Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag verkligen hjälp.

Även på förbhpllsbelopp eller existensminimum har vi som nyktra oftast mer pengar än som aktiva spelare, sen går det att få hjälp just när man har barn med det där lilla extra om man inte tycker det är för skamligt att söka hjälp.. Majblomman tillexempel kja ja folk kan tycka att hon har spelat bort pengarna.... Inte skall man söka bidrag då till saker för barnet, men det är ju precis det det är till för att just barnen skall kunna få det där lilla extra även om föräldrarna inte kan fixa det av nån anledning)
Så tänker jag med. Hade jag betalt mina lån hade jag oavsett han 0:- på kontot. Nu har jag det oavsett, pga spel. 2000 kr är mycket för mig egentligen, men inte så länge jag spelar. Då är 18000:- en piss i Mississippi. Minns när jag var spelfri, då kunde jag köpa saker utan ångest. Nu kunde jag knappt inte ens handla mat utan ångest, var ju tvungen att ha de till spel...

Vad kan förbehålls beloppet bli ca för en ensamstående med en hyra på 7700? Och el ca 800 månad? Plus dagis kostnader?

Vad kan förbehålls beloppet bli ca för en ensamstående med en hyra på 7700? Och el ca 800 månad? Plus dagis kostnader?
4800 för en vuxen men då ska elen betalas för de pengarna. Ett barn 2900
Kr per månad, underhåll och barnbidrag innefattar de 2900. Hyran får du behålla till om den anses vara skälig.
Dagisavgiften får du också behålla.

Känner sån extrem sorg, blivit ensamstående mitt i allt detta också och då frågar jag mig ännu mer, hur kunde jag?! Har bara ett barn, och min bebis är bara 1 år .... :’(
Kanske var det just det som blev din flykt när du blev ensamstående att spela. Inte så att jag vill skylla det på något men jag tror att de flesta av oss Spelberoende har haft det jobbigt på något vis. Du är inte sämre mor för att du är Spelberoende men du behöver ta tag i det för annars kommer du inte orka att vara en bra mamma. Du valde fel väg och hamnade tokigt vilket du kan förändra. Det du har gjort kan du inte göra ogjort men du kan göra rätt framåt i tiden.

Hej igen alla fina människor!

Nu har jag haft ett turbulent dygn med ångest, kräkningar och tårar.
Fick till slut till ett sista lån, som betalar min hyra och maten.. vet att lån inte är lösningen, men det är det faktiskt när man inte vet vad man ska ta sig till.. kommer kunna klara de allra flesta räkningarna denna månad, och om jag inte spelar mer kommer jag klara räkningarna i fortsättningen.
Jag har haft en jävla tur, jag var så nära kanten men lyckades klamra mig fast.. nu vet jag att jag aldrig någonsin kommer ha möjlighet att rädda upp situationen igen, och därför kommer jag aldrig någonsin hamna där igen (ska jag fan se till). Jag ska kämpa detta året för att sen kunna få ett samlingslån för allting jag ställt till med.. jag tror just idag på att det kommer fungera!

Tack för att ni tog er tid att svara på mitt inlägg, det betyder så sjukt mycket att jag kan prata med några som förstår.

Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska berätta för min man, ni får tycka det låter sjukt, men så är det..! Jag måste få ordning på allt i mitt huvud först.

Vad gäller dig Terry så har jag läst dina trådar och varit imponerad av din resa, däremot tycker jag att du uttryckte dig mycket okänsligt när du fortsätter att skuldbelägga mig och få mig att må dålig, kanske funkar på andra men inte på mig, jag blir mest förbannad att man kan säga till en person med stark ångest.. jag förstår att du menar väl men jag mottog inte det så.

När jag läser om er andra så blir jag så bestört, tycker så synd om er och lider med er.. Jag önskar er välgång och att ni , och jag, en dag får njuta av livet till 100% utan ångest och ekonomiska problem.

Ni är fantastiska glöm inte det!!

Fortfarande också så att en hel familj är Påväg att bli drabbade, tycker inte det finns tid att reflektera det måste lösas nu. Barnen måste ha tak över huvudet. Sen kan hen ta uti med sig själv. Jag vet att det är tufft har vart där själv. Hamna på botten fick en käftsmäll och nu är jag Påväg upp.

Oftast det som är problemet med en beroende personlighet att vi inte stannar upp och reflekterar utan bara rusar in i saker och försöker med Quickfix, nya lån med skyhöga räntor mer pengar till spel och därmed fler lån och ännu större skulder. Stanna upp reflektera, hur löser jag det mest akuta, hyra, el och mat. Läste att hon fixade det, tyvärr med ett nytt lån men det ger tak över huvudet och mat på bordet! ;)

Esther min vän
Jag vill på något sätt inte förminska,förringa eller raljera över situationen du har försatt dig i. Jag har själv varit där åtskilliga gånger och det gör ont. Det framkallar ångest,panik,rädsla stress ja allt. Men, du har spelat bort hyran till ERT gemensamma boende. Du har spelat bort pengarna till ERT gemensamma matkonto. Nu kommer du inte berätta för stackaren eftersom att han kommer att bli ledsen och otröstlig?!
Inte för att vara den som är den men jag tror du själv inser hur det låter.
Han kommer ju få reda på det förr eller senare?
Vår älskade @Kimsan72 hade en bra tråd om det när hon skulle lägga korten på bordet, dessutom det till sin dotter som inte på samma sätt är involverad i hennes ekonomi som din man i ditt. Läs där

Sen så kan jag lova dig att folk här visst förstår detta då 90-95% på det här forumet har varit i den situationen du befinner dig i och ofta även värre.
Steg 1 är alltid sanningen. Det har vi lärt oss.

Finaste Du... tack för Dina varma ord om mig ! ❤️ Gudarna ska veta att resan i somras med min 20-åriga dotter var inte enkel, men den var mödan värd. Idag har vi en stark relation IGEN. Hon ser en stark kvinna framför sig, en kvinna som alltid har tagit ansvar för sina handlingar, men som tills slut pga olika anledningar till slut tvingades ”släppa taget”, men likväl fortsatte ta sitt ansvar, men på ett annat sätt...
Idag är vår relation stark - idag har jag bjudit henne på middag: köttbullsmenyn på Ikea... :D Hon är stolt över sin mamma!

@Molla, ditt och Ditt barns liv kan bara bli bättre, men ta hjälp för spelmissbruket, så kommer Du stärkt ur detta... och Du & ditt lilla liv kommer ha ett underbart liv tillsammans :)

Senast ändrad:
Hej igen alla fina människor!

Nu har jag haft ett turbulent dygn med ångest, kräkningar och tårar.
Fick till slut till ett sista lån, som betalar min hyra och maten.. vet att lån inte är lösningen, men det är det faktiskt när man inte vet vad man ska ta sig till.. kommer kunna klara de allra flesta räkningarna denna månad, och om jag inte spelar mer kommer jag klara räkningarna i fortsättningen.
Jag har haft en jävla tur, jag var så nära kanten men lyckades klamra mig fast.. nu vet jag att jag aldrig någonsin kommer ha möjlighet att rädda upp situationen igen, och därför kommer jag aldrig någonsin hamna där igen (ska jag fan se till). Jag ska kämpa detta året för att sen kunna få ett samlingslån för allting jag ställt till med.. jag tror just idag på att det kommer fungera!

Tack för att ni tog er tid att svara på mitt inlägg, det betyder så sjukt mycket att jag kan prata med några som förstår.

Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska berätta för min man, ni får tycka det låter sjukt, men så är det..! Jag måste få ordning på allt i mitt huvud först.

Vad gäller dig Terry så har jag läst dina trådar och varit imponerad av din resa, däremot tycker jag att du uttryckte dig mycket okänsligt när du fortsätter att skuldbelägga mig och få mig att må dålig, kanske funkar på andra men inte på mig, jag blir mest förbannad att man kan säga till en person med stark ångest.. jag förstår att du menar väl men jag mottog inte det så.

När jag läser om er andra så blir jag så bestört, tycker så synd om er och lider med er.. Jag önskar er välgång och att ni , och jag, en dag får njuta av livet till 100% utan ångest och ekonomiska problem.

Ni är fantastiska glöm inte det!!

Jag kan tänka mig att det har varit ett grymt dygn med massor av ångest, illamående och att du fått panik och känt desperation. Skönt att du löste hyran och att ni nu har mat så att ni klarar er. Fundera gärna på det vi så många skrev om hjälp för ditt spelberoende. Jag skrev till en spelberoende förening ett par gånger oinnan jag ens gick dit på möte, det dröjde ett helt år efter det att vi haft mailkontakt. Det är en process men jag önskade att jag gått på möte då redan första gången jag tog kontakt och jag önskade att jag redan då spärrat trustly för då hade skadan varit mindre och skuldsaldot lägre. Nu är det som det är och jag får dras med utmätning på obestämd tid, det känns för jävligt men samtidigt jävligt skönt att slippa känna mig som en jagad kaninunge, mindre ångest och mindre stress och det bästa av allt inget spel! För dig och din familjs skull så kan du iallafall tänka på det. Ha det gott och hoppas 2019 blir ett rent år för oss alla! ❤️

Esther - Det är inte på något sätt min mening att vara okänslig. Men tänk utifrån din partners perspektiv. Det är ju inte sjysst någonstans mot honom att först då sätta honom i klistret och sedan välja att dessutom inte berätta för honom?

Jag har lärt mig att sanningen ALLTID kommer fram, på ett eller annat sätt. Hade du inte mått bättre utav att du förbereder honom då? Ska han behöva få kanske samtal av hyresvärden som säger att hyran är obetalad? Ska han behöva se 10 påminnelseavier i lådan och lika många inkassokrav? Tänk om elens stängs av? Det är en situation som du har försatt både dig och honom i och om du känner dig påhoppad för att jag skrev att jag anser att du bör berätta för honom så förstår jag faktiskt inte varför. Hade det varit omvända roller hade väl du velat veta innan det händer något drastiskt?

Däremot så säger du att du har löst det. Om så är fallet så bör du ta hjälp mot spelmissbruk. Detta var kanske sista räddande snöret du lyckades klamra fast dig i.
Jag hoppas att det löser sig för dig.

Esther - Det är inte på något sätt min mening att vara okänslig. Men tänk utifrån din partners perspektiv. Det är ju inte sjysst någonstans mot honom att först då sätta honom i klistret och sedan välja att dessutom inte berätta för honom?

Jag har lärt mig att sanningen ALLTID kommer fram, på ett eller annat sätt. Hade du inte mått bättre utav att du förbereder honom då? Ska han behöva få kanske samtal av hyresvärden som säger att hyran är obetalad? Ska han behöva se 10 påminnelseavier i lådan och lika många inkassokrav? Tänk om elens stängs av? Det är en situation som du har försatt både dig och honom i och om du känner dig påhoppad för att jag skrev att jag anser att du bör berätta för honom så förstår jag faktiskt inte varför. Hade det varit omvända roller hade väl du velat veta innan det händer något drastiskt?

Däremot så säger du att du har löst det. Om så är fallet så bör du ta hjälp mot spelmissbruk. Detta var kanske sista räddande snöret du lyckades klamra fast dig i.
Jag hoppas att det löser sig för dig.

Jag förstår att det inte var mening. Självklart är det absolut bästa och mest självklara att bara berätta, och det finns massor av framgångssagor som visar att man tjänar på att berätta.. men det betyder inte att det är något som är självklart för alla.
Jag är uppväxt i en familj där man aldrig talat om känslor eller problem.. vad jag än hade för problem, kärleksmässiga, ekonomiska, skolan eller bara ont i huvudet så har mina föräldrar sagt
”Äh!” Aldrig någonsin har mina föräldrar sagt att dom älskar mig eller att jag är duktig, även om jag vet att dom tycker det. När jag säger aldrig så menar jag verkligen aldrig.. man pratar inte helt enkelt! Så är jag uppväxt och uppfostrad och därför blir otroligt hånfullt och ångestladdat när du dumförklarar mig för att jag inte med enkelhelt ska kasta ut min själ! Jag gråter inte öppet, har aldrig gjort, jag litar inte på någon annan än mig själv och berättar ingenting om mig själv mer än ytligt.

Jag vet att jag behöver prata med någon.. och mailade faktiskt stödlinjen igår. Kommer fortsätta den mailkontakten och ta det därifrån, att bara skriva till er och dom är ett steg så stort som ni inte kan förstå! Här sitter jag jämte min man och ser film, skriver detta och tårarna bränner i ögonlocken och hjärtat skriker. Men jag har bara mig själv. Just nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp