Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu behöver jag verkligen hjälp.

jag är spelberoende och är medveten om att det är en sjukdom. Men det jag har gjort mot min familj tänker jag aldrig förlåta mig själv för. Som jag skrev i annan tråd. Jag blev faktiskt lite arg på min beroendeterapaut när han sa att jag inte skulle känna skuld och det är inte ditt fel osv. Är man beroende får man skylla på alla förutom sig själv eller? Ju friskare jag blir desto argare blir jag. Är tvärtemot dig idag :)
För mig är det vikgit att inte glömma men förlåta har jag gjort, de har mer nytta av mig som en pappa som mår bra och har förlikat sig med sitt missbruk än nån som går omkring med ständiga skuldkänslor.

Sen är det en skillnad också i attt känna skuld och förlåta sig det är väldigt komplext allt det där och högst personligt.

Mem för mig är det som värst och störst risk för återfall när jag tänker "hur fan kunde jag" (jag anser att jag själv och andra redan straffat mig nog) har inte levt livet på över 25 år (menar inte resor och lyxliv utan att leva i nuet och njuta av det lilla) denna sommar var den första på alla år jag faktiskt kunde njuta och denna jul har i mina mått mätt varit fantastisk fast den nog bara skulle hamna på medel för en "vanlig standard Svensson)

jag är spelberoende och är medveten om att det är en sjukdom. Men det jag har gjort mot min familj tänker jag aldrig förlåta mig själv för. Som jag skrev i annan tråd. Jag blev faktiskt lite arg på min beroendeterapaut när han sa att jag inte skulle känna skuld och det är inte ditt fel osv. Är man beroende får man skylla på alla förutom sig själv eller? Ju friskare jag blir desto argare blir jag. Är tvärtemot dig idag :)

Självklart så är det ens fel men som jag skrivit tidigare att samhället oxå har ett ansvar, man kan inte belasta allt på den ensamma individen! Man kan skylla på sig själv att man inte hade verktyg eller redskap till att hantera det som egentligen utlöste det destruktiva beteendet. Jag tycker att du ska förlåta dig själv och acceptera att det blivit som det blivit men att du nu vet bättre och förhoppningsvis fått de rätta verktygen till att inte göra om det! Det man gjort är gjort och inte lönt att gå runt och belasta sig själv och tycka att allt är ens fel, acceptera för att gå vidare och förlåta för att läka sin själ.

Oki! Ska prova. Dum fråga kanske, men kan jag få hjälp med att komma på en bortförklaring? Bott här i 7 år, aldrig varit sen med en hyra. Helt tomt i bollen just nu...
Säg bara att du inte kan betala denna månad. Allt sånt blir så genomskinligt och du kommer må dåligt av det. Och kommer du inte kunna betala dubbla nästa så säg det direkt. Hoppas det löser sig.

Säg bara att du inte kan betala denna månad. Allt sånt blir så genomskinligt och du kommer må dåligt av det. Och kommer du inte kunna betala dubbla nästa så säg det direkt. Hoppas det löser sig.

Alla kan råka ut för en tillfällig betalningssvacka pga en massa olika anledningar, så de behöver inte bli så genomskinligt. Sen är ju inte jag Hyresadminstratör, men ja antar att dom nog har hört de mesta...
Be om en avbetalnings plan gällande innestående månad, dvs att den får regleras på ett par månader, om möjligt !

Alla kan råka ut för en tillfällig betalningssvacka pga en massa olika anledningar, så de behöver inte bli så genomskinligt. Sen är ju inte jag Hyresadminstratör, men ja antar att dom nog har hört de mesta...
Be om en avbetalnings plan gällande innestående månad, dvs att den får regleras på ett par månader, om möjligt !
Exakt så man ska inte hitta på. Säg sanningen eller inget alls menar jag. Sorry har två barn som flyger runt mig så blir lite halvdant skrivet.

...men hjärtat, de e klart Du kommer bli det... Skulder och mammalivet går inte hand i hand ! Det kanske försvårar lite gällande ”dyra” aktiviteter, etc, men det finns såååå galet mycket annat, som kan kompensera... :) en engagerad mamma, som till exempel !! ❤️
Tack <3 kommer bara säga att jag hamnat i ekonomiska svårigheter. Du har rätt, jag har varit allt annat än en engagerad mamma under min tid som spelberoende. Var dock spelberoende långt innan min bebo kom till världen, tyvärr eskalerade då. Jag ville vinna ”för hennes skull”. Nu släpper jag allt till kronofogden, ca 400000:-, om ens det. Jag kommer vara pank, men jag kommer kunna ge min dotter mat & tak över huvudet. Ska kontakta min vårdcentral för att få psykologisk hjälp. Har också kontaktat skuld och budget rådgivaren för två månader sen, men lång kö till henne ... jag måste bara som abbe säger acceptera, och förstånd att inse det jag inte kan förändra. Skulderna ligger där, dem kommer inte minska för att jag forsätter spela....

Tack <3 kommer bara säga att jag hamnat i ekonomiska svårigheter. Du har rätt, jag har varit allt annat än en engagerad mamma under min tid som spelberoende. Var dock spelberoende långt innan min bebo kom till världen, tyvärr eskalerade då. Jag ville vinna ”för hennes skull”. Nu släpper jag allt till kronofogden, ca 400000:-, om ens det. Jag kommer vara pank, men jag kommer kunna ge min dotter mat & tak över huvudet. Ska kontakta min vårdcentral för att få psykologisk hjälp. Har också kontaktat skuld och budget rådgivaren för två månader sen, men lång kö till henne ... jag måste bara som abbe säger acceptera, och förstånd att inse det jag inte kan förändra. Skulderna ligger där, dem kommer inte minska för att jag forsätter spela....

Way to go sweetie... och med en sjuksköterskelön och nattetid oxå, så bör inte 400tkr vara ett ”livstidsstraff”, utan de bör du kunna ”beta” av på några år... om ja nu inte är fööör optimistisk, vill säga...

Jag kan inte berätta för min man lider av ångestsymptom och kan gråta en halv dag för att något är jobbigt. Det kommer sluta med att jag får trösta honom, han är inte en stöttande person.. Det kommer därför inte vara till någon nytta.. dessutom så är skadan resan skedd. Det finns 1700:- på ett konto där hyra plus alla räkningar ska betalas om några dagar.. tror inte ni förstår detta.. jag mår så fruktansvärt illa just nu...

Esther min vän
Jag vill på något sätt inte förminska,förringa eller raljera över situationen du har försatt dig i. Jag har själv varit där åtskilliga gånger och det gör ont. Det framkallar ångest,panik,rädsla stress ja allt. Men, du har spelat bort hyran till ERT gemensamma boende. Du har spelat bort pengarna till ERT gemensamma matkonto. Nu kommer du inte berätta för stackaren eftersom att han kommer att bli ledsen och otröstlig?!
Inte för att vara den som är den men jag tror du själv inser hur det låter.
Han kommer ju få reda på det förr eller senare?
Vår älskade @Kimsan72 hade en bra tråd om det när hon skulle lägga korten på bordet, dessutom det till sin dotter som inte på samma sätt är involverad i hennes ekonomi som din man i ditt. Läs där

Sen så kan jag lova dig att folk här visst förstår detta då 90-95% på det här forumet har varit i den situationen du befinner dig i och ofta även värre.
Steg 1 är alltid sanningen. Det har vi lärt oss.

Way to go sweetie... och med en sjuksköterskelön och nattetid oxå, så bör inte 400tkr vara ett ”livstidsstraff”, utan de bör du kunna ”beta” av på några år... om ja nu inte är fööör optimistisk, vill säga...
Tänker så med. Kommer suga kraftigt, men om jag ska vara optimistisk kanske jag kan ge min dotter goda ekonomiska förutsättningar när hon fyllt 10 år ev?

Tänker så med. Kommer suga kraftigt, men om jag ska vara optimistisk kanske jag kan ge min dotter goda ekonomiska förutsättningar när hon fyllt 10 år ev?
Även på förbhpllsbelopp eller existensminimum har vi som nyktra oftast mer pengar än som aktiva spelare, sen går det att få hjälp just när man har barn med det där lilla extra om man inte tycker det är för skamligt att söka hjälp.. Majblomman tillexempel kja ja folk kan tycka att hon har spelat bort pengarna.... Inte skall man söka bidrag då till saker för barnet, men det är ju precis det det är till för att just barnen skall kunna få det där lilla extra även om föräldrarna inte kan fixa det av nån anledning)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp