Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ni som har skuldsanering, hur mycket pengar har ni över?

16 000 kr är inte så mycket eftersom vi har övriga räkningar också på cirka 10 000 varje månad. När dessa är betalda har vi 5000-6000 kr kvar som täcka mat men jag gör alltid storkok och preppar matlådor för en hel vecka åt gången. Äter inte i lunchrestaurangen på jobbet.

Nu i april får frugan tillbaka 17 000 kr på skatten, i maj får jag 33-34 tusen i lön efter skatt plus bonus i mars på 3000-4000 kr, början på juni får jag tillbaka 26-27 tusen på skatten + betalningsfri månad. Våren och sommaren ser väldigt väldigt ljus ut trots skuldsanering plus att min fru har fått sommarjobb på heltid och kommer snitta 16-17 tusen efter skatt i juni, juli, augusti och september. I september återgår hon som timvikarie och hamnar då återigen på allt mellan 7 000 och 15 000 efter skatt.
Jo men förbehållsbeloppet är väl runt 8000 kr för par och i förbehållsbeloppet ingår övriga räkningar.

Det är en teknikalitet - löneutmätning är som det hörs enbart utmätning av lön. Man kan också bli utmätt på andra sätt under pågående löneutmätning, oftast i en s k tillgångsutredning.

Ja, det framgår ju till och med av namnet "löneutmätning".
Det kan utmätas på konto när man har löneutmätning, men det har inget med varandra att göra, mer än att det sker för att man har skulder hos Kronofogden.

Om inte andra skulder hamnar för indrivning.
Ja som jag skrev..så länge saneringen rullar på. Dvs inget tillstöter i form av nya skulder. Jag tror ju folk ska fatta vad man menar utan man skriver ut varenda ord :facejoy:

Ja som jag skrev..så länge saneringen rullar på. Dvs inget tillstöter i form av nya skulder. Jag tror ju folk ska fatta vad man menar utan man skriver ut varenda ord :facejoy:
Att utmätning av lön och egendom är två skilda saker och sällan så mycket med varandra att göra upprepas med jämna mellanrum här.
Ändå dyker frågan upp med lika jämna mellanrum.

Att utmätning av lön och egendom är två skilda saker och sällan så mycket med varandra att göra upprepas med jämna mellanrum här.
Ändå dyker frågan upp med lika jämna mellanrum.
Jo noterat detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp