Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag hela forumets hjälp! AKUT! (Elen stängs av)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag hänger inte riktigt med på turerna här dock.

Jag har själv haft el på inkasso (hos Intrum).

Om du bor i lägenhet, för att komma upp i 30.000 måste du ju ha struntat i att betala elen i 5-6 år?
Tolkar inlägg #28 som att det är bland annat påminnelseavgifter, delgivningskostnader (1000-2000) flertalet ggr så det behöver inte alls vara så länge som 5-6 år.

Tolkar inlägg #28 som att det är bland annat påminnelseavgifter, delgivningskostnader (1000-2000) flertalet ggr så det behöver inte alls vara så länge som 5-6 år.
Man får inte flera delgivningar på flera ärenden.
Det kan enbart i detta fall handla om depositionskrav.
Visst man kan bli delgiven på nät+elhandel men sällan..

Man får inte flera delgivningar på flera ärenden.
Det kan enbart i detta fall handla om depositionskrav.
Visst man kan bli delgiven på nät+elhandel men sällan..
Det låter dock väldigt högt om det bara är depositions krav.Depositionen får motsvara den skuld som kan uppstå gentemot företaget om du inte betalar dina räkningar. Den begärda depositionen får dock aldrig överstiga kostnaden för fyra månaders beräknad kostnad för el respektive nät.

Det låter dock väldigt högt om det bara är depositions krav.Depositionen får motsvara den skuld som kan uppstå gentemot företaget om du inte betalar dina räkningar. Den begärda depositionen får dock aldrig överstiga kostnaden för fyra månaders beräknad kostnad för el respektive nät.
"bara"
30k var väl totala kravet.
Inkasso - 180kr
Påminnelse - 60kr
Ränta - xxx kr
Hur många månadersfakturor är det? Ptja.. xxxx kr.
Väsentligt avtalsbrott 300kr
Delgivningskravet 300kr
Delgivningsman 1200kr
från/tillkoppling ligger väl på 1500kr.
Bara här är vi på 3540 kronor i kostnaden för man inte betalat en faktura på egentligen i grunden kanske 100kr?

Sen som Patron säger så får depkrav bara vara 4x snitt/fakturan men, inte orimligt. Vi vet inte vad den faktiska fakturan ligger på.

Jag hänger inte riktigt med på turerna här dock.

Jag har själv haft el på inkasso (hos Intrum).

Om du bor i lägenhet, för att komma upp i 30.000 måste du ju ha struntat i att betala elen i 5-6 år?
Jag begär inte att du ska hänga med men jag har faktiskt försökt förklara i tråden.
Som exempel: för ett år sen kommer krav från inkasso :betala 3400 omgående. Jag, fattig som en kyrkråtta betalar istället direkt till Göteborgs Energi på kapitalskuld. Då får el inte stängas av enligt lag. Visma har fortfarande kvar sina kostnader men kapitalskulden ligger på 0. Nu när saker tyvärr sket sig tycker Visma att det inte räcker med kapitalskuld plus avgifter på aktuella skulden utan allt, precis allt ska in. Även gamla avgifter från 2022. Jag själv anser att det är fel då jag blivit delgiven på helt andra skulder och belopp. De finns inte med i den delgivning jag skrev under.

Sen ska det läggas till att jag skulle betalat i söndags. Med bostadsbidraget. Men det kom aldrig. Efter 12 månader måste man ansöka på nytt. Detta är information man måste hålla reda på själv och jag klarar inte av sånt i dagsläget. Jag är ständigt tom i min tank.

Jag begär inte att du ska hänga med men jag har faktiskt försökt förklara i tråden.
Som exempel: för ett år sen kommer krav från inkasso :betala 3400 omgående. Jag, fattig som en kyrkråtta betalar istället direkt till Göteborgs Energi på kapitalskuld. Då får el inte stängas av enligt lag. Visma har fortfarande kvar sina kostnader men kapitalskulden ligger på 0. Nu när saker tyvärr sket sig tycker Visma att det inte räcker med kapitalskuld plus avgifter på aktuella skulden utan allt, precis allt ska in. Även gamla avgifter från 2022. Jag själv anser att det är fel då jag blivit delgiven på helt andra skulder och belopp. De finns inte med i den delgivning jag skrev under.

Sen ska det läggas till att jag skulle betalat i söndags. Med bostadsbidraget. Men det kom aldrig. Efter 12 månader måste man ansöka på nytt. Detta är information man måste hålla reda på själv och jag klarar inte av sånt i dagsläget. Jag är ständigt tom i min tank.
Det stämmer.

Betalar du kapitalskulden innan elen stängs av så får dom inte bryta den.
Men däremot om det kvarstår EN krona i kapitalskuld har dom rätt bryta den och kräva varenda krona innan påkoppling.
Socialen har ju dock också fått detta brev att det är obetalt så frågan är vad dom sa?

Det stämmer.

Betalar du kapitalskulden innan elen stängs av så får dom inte bryta den.
Men däremot om det kvarstår EN krona i kapitalskuld har dom rätt bryta den och kräva varenda krona innan påkoppling.
Socialen har ju dock också fått detta brev att det är obetalt så frågan är vad dom sa?
Dom säger av erfarenhet ingenting alls. Jag har sagt det förr och säger det igen. Socialen är en otroligt proppmätt instans och gör ingenting. Jag har haft så mycket problem senaste åren och jag har bemötts med hån.

"bara"
30k var väl totala kravet.
Inkasso - 180kr
Påminnelse - 60kr
Ränta - xxx kr
Hur många månadersfakturor är det? Ptja.. xxxx kr.
Väsentligt avtalsbrott 300kr
Delgivningskravet 300kr
Delgivningsman 1200kr
från/tillkoppling ligger väl på 1500kr.
Bara här är vi på 3540 kronor i kostnaden för man inte betalat en faktura på egentligen i grunden kanske 100kr?

Sen som Patron säger så får depkrav bara vara 4x snitt/fakturan men, inte orimligt. Vi vet inte vad den faktiska fakturan ligger på.
Ja jag menade ju att 30K inte kunde vara depositionsavgiften enbart eftersom jag tyckte att den var väldigt hög. Lider med ts verkligen en tråkig situation när hon samtidigt mår väldigt dåligt då är det inte alltid så lätt att ta tag i saker så eloge till @Alexandra som vill hjälpa till och ringa. :folded: <3

Ja jag menade ju att 30K inte kunde vara depositionsavgiften enbart eftersom jag tyckte att den var väldigt hög. Lider med ts verkligen en tråkig situation när hon samtidigt mår väldigt dåligt då är det inte alltid så lätt att ta tag i saker så eloge till @Alexandra som vill hjälpa till och ringa. :folded: <3
Loggar ts in på visma så står de nog specificerat.

Elgrill på balkongen? Undrar om det skulle funka att ställa en kastrull på den och koka pasta etc.
Mycket man har i kylen är sånt som inte ska tillagas men ändå hållas kallt, det var min tanke med badkaret :)
Elgrill utan el blir svårt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp