Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Negativa kommentarer

Nej, det här forumet har gått Flashbacks väg. Man får inte tycka nåt annat än majoriteten/de mest högljudda, för då har man en agenda eller är hjärntvättad.

Jag anser att du har fel i mycket som du skriver, men jag respekterar dina åsikter eftersom de är konsekventa, vilket är mer än man kan säga om många andra medlemmars.
Sant som du skriver att det finns en del som är lite bättre, vet lite mer här, de finns på alla forum så varför skulle det vara annorlunda här.

Varför måste man ALLTID trycka till någon med sin egen åsikt?.. Om man märker av att en person är ledsen och skör efter en dum handling är det INTE alltid rätt trycka i den personen sin åsikt om att skärpa till sig!!

Vi bär ALLA ”det lilla barnet” i oss och ibland och kanske särskilt HÄR är vi mer behov av mänsklig medvärme... vi stångar våra egna huvud i väggen ändå och är ytterst medvetna om att våra handlingar kanske inte alltid är de smartaste!?

Du kan ju prova i det här forumet att lära dig och ”scrolla”... du vet... Tala är silver,tiga är guld!!
Ja, varför måste du alltid trycka till någon annan, i detta fallet mig.
Varför ska JAG scrolla vidare? Har jag mindre rätt att skriva här än vad du har? Vad ger dig rätt att indirekt tala om för mig att jag inte får skriva här om jag inte hissar varje inlägg?

Min upplevelse är att det är medlemmar här som har okey ekonomi själv men har en närstående som har ekonomiska problem som har fått dem att hitta hit som kan vara dryga och oförstående.

En del förstår t.ex inte hur väldigt VANLIGT det är med ett ”korsberoende” dvs spel + alkohol.

När jag har påpekat om det och hur JAG triggas att spela när jag har druckit och beskrivit MIN syn på det hela har jag fått mina fiskar varma av en närstående till en missbrukare här!!

Jag vill gärna be de som INTE har något missbruk heller inte yttra sig i en ”missbrukares” bekännelser då de inte har en blekaste aning om hur skruvad hjärnan är när der kommer till en missbrukares handlingar.

Pekpinnar och kommentaren om hur personen i fråga blir irriterad på mitt inlägg när jag beskriver om mig själv är det SISTA jag behöver!!

Jag sitter inte här och skriver och blottar min själ för att tillfredsställa någon medlem utan missbruk och med redan BRA ekonomi precis.

Det här är ett forum då de flesta missbrukare eller på annat sätt ekonomiskt tyngda personer känner att de kan vara ärliga i sitt missbruk och har styrkan att vara svag och skriva av sig för ett ögonblick...

Överlag tycker jag om de flesta,och jag hoppas vi vågar fortsätta att vara svaga och dela med oss av våra snurriga tankar,handlingar och omtanke för varandra!
Du har fel. Min fd sambo har korsberoende och när han drack spelade han mer, när han förlorade pengar drack han mer. Tro mig jag vet hur förvrängd den hjärnan är då jag levt med det.
Tyvärr så är det raka rör, att ställa krav och inte mjäka med det enda som gäller.
Jag respekterar din önskan om att inte kommentera dock.

Du har fel. Min fd sambo har korsberoende och när han drack spelade han mer, när han förlorade pengar drack han mer. Tro mig jag vet hur förvrängd den hjärnan är då jag levt med det.
Tyvärr så är det raka rör, att ställa krav och inte mjäka med det enda som gäller.
Jag respekterar din önskan om att inte kommentera dock.

Nu menar jag dock HÄR INNE!

Annars förstår jag precis vad du menar i en relation är det bättre mef raka rör och att ställa personen mot väggen!

Men nu blev jag fast i ett räkneexempel som bygger på antaganden.

Kimsan72 rimligtvis borde det betyda "kimsan född 72"

Skulle ge en ålder på 46-47 år.

Sen kom det "om jag ändå var 15 år yngre" då blir det jobbigt. För frågan är om du gillar folk i din egen ålder eller äldre eller yngre.. Om du gillar dem i din egen ålder borde terry vara ca 30 år gammal, men om du gillar yngre då ger det en ålder 45-46 minus 15 = 30 skulle du vara då och om du gillar yngre är han 18-29 gillar du däremot äldre ja då är han ju 30- 44 . . $#&@@&##@# suck. . Hur gammal är Terry kan inte sova!

Senast ändrad:
Ja, varför måste du alltid trycka till någon annan, i detta fallet mig.
Varför ska JAG scrolla vidare? Har jag mindre rätt att skriva här än vad du har? Vad ger dig rätt att indirekt tala om för mig att jag inte får skriva här om jag inte hissar varje inlägg?

Det är ju precis såna inlägg som DU gör nu som gör samhället så kallt!!

Du tänker ur : JAG,MIG,OCH MINA ÅSIKTER har rätt att i ALLA situationer komma till tals!!

Är det så FÖRBANNAT JÄVLA SVÅRT ATT HÅLLA KÄFTEN om du märker att en skribent är ledsen,svag & skör för tillfället!??

Du måste vara en ”liten” person med väldig svag självkänsla som hela tiden måste ge dig rätt att växa på andras beskostnad!?

Det är såna här inlägg som får igång dig... där du får sitta och HÄVDA din rätt att finnas till!?

”Tycker-synd-om-dig”

Nu menar jag dock HÄR INNE!

Annars förstår jag precis vad du menar i en relation är det bättre mef raka rör och att ställa personen mot väggen!
Även här inne. Vi är här för att hjälpa och stötta varandra. Ingen blir hjälpt av att man inte är ärlig och rak. Saker kan sägas på olika vis dock.

Det är ju precis såna inlägg som DU gör nu som gör samhället så kallt!!

Du tänker ur : JAG,MIG,OCH MINA ÅSIKTER har rätt att i ALLA situationer komma till tals!!

Är det så FÖRBANNAT JÄVLA SVÅRT ATT HÅLLA KÄFTEN om du märker att en skribent är ledsen,svag & skör för tillfället!??

Du måste vara en ”liten” person med väldig svag självkänsla som hela tiden måste ge dig rätt att växa på andras beskostnad!?

Det är såna här inlägg som får igång dig... där du får sitta och HÄVDA din rätt att finnas till!?

”Tycker-synd-om-dig”
Nu tappade du mig helt? Frågan var varför jag inte har rätt att skriva här och varför du har rätt att säga det till mig. Inte att jag är en ”liten människa” Snacka om att ha en god ton i ämnet....

Jag har (tyvärr) allt för stor erfarebhet av människor som dig. Problem att bemöta konkreta saker och hela tiden växlar ämne och faktiskt är den som trycker ner men samtidigt anklagar motparten för det.

Om DU inte gillar mig och/eller det jag skriver tryck ”ignorera” för jag kommer inte försvinna bara för att du tycker det. Håll god ton istället!

Men nu blev jag fast i ett räkneexempel som bygger på antaganden.

Kimsan72 rimligtvis borde det betyda "kimsan född 72"

Skulle ge en ålder på 46-47 år.

Sen kom det "om jag ändå var 15 år yngre" då blir det jobbigt. För frågan är om du gillar folk i din egen ålder eller äldre eller yngre.. Om du gillar dem i din egen ålder borde terry vara ca 30 år gammal, men om du gillar yngre då ger det en ålder 45-46 minus 15 = 30 skulle du vara då och om du gillar yngre är han 18-29 gillar du däremot äldre ja då är han ju 30- 44 . . $#&@@&##@# suck. . Hur gammal är Terry kan inte sova!
Fattar nada av inlägget
Förklara haha

Nu tappade du mig helt? Frågan var varför jag inte har rätt att skriva här och varför du har rätt att säga det till mig. Inte att jag är en ”liten människa” Snacka om att ha en god ton i ämnet....

Jag har (tyvärr) allt för stor erfarebhet av människor som dig. Problem att bemöta konkreta saker och hela tiden växlar ämne och faktiskt är den som trycker ner men samtidigt anklagar motparten för det.

Om DU inte gillar mig och/eller tryck ”ignorera” för jag kommer inte försvinna bara för att du tycker det. Håll god ton istället!

När det gäller DIG är det ”block” som gäller! Du är ett troll som göds av just såna här inlägg!... snällhet & empati får dig att må dåligt,varför?

Lego utan plast!?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp