- Meddelanden
- 6 108
- Mottagna reaktioner
- 6 392
- Poäng
- 3 937
Ok, hoppas du inte slog dig alltför illa
Antagligen missförstår du mig HELT! Eller så har jag uttryckt mig på ett dåligt sätt. Självklart att i en sund relation, normal, frisk... kalla den vad du vill ska man kunna lita på att saker fungerar och alla gör det de ska.
I alltför många fall i Lyxfällan t ex har par haft det så, att den ena partner har valt att lägga över ansvaret för ekonomin på den andra (och därmed blunda totalt och inte bryr sig ett skit) .... att det gick bra i ditt fall Kimsan är glädjande men ingen regel. Finns riskområden och ekonomin är ett sådant... alla klarar inte av bördan eller ansvaret beror på hur man ser på det. Har man spelberoende i bagaget så blir det problematiskt att samtidigt vara den som ska sköta ekonomin.
Kan inte riktigt tro att jag missförstod Dig & jag tror att i en majoritet av relationer, så funkar det jag åberopade alldeles klockrent... Om man inga belägg eller misstankar har att ens partner har någon form av missbruksproblem, så går man nog inte omkring och misstänker sådant heller eller ifrågasätter om räkningarna är inbetalda, etc...
I de flesta av mina vänners relationer brukar det oxå vara uppdelat i olika ansvarsområden...inget märkligt alls.
Däremot har jag förstått att många med missbruksproblematik ofta döljer detta på ett oerhört ”bra” sätt. Jag har i hela mitt liv varit förskonad från det, så jag kan inte mycket om detta område.
Kanske jag därför bör vara tyst, men gudarna ska veta om någon hade utsatt mig och min dotter för den stora risken att vi skulle bli bostadslös och jag inget hade fått veta, så tror jag verkligen att jag, milt uttryckt, hade gått BANANAS !!
Inget illa menat till TS, men vi måste även tänka på de andra som inget ont anandes är...