Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag hela forumets hjälp! AKUT! (Elen stängs av)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
AphexTwin - hur har det gått för dig?
Det går inte alls. Min mat är helt förstörd nu så bara att slänga allt.

Och tydligen är kostnaden nu ännu högre än vad jag fick höra igår. Sverige. Världens bästa land. Om du inte bor här då.

Om du säger upp ditt elavtal, nät alltså och någon annan tecknar för din lägenhet kan väl det inte vara ett problem? Den personen tar ju på sig betalningsansvar.

Det är ju som om du skulle flytta, den som flyttar in kan ju inte nekas att teckna nytt..

Jag gjorde det på sekunden i måndags när jag insåg att det inte fanns på kontot. Men även om all info är oförändrad tar handläggning 3-4 veckor och utbetalning sker aldrig tidigare än den 27:e. Fantastiska system vi har i detta landet.
Om beslut fattas för period retroaktivt så görs den utbetalningen direkt i de flesta förmåner hos fk. Men inte bostadsbidrag då??

3-4 veckors handläggning får nog anses rätt bra jobbat för en myndighet nu för tiden! Det är ju inte så att myndigheter får de resurser som krävs för att kunna handlägga på en vecka eller så.

Om beslut fattas för period retroaktivt så görs den utbetalningen direkt i de flesta förmåner hos fk. Men inte bostadsbidrag då??

3-4 veckors handläggning får nog anses rätt bra jobbat för en myndighet nu för tiden! Det är ju inte så att myndigheter får de resurser som krävs för att kunna handlägga på en vecka eller så.
Nej! Det betalas ut 27:e oavsett.

En "imaginär andrahandshyresgäst" t ex skulle kunna ringa Göteborg Energi och anmäla att de vill teckna abonnemang, strömmen slås då på senast nästkommande dag. Det förutsätter givetvis att du har någon som litar på dig nog för att ställa upp på det.

En "imaginär andrahandshyresgäst" t ex skulle kunna ringa Göteborg Energi och anmäla att de vill teckna abonnemang, strömmen slås då på senast nästkommande dag. Det förutsätter givetvis att du har någon som litar på dig nog för att ställa upp på det.
Tack för svar. Det fungerar alltså ÄVEN om den är avslagen? Ta detta med en nypa salt eftersom det är saxat från chatgpt

”Om någon annan försöker teckna ett nytt elavtal för samma adress, kommer elnätsföretaget att utföra en kontroll. Om de ser att elen är avstängd på grund av obetalda skulder, kan de vägra att återansluta elen tills skulden är betald, även om avtalet står på en ny person”

Tack för svar. Det fungerar alltså ÄVEN om den är avslagen? Ta detta med en nypa salt eftersom det är saxat från chatgpt

”Om någon annan försöker teckna ett nytt elavtal för samma adress, kommer elnätsföretaget att utföra en kontroll. Om de ser att elen är avstängd på grund av obetalda skulder, kan de vägra att återansluta elen tills skulden är betald, även om avtalet står på en ny person”
Aldrig hört talas om någon kontroll under mina 22 år i branschen, nu vet jag ju visserligen inte hur GE:s rutiner ser ut.
Skulder följer absolut inte med anläggningen, utan är bundna till abonnenten/avtalsparten

Det går inte alls. Min mat är helt förstörd nu så bara att slänga allt.

Och tydligen är kostnaden nu ännu högre än vad jag fick höra igår. Sverige. Världens bästa land. Om du inte bor här då.
Landet där högre studier är skattefinansierade och du får låna pengar av staten under tiden du studerar.
Kan klassas som världens bästa land.

Aldrig hört talas om någon kontroll under mina 22 år i branschen, nu vet jag ju visserligen inte hur GE:s rutiner ser ut.
Skulder följer absolut inte med anläggningen, utan är bundna till abonnenten/avtalsparten
Som sagt. Chatgpt går inte att lita på

Landet där högre studier är skattefinansierade och du får låna pengar av staten under tiden du studerar.
Kan klassas som världens bästa land.
Du tar alltså upp ett endaste exempel. Skulle tippa att många länder kan klassas som världens bästa land då. Testa att hamna i nöd här. Alltså på riktigt och hör av dig sen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp