Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag hela forumets hjälp! AKUT! (Elen stängs av)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dum fråga kanske men går det inte att teckna nytt elavtal om det befintliga sagts upp? Elbolagen ser väl inte om du har förfallna betalningar? Eller är jag galet dum nu?:facejoy:
Nätbolaget kan slå ifrån. Då spelar det ingen roll vilket elbolag du har..

Dum fråga kanske men går det inte att teckna nytt elavtal om det befintliga sagts upp? Elbolagen ser väl inte om du har förfallna betalningar? Eller är jag galet dum nu?:facejoy:
Det brukar vara en huvudleverantör och den kan man inte komma ifrån även om man väljer ett annat bolag.

Man betalar alltid nätavgifter till nätägaren i området, vem man väljer sin elhandel från är upp till var och en. Jag ska inte avslöja min arbetsgivare, men det kan vara ett stort statligt elbolag... :facejoy:

Man betalar alltid nätavgifter till nätägaren i området, vem man väljer sin elhandel från är upp till var och en. Jag ska inte avslöja min arbetsgivare, men det kan vara ett stort statligt elbolag... :facejoy:
Som en vanligt förekommande vätska som färdas nedåt...?

Har du sökt bostadsbidrag nu då?
Jag gjorde det på sekunden i måndags när jag insåg att det inte fanns på kontot. Men även om all info är oförändrad tar handläggning 3-4 veckor och utbetalning sker aldrig tidigare än den 27:e. Fantastiska system vi har i detta landet.

Har inte tid att läsa igenom tråden, och det kanske redan varit på tal — Men om du känner någon som är villig att hjälpa dig så kan den personen skaffa ett nytt elavtal på din adress tills dess att allting löst sig.

Hjälpte precis en kille och hans mamma med precis detta för lite sen.
Fungerar alltså detta?

Inte alls dum fråga. Det är snarare sånt här jag gärna ser diskuteras. Vad jag vet kan elnätet aldrig förändras eftersom Göteborgs Energi ”äger” min del av stan. Däremot elhandel kan jag byta.

Inte för att vara sån men kan du inte komma med lite konkreta tips då? Någon här har ju tex hjälpt en person med liknande problem genom att stå på ett nytt elavtal.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp