Om du får erbjudande någon annanstans via Lendo typ så ska det gå att förhandla ner om erbjudandet är bättre än det du har nuFinns det någon möjlighet att få ner räntan ytterligare på ett reduce lån man redan har?
Förutsättningar när du sökte?De sänkte min ränta från 5,91% till 4,97%. Det är ett ganska stort blancolån, så 1% blir en del i längden. Tack. ❤️
Runt 2.2 på UC med en inkomst på knappa 200k. Jag hade sämre UC när jag sökte Reduce än vid tidpunkten för det ursprungliga lånet, intressant nog. När jag sökte det ursprungliga lånet låg jag på 0.9 och hade en betydligt högre inkomst.Förutsättningar när du sökte?
Nope lämnar jag er så kommer jag definitivt inte tillbaka oavsett om jag får lägre ränta! Onödig uc. Värdelöst att man ej kan ändra innan. Så ni förlorar en kund på 250 000 i lån hos erHej Dunder,
Ber om ursäkt för sent svar. För tillfället är det tyvärr inte möjligt att få ytterligare sänkt ränta på sitt befintliga Reduce-lån. Däremot har du självklart alltid möjlighet om du tyvärr skulle lämna oss för ett bättre erbjudande på annat håll alltid möjlighet att söka på nytt och går du igenom ansökan och uppfyller kraven för garanterat sänkt ränta som tidigare nämnt i denna tråd möjlighet till en ännu lägre ränta.
Revelator - kul att höra att du är nöjd med Reduce!!
Önskar samtliga på LånForum en fortsatt trevlig vecka!
Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank