Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu behöver jag verkligen hjälp.

Bor du i en större kommun så kan du få riktigt bra hjälp utav kommunen i kombination med spelberoendens förening!
Får man fråga hur mycket lån/skulder du har i skrivande stund?

Jag förstår att det inte var mening. Självklart är det absolut bästa och mest självklara att bara berätta, och det finns massor av framgångssagor som visar att man tjänar på att berätta.. men det betyder inte att det är något som är självklart för alla.
Jag är uppväxt i en familj där man aldrig talat om känslor eller problem.. vad jag än hade för problem, kärleksmässiga, ekonomiska, skolan eller bara ont i huvudet så har mina föräldrar sagt
”Äh!” Aldrig någonsin har mina föräldrar sagt att dom älskar mig eller att jag är duktig, även om jag vet att dom tycker det. När jag säger aldrig så menar jag verkligen aldrig.. man pratar inte helt enkelt! Så är jag uppväxt och uppfostrad och därför blir otroligt hånfullt och ångestladdat när du dumförklarar mig för att jag inte med enkelhelt ska kasta ut min själ! Jag gråter inte öppet, har aldrig gjort, jag litar inte på någon annan än mig själv och berättar ingenting om mig själv mer än ytligt.

Jag vet att jag behöver prata med någon.. och mailade faktiskt stödlinjen igår. Kommer fortsätta den mailkontakten och ta det därifrån, att bara skriva till er och dom är ett steg så stort som ni inte kan förstå! Här sitter jag jämte min man och ser film, skriver detta och tårarna bränner i ögonlocken och hjärtat skriker. Men jag har bara mig själv. Just nu.
Det är jobbigt som fan. Men vi menar väl allihopa. Innan jag berättade sanningen för min fru och sökte hjälp så hade jag ljugit för min fru i 8 år och fixat två barn. Levde ett dubbelliv. Lögnen innan jag kraschade var att jag blivit kapad och skämdes hon svalde det ett tag. Men har man börjat måste man fortsätta. Fick lov att ljuga för ALLA jag blev helt förstörd i huvudet. När sista slanten var borta min fru tog kontakt med en advokat för att vi skulle få hjälp med kapningen så la jag korten på bordet. Helt otroligt så sitter hon bredvid mig i soffan nu 8 månader senare. 270000 i gemensamma lån 250000 hos fogden och förmodligen runt 250000 till Påväg......Du behöver ingenting men om man öppnat sig här på forumet så kan man inte bara räkna med att alla smeker en medhårs.

4800 för en vuxen men då ska elen betalas för de pengarna. Ett barn 2900
Kr per månad. Hyran får du behålla till om den anses vara skälig.
Jag förstår att det inte var mening. Självklart är det absolut bästa och mest självklara att bara berätta, och det finns massor av framgångssagor som visar att man tjänar på att berätta.. men det betyder inte att det är något som är självklart för alla.
Jag är uppväxt i en familj där man aldrig talat om känslor eller problem.. vad jag än hade för problem, kärleksmässiga, ekonomiska, skolan eller bara ont i huvudet så har mina föräldrar sagt
”Äh!” Aldrig någonsin har mina föräldrar sagt att dom älskar mig eller att jag är duktig, även om jag vet att dom tycker det. När jag säger aldrig så menar jag verkligen aldrig.. man pratar inte helt enkelt! Så är jag uppväxt och uppfostrad och därför blir otroligt hånfullt och ångestladdat när du dumförklarar mig för att jag inte med enkelhelt ska kasta ut min själ! Jag gråter inte öppet, har aldrig gjort, jag litar inte på någon annan än mig själv och berättar ingenting om mig själv mer än ytligt.

Jag vet att jag behöver prata med någon.. och mailade faktiskt stödlinjen igår. Kommer fortsätta den mailkontakten och ta det därifrån, att bara skriva till er och dom är ett steg så stort som ni inte kan förstå! Här sitter jag jämte min man och ser film, skriver detta och tårarna bränner i ögonlocken och hjärtat skriker. Men jag har bara mig själv. Just nu.
Jag förstår att det är svårt att berätta för din man men tror ändå att du vinner på att han får veta det innan han själv upptäcker det.
Skriv ett brev istället och ge honom, ibland är det lättare att uttrycka sig i ord.
Skriv även ner varför du inte kan/vågar säga det face to face. Jag lovar dig att det kommer att bli en lättnad.❤️

Terry jag gissar runt 800.000:-

Jag förstår att ni alla menar väl och att ni inte kommer stryka medhårs.. men att bara berätta går helt enkelt inte just nu. Det går bara inte. Om ni kunde sätta er in i mitt liv hade ni förstått bättre. Samtidigt är jag faktiskt i behov att någon ska förstå mig och faktiskt tycka lite synd om mig, just för att ingen någonsin tyckt synd om mig..
kanske forumet ändå inte är något för mig, för det sista jag behöver är mer ångest och skuldkänslor.

Det här sista lånet du fick, var det ett privat sådant eller via någon bank/dylikt?

Tänker om du på något sätt kan få ett samlingslån, få ner dina månadskostnader och börja gå i spelbehandlning. Det hade varit det ultimata.

Tänker om du på något sätt kan få ett samlingslån, få ner dina månadskostnader och börja gå i spelbehandlning. Det hade varit det ultimata.
Jag tror inte det.. detta var nog sista utvägen. Har över 50 förfrågningar så alla flyr ju fältet..
Eller bank och bank, kredit är det ju mer. Jag fick på fairlo och viaconto. Och ja jag vet att dessa är skit, åtminstone viaconto. Men dom räddade mitt liv! Har fått betalningsfri månad på några ställen också eftersom jag skött mig fram tills nu. Tänker göra allt som står i min makt för att klara 2019 för att sen ”börja om” från början 2020. Då är många skitlån borta också (har sjukt många på 10-15 tusen) så 1/1 är mitt mål att se fram emot. Jag hoppas hoppas det går vägen, ett år går väl fort?

Ett år går riktigt jävla fort....Det viktiga är att du under det här året klarar varje månad att gå runt och håller dig borta från spel! Det är hemligheten!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp