte direkt trevlig och verkade inte ha så bra koll.Kanske gäller din handläggare
Inga rimliga handläggningstider om det stämmer att det är åtta veckor och längre.Nu kommer det nog komma massa inlägg om hur fruktansvärt det är av skatteverket och att det ska anmälas till JK jo och Helsingborgs dagblad.
Jag tycker det inte verkar helt orimligt av skatteverket, dom väljer väl precis som andra att prioritera tidskritiska saker.
fortf orimligt långa handläggningstiden. Effektiviteten hos vissa myndigheter lyser med sin frånvaro. Det var väl just en anställd på SKV som blev påkommen med att fiffla med telefonkösystemet och inte ta några samtal alls när han skulle. Hoppas man inte fått en sådan handläggare.Hade man angett reseavdraget direkt i tid i deklarationen hade skatteåterbäringen för de allra flesta kommit förra veckan
Ingen "shocker" isåfall, tyvärr. :/fortf orimligt låga handläggningstiden. Effektiviteten hos vissa myndigheter lyser med sin frånvaro. Det var väl just en anställd på SKV som blev påkommen med att fiffla med telefonkösystemet och inte ta några samtal alls när han skulle. Hoppas man inte fått en sådan handläggare.
Ja det var väl en sån där för några år sedan, ringde sig själv eller så så det var upptaget.fortf orimligt långa handläggningstiden. Effektiviteten hos vissa myndigheter lyser med sin frånvaro. Det var väl just en anställd på SKV som blev påkommen med att fiffla med telefonkösystemet och inte ta några samtal alls när han skulle. Hoppas man inte fått en sådan handläggare.
Låter som ungefär samma svar det.Pratade med en annan person nu. Nu var svaret cirka 8 veckor igen
Just det, så var det, han ringde sig själv så att ingen annan kunde komma fram! De hade kollat att han hade ringt flera tusen ggr till sig själv eller nåt sånt. Man kan ju hoppas att sådana anställda blir av med jobbet men har förstått att det inte är lätt att sparka folk. Man omplacerar istället och har lön och annan trygghet som anställd kvar. och kan uppfinna nya sätt att slippa jobba. Just den här anställde kanske blev satt på posten att handlägga omprövning av reseavdrag.Ja det var väl en sån där för några år sedan, ringde sig själv eller så så det var upptaget.
Jag vet inte hur effektiva man är, förmodligen inte jätteeffektiva. Samtidigt tycker jag inte det inte gör något om man får vänta lite när man valt en "smart" lösning för att försöka komma före.