Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ni som har skuldsanering, hur mycket pengar har ni över?

En känslig fråga kanske, men dom som vill får svara.
Ni som har pågående skuldsanering, hur mycket pengar har ni helt enkelt, allt som allt? Och hur långt gånget i skuldsaneringen. Och har ni något mål om hur mycket ni sparat när skuldsaneringen är över?

Senast ändrad:
Har ingen skuldsanering ännu men har en pågående ansökan.

Löneutmätning kommer högst troligt börja denna månad.

Släppte allting i Juli/Augusti ( kommer inte ihåg)

Har sedan dess jobbat arslet av mig och försökt spara undan så mycket jag kan (70k isch)

Lite över 2 år avverkat av 5, när saneringen är slut har det i mitt fall återbetalats 56,42% av totala skuldbördan.

Enda man kan spara undan lite, är från de 2 betalningsfria månaderna man får per år i Jun och Dec, dessutom är det då semestertider och Jul,
och vill man då ha en hyffsad sommar och unna sig lite extra, blir det inte många kronor kvar, att spara undan en buffert under en pågående sanering är extremt svårt, lyckas man fixa ett extrakneg
som betalar 2-3k i månaden, kommer det hjälpa väldigt mycket, om det var det du menade med sparat under saneringen ?.

Det uträknade förbehållsbeloppet täcker med nöd och näppe månaden och då lever man extremt sparsamt, detta räknat utifrån
att man är ensamstående utan barn.

Mat, bränsle, hushållsel, hygienartiklar, försäkringar, fackavgift, mobilen, sedan är det inte många kronor kvar.

Senast ändrad:
Lite över 2 år avverkat av 5.
Enda man kan spara undan lite, är från de 2 betalningsfria månaderna man får per år i Jun och Dec, dessutom är det då semestertider och Jul,
och vill man då ha en hyffsad sommar och unna sig lite extra, blir det inte många kronor kvar, att spara undan en buffert under en sanering är extremt svårt om man nu inte fixar sig xtrajobb
som betalar 2-3k i månaden, om det var det du menade med sparat under saneringen ?.
Det uträknade förbehållsbeloppet täcker med nöd och näppe månaden och då lever man extremt sparsamt, detta räknat utifrån
att man är ensamstående utan barn.

Mat, bränsle, hushållsel, hygienartiklar, försäkringar, fackavgift, mobilen, sedan är det i stort sett uppätet.
Förstår, beror ju lite på förutsättningarna hur mycket man lyckas spara såklart. Har man en hög lön så blir det ju mera över i juni respektive december osv.

Har faktiskt i tankarna att om något år starta upp ett eget AB där jag kommer arbeta på sidan om mitt vanliga jobb mer som konsult och ta mig an olika uppdrag vilket skulle generera 8-12k månadssvis.

Har inga avsikter med att plocka ut någon lön/utdelning öht, min tanke är att trycka in allting på något ISK förutom de (22%) man måste betala i bolagsskatt för att på så sätt när allt det här med lånen etc är över kunna ha en väldigt fin summa pengar att tillgå.

Det varierar mycket från person till person. Själv har jag exempelvis ingen betalplan (eller ja, betalplan har jag så klart men betalar 0:-/månad). Det gör att jag exempelvis inte kan lägga undan som en del kan när det är betalningsfri månad. För mig går det runt men inte så mycket mer och har två barn på halvtid som är under 10 år gamla. Har haft skuldsanering sedan 2018 och är klar nu i augusti. Så även om jag inte har kunnat lägga undan så kommer saker att bli så mycket lättare då i och med att jag då även kommer vara klar med min utbildning ^^

Det varierar mycket från person till person. Själv har jag exempelvis ingen betalplan (eller ja, betalplan har jag så klart men betalar 0:-/månad). Det gör att jag exempelvis inte kan lägga undan som en del kan när det är betalningsfri månad. För mig går det runt men inte så mycket mer och har två barn på halvtid som är under 10 år gamla. Har haft skuldsanering sedan 2018 och är klar nu i augusti. Så även om jag inte har kunnat lägga undan så kommer saker att bli så mycket lättare då i och med att jag då även kommer vara klar med min utbildning ^^
Vet att det varierar väldigt mycket från person till person, därav min fråga :)

8795kr har jag kvar som ska täcka hyra, mat, övriga räkningar. Det är lite på gränsen nu när priserna är som de är men med planeringen av de betalningsfria månaderna.
Är i början av min sanering.

8795kr har jag kvar som ska täcka hyra, mat, övriga räkningar. Det är lite på gränsen nu när priserna är som de är men med planeringen av de betalningsfria månaderna.
Är i början av min sanering.
Låg hyra och ensamstående?

Sambo och normal hyra skulle jag säga, runt 6’.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp