Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Northmill har rapporterat missbrukad kredit

Självklart bör anmärkningarna om misskött kredit dras tillbaka för dom så fått, för att sedan på påminnelse- och uppsägningsbreven i fortsättningen tydligt skriva att misskött kredit kommer rapporters. Ingen blir i kläm, alla får samma och RÄTT information och så här i coronatider där folk dessutom mist jobbet, vilket är ångest nog, kan det vara ett fint bevis på medmänskliget från Northmill också.
Att skriva "Vi tar lärdom av detta....." hjälper inte dom som faktiskt trillat dit pga bristande information

Tråkigt att inte få svar på en av de viktigaste frågorna..

Att ge ut en kontokredit med Creditsafe som kreditupplysning, sen efter ett tag börja rapportera till UC med knappt någon förvarning, för att sedan helt plötsligt rapportera anmärkning efter ett tag trots att detta inte står någonstans i uppsägningsbrevet som andra medlemmar har visat här. Riktigt smutsigt och jag hoppas att detta löser sig för våra medlemmar, även att Lånforum kan stå upp emot det här och kolla på resonomanget och integreteten gentemot provisionen de får.

Nu har jag aldrig haft med något inkasso, anmärkningar eller KFM att göra någonsin och planerar inte det heller, men jag ser efter och bryr mig om hur det drabbar andra här på forumet. Bra att veta iallafall så att jag inte gynnar detta företaget mer när min Credway är färdigbetald.

Det spelar ingen roll att folk är "oansvariga och hamnar hos inkasso", trots att jag förstår ert resonemang lär ni stå för att ni har hållt tillbaka information vid uppsägning och inte varit tydlig med era villkor.

Vidrigt.

Tråkigt nog behöver jag jobba lite resterande del av dagen (ja jag ser inte att skriva med er direkt som jobb) :) , jag hade gärna spenderat mer tid med er idag. Men jag tackar för en respektfull och konstruktiv dialog för den här gången. Vi hörs snart igen, förhoppningsvis kring ämnen som är roligare och där vi istället kan erbjuda en tjänst eller upplevelse som ni tycker är positiv. Men jag tar med mig alla de synpunkter och inspel ni har haft och för det vidare så att vi kan fortsätta förbättra oss.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Vänliga hälsningar,

Simon N*lsson
Hej,

Ni får ju börja med att ta bort alla anmärkningar ni gett nu medan ni använt brevet som ni använt. Detta uppfyller inte kraven och ni har således ej rätt att utge en missbrukad kredit. Så det är upp till er att ta bort alla till att börja med. Sedan får ni uppdatera erat uppsägningsbrev. Sedan kan ni börja rapportera om ni nu så gärna vill göra det.

Senast ändrad:
Hej,

Ni får ju börja med att ta bort alla anmärkningar ni gett nu medan ni använt brevet son ni använt. Detta uppfyller inte kraven och ni har således ej rätt att utge en missbrukad kredit. Så det är upp till er att ta bort alla till att börja med. Sedan får ni uppdatera erat uppsägningsbrev. Sedan kan ni börja rapportera om ni nu så gärna vill göra det.

Ja lite medmänsklighet nu när Simon själv medger att dom brustit i sitt uppsägningsbrev!

Handlar inte om medmänsklighet, handlar om att dom gjort fel och inte får ge ut en missbrukad kredit är det första. Det andra är att dom gett alla helt fel missbrukad kredit. Dom har gett en 3år, det ska vara 2år när det är kontokredit. Därav ska dom bort. För alla! @nortmill skapar sig inget bra varumärke precis.

Handlar inte om medmänsklighet, handlar om att dom gjort fel och inte får ge ut en missbrukad kredit är det första. Det andra är att dom gett alla helt fel missbrukad kredit. Dom har gett en 3år, det ska vara 2år när det är kontokredit. Därav ska dom bort. För alla! @nortmill skapar sig inget bra varumärke precis.

kontokredit är 2 år... står det 3 år på dig?

kontokredit är 2 år... står det 3 år på dig?

Står såhär från UC:

Betalningsanmärkningar visas bland annat om det finns skulder som är obetalda eller som du inte har betalat i tid.
Anmärkningar för privatpersoner ligger vanligtvis kvar i tre år från det datum anmärkningen registrerades, även om skulden
senare betalades. En anmärkning kan också bero på att uppgift om konkurs, skuldsanering eller näringsförbud har noterats.

Såldes bör det väl vara tre år som gäller? Står bara startdatum för anmärkningen, inte slutdatum.

Står såhär från UC:

Betalningsanmärkningar visas bland annat om det finns skulder som är obetalda eller som du inte har betalat i tid.
Anmärkningar för privatpersoner ligger vanligtvis kvar i tre år från det datum anmärkningen registrerades, även om skulden
senare betalades. En anmärkning kan också bero på att uppgift om konkurs, skuldsanering eller näringsförbud har noterats.

Såldes bör det väl vara tre år som gäller? Står bara startdatum för anmärkningen, inte slutdatum.
Från konsumenternas hemsida:
”Uppgifterna om att en person missbrukat ett konto eller misskött en kredit finns kvar i registret i tre år, räknat från den dag då banken avslutade kontot respektive krediten sades upp. Om lånet är en kontokredit finns det kvar uppgifter i registret i två år från den dag då långivaren sade upp kreditavtalet.”

i avtalet från Credway står det att det är en kontokredit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp