Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nintendo Switch 2... Spelar ni något på konsol?

Jag spelar på konsol med väldigt oregelbundna mellanrum, då främst på en gammal PS4 som jag har och mer sällan på en Xbox One S. Kul tidsfördriv, men lätt att det tar lite för mycket tid har jag märkt, när man väl kommer igång.

Tidigare, när jag inte höll koll på mina utgifter på lämpligt sätt så hade jag alla möjliga spelabonnemang också, Xbox Game Pass, PS Plus, olika abonnemang från EA och andra speltillverkare. Sånt där som kan te sig som småsummor per månad, men som bygger på över tid och verkligen är pengar i sjön om man inte använder det men låter det rulla på för att det "kan vara kul att ha någon gång". Det jag har kvar just nu är GeForce Now (en tjänst för att spela PC-spel i molnet utan att behöva dyr dator), det skaffade jag tidigt och har ett väldigt förmånligt "Founders"-abonnemang på, som kostar 300 kr/halvår, så det sitter långt inne att göra sig av med, men vi får se nu när det ska förnyas till sommaren hur mycket jag är villig att gneta för att behålla det.
Testade faktiskt själv GeForce now för inte så längesedan. Men tyckte spelupplevelsen inte riktigt var så tillfredsställande. Beror nog på vad man lirar också kanske.

Om jag hade fått välja mellan denna och ett PS5/PS5 Pro hade jag valt det sistnämnda, men det var längesedan jag riktigt spelade konsol. Jag föredrar pc gaming.

6795kr landar den på i Sverige ser jag. Rätt högt utgångspris med andra ord. Hoppas den går ner lite när fler butiker börjar lista den

Åt helvete för dyr och inte mycket till uppgradering heller.

Kör mycket ps5. Kanske nån här som vill lira online:)? Öppen för de flesta spel

PS5/PS5 PRO alla dagar i veckan. Äger även ett Switch som står och dammar. Skillnaden på Switch och Ps5 är som dag och natt. Visserligen är Switch mer tillgänglig då man kan ha med det i princip överallt men inget slår PS5 när det kommer till grafik (4k upplösning, ray tracing etc) och exklusiva spel. Livslängden på PS5 lär nog vara mer än 2 år då PRO nyligen blev släppt. När det kommer till Switch 2 så är det ingen större uppgradering. Man kommer kunna spela i 4K men grafiken når upp till PS4 PRO nivåer och inte mer

PS5/PS5 PRO alla dagar i veckan. Äger även ett Switch som står och dammar. Skillnaden på Switch och Ps5 är som dag och natt. Visserligen är Switch mer tillgänglig då man kan ha med det i princip överallt men inget slår PS5 när det kommer till grafik (4k upplösning, ray tracing etc) och exklusiva spel. Livslängden på PS5 lär nog vara mer än 2 år då PRO nyligen blev släppt. När det kommer till Switch 2 så är det ingen större uppgradering. Man kommer kunna spela i 4K men grafiken når upp till PS4 PRO nivåer och inte mer
Många som skaffar Nintendo Switch är ute efter just Nintendos exklusiva titlar. Man köper inte en Nintendo Switch pga den bästa grafiken.
Hade dock varit jäkla intressant om Nintendo börjar släppa lite spel till Playstation alternativt xbox.

6795kr landar den på i Sverige ser jag. Rätt högt utgångspris med andra ord. Hoppas den går ner lite när fler butiker börjar lista den
Det var dyrare än vad jag hade hoppats på. Får se hur jag gör lite längre fram. Kan fortfarande tänka mig att köpa.

Fördelen är att den kommer behålla värdet ganska bra närmsta åren i jämförelse med ex ps5 som redan är 4 år gammal. Vilket är något att ha i åtanke med skuldsanering. Hoppas man slipper såklart - men ändå bra att ha i åtanke när man köper

Om man lessnar eller av någon anledning har ett inkomstbortfall och problem att betala en månad på betalplanen så tror jag det går att sälja Switch 2 relativt snabbt på blocket och få tillbaka det mesta. I varje fall dom närmsta 2 åren.

Det var dyrare än vad jag hade hoppats på. Får se hur jag gör lite längre fram. Kan fortfarande tänka mig att köpa.

Fördelen är att den kommer behålla värdet ganska bra närmsta åren i jämförelse med ex ps5 som redan är 4 år gammal. Vilket är något att ha i åtanke med skuldsanering. Hoppas man slipper såklart - men ändå bra att ha i åtanke när man köper

Om man lessnar eller av någon anledning har ett inkomstbortfall och problem att betala en månad på betalplanen så tror jag det går att sälja Switch 2 relativt snabbt på blocket och få tillbaka det mesta. I varje fall dom närmsta 2 åren.
Ja helt klart lär den hålla värdet ett bra tag framöver.
Bara Switch 1 håller bra kurs ännu tex.
Funderar faktiskt på att införskaffa Switch till dottern när tillfälle ges.
Frågan är bara hur länge den supportas av Nintendo nu när 2an är släppt.

Mario Kart: World - Visades upp idag:

Måste erkänna att det ser rätt roligt ut.
Gigantisk värld i alla möjliga typer av miljöer, årstider, väder, dag och natt med en hiskeligt massa spellägen, inställningar och olika banor.

Spelen har utvecklats en hel del sen jag var insatt för en herrans massa år sedan

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp