Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Northmill har rapporterat missbrukad kredit

Fan konstigt , min sambos Easy kom till gothia för kanske en vecka sedan ! Fortfarande inget ! Länge sedan du släppte ?

Släppte för typ 2 månader sen.
Men är ju oklart från exakt när dom börjat ge missbrukad kredit. Är det för kunder som släppte 2010? 2018? 2020? Ingen vet. Det vi menar, bristfällig information som sätter människor mer i skiten än dom oftast redan är. Totala katastrof

Hejsan,

Vi påbörjade rapporteringen på ärenden som gått till uppsägning från och med september 2020. Alltså bör inte några ärenden som gått till uppsägning tidigare än så vara rapporterade. Har ni något sådant ärende, så kontakta vår kundtjänst och meddela detta så får vi titta på vad som kan ha hänt. Det är alltså inte datumet för när man skaffade krediten som är avgörande, utan datumet för uppsägning i det här fallet.

Allt gott,
Simon N*lsson

Hejsan,

Vi påbörjade rapporteringen på ärenden som gått till uppsägning från och med september 2020. Alltså bör inte några ärenden som gått till uppsägning tidigare än så vara rapporterade. Har ni något sådant ärende, så kontakta vår kundtjänst och meddela detta så får vi titta på vad som kan ha hänt. Det är alltså inte datumet för när man skaffade krediten som är avgörande, utan datumet för uppsägning i det här fallet.

Allt gott,
Simon N*lsson

Men varför skiljer ni på kunderna? Är dom som är uppsagda nu i september mindre värda? Hur har ni gjort den bedömning? Varför just dom och inte alla andra andra kunderna!
Förstår du resenomanget!

Hej

Tidsaspekten hör ju ihop med när vi beslutade oss för att använda tjänsten från UC. Det finns inget synsätt från vår sida överhuvudtaget om att de här kunderna skulle vara mindre värda, eller att vi vill just de kunderna illa på något vis. Utan det styrs som sagt utifrån aspekten av att vi införskaffat oss fler verktyg för vår kreditbedömning, och som jag då varit inne på tidigare, är lika med att vi måste ge tillbaka.

/Simon N*lsson

Hejsan,

Allt gott,
Simon N*lsson

OK för då anser jag det mer förståerligt. Sökte man under tiden ni rapporterade till UC, alltså ifrån september 2020 då förstår jag att man kan drabbas av detta.

Ni har ju börjat rapportera till Uc 16 Mars och skriver själv att det gäller from September börjar att ni rapportera missbruk..... men dom som fick sina krediter uppsagda mellan 16 mars och fram till nu slipper ? Gör om :)

OK för då anser jag det mer förståerligt. Sökte man under tiden ni rapporterade till UC, alltså ifrån september 2020 då förstår jag att man kan drabbas av detta.

Nej stämmer ju inte. Fiina är ju kund sen 2017

Tiden för ansökan om krediten är som sagt inte avgörande, utan tiden för uppsägning är det som gäller. Det stämmer att vi började jobba med UC tidigare än september, men det finns flera olika verktyg och moduler inom UC som vi kopplat på över tid. Varje verktyg och modul har sina egna krav och förutsättningar. Därför börja vi inte rapportera direkt i mars, då vi inte hade samtliga verktyg vi har idag.

/Simon N*lsson

Men det brister ju ändå i informationen om detta? Att ni helt plötsligt börjat med detta från 1:a september är ju inget som framgått förrän nu när du skriver det.
Det står inget i erat avtal när rapportering kan komma bli aktuell. Detta är ett krav.

Jag fick uppsägningsbrevet 2020-08-02.

Tiden för ansökan om krediten är som sagt inte avgörande, utan tiden för uppsägning är det som gäller. Det stämmer att vi började jobba med UC tidigare än september, men det finns flera olika verktyg och moduler inom UC som vi kopplat på över tid. Varje verktyg och modul har sina egna krav och förutsättningar. Därför börja vi inte rapportera direkt i mars, då vi inte hade samtliga verktyg vi har idag.

/Simon N*lsson

Men är det snällt mot dom kunderna ? vart ligger samvetet? Det bästa hade varit att ni hade gått ut med ett brev from september rapporterar vi alla till UC som får uppsägningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp