Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nån som provat Sherwoodlån

Kryss, gjorde jag fel som postade om Sherwoodlån här på Lånforums sms-lån sida?

Kryss, gjorde jag fel som postade om Sherwoodlån här på Lånforums sms-lån sida?

Nej, du får posta vad du vill. Jag har aldrig försökt hindra någon. Sedan säger du din åsikt, jag säger min. Det är bra så för mig :) Men postar man något får man tåla både beröm och kritik om det man postar. Jag har en starkt negativ erfarenhet av sms-lån och jag vet att ingen med balans och utan problem i ekonomin skulle låna stora summor som 10.000:- och liknande som ska återbetalas på kort tid. Tvärtom finns ju inte pengarna på kort tid och det är därför behovet uppstår, det är en fälla som är omöjlig att ta sig ifrån om man har flera lån och problem i ekonomin redan som det är. Jag ser inget särskilt med det här företaget som gör det bättre än andra. Bara en massa floskler på förstasidan om att det är bättre att låna av dom än av sin familj och att det är en sida för folk med god ekonomi, det är ju skrattretande. En person med god ekonomi tar inte sms-lån på ett par tusenlappar, det har man redan tillgång till om man har en god ekonomi, givetvis. Om man inte har 1000:- idag, så lär man inte ha 10.000:- över imorgon. Det är ett problem med dessa sms-lån.

Ska jag få kritik för att jag postar och frågar om en nya lånaktör här på Lånforum, är det det du säger Kryss? En aktör som enligt mig verkar mindre dålig än alla 200 låneaktörer som promotas som mer el mindre "bra" på detta forum enligt ägaren till forumet.
Länkar till Lånforums administratör som listar "Bra kreditgivare" https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/trådar-bra-kreditgivare-snabblån.2359/

Där har du nåt att bita i Kryss, skriv å gnäll så fingrarna blöder! Har du kritik så ta det med låneaktören, jag ska inte ha kritik för att jag skriver på detta forum om vad forumet/tråden handlar om!

Jag lånade 3000 på två månader. Hade pengarna på kontot dagen efter.

Det här är ju lite det som är ironiskt/moment 22 med det här forumet då det rymmer dels de som jagar lån och dels de som gör allt för att undvika nya lån.

Det här är ju lite det som är ironiskt/moment 22 med det här forumet då det rymmer dels de som jagar lån och dels de som gör allt för att undvika nya lån.
Det är väl så att forumet ändrat lite fokus allt eftersom vi "gamlingar" lär oss. När jag blev medlem så var det mer jagande av nya lån, numera är det ju nästan rådgivning om att inte låna mer :)

Ska jag få kritik för att jag postar och frågar om en nya lånaktör här på Lånforum, är det det du säger Kryss? En aktör som enligt mig verkar mindre dålig än alla 200 låneaktörer som promotas som mer el mindre "bra" på detta forum enligt ägaren till forumet.
Länkar till Lånforums administratör som listar "Bra kreditgivare" https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/trådar-bra-kreditgivare-snabblån.2359/

Där har du nåt att bita i Kryss, skriv å gnäll så fingrarna blöder! Har du kritik så ta det med låneaktören, jag ska inte ha kritik för att jag skriver på detta forum om vad forumet/tråden handlar om!

Är du dum eller? Det verkar inte bättre. Jag har ingenstans kritiserat varken dig som användare här eller din person, vilket inte intresserar mig för fem öre då jag inte känner dig eller vill lära känna dig heller för den delen. Jag kritiserar långivaren du presenterar. Du presenterar en långivare du inte sett något om på forumet sedan tidigare, du tycker den verkar bra. Jag tycker den verkar precis lika dålig som alla andra sms-lånegivare och motiverar varför jag tycker så. Då får du ett halvt utbrott och grinar om att jag kritiserat dig.

Är din person väldigt tätt sammanknippad med den sidan, så pass att du tar kritiken väldigt personligt om jag säger att sidan är samma skit som alla andra liknande sidor? Bara för att du startat en tråd är den inte "din" och "personlig". Vem som helst kan kommentera och ge sin åsikt i tråden, det är inte en bedömning av vare sig dig eller din tråd. Men du tar det så - att om man inte gillar låneföretaget och presenterar varför så har man gett sig på dig och din trådstart.

Ett mycket märkligt resonemang. Dra ner på prestigen och släpp tanken att du är så förknippad med en tråd bara för att du startat den. Kritik mot ett sms-låneföretag kan knappast räknas som kritik mot dig. Ser du en väldig heder och stolthet i att alla måste hålla med dig om du presenterar ett låneföretag du gillar? Det är ett problem isåfall. Det kommer alltid vara så att en stor andel inte håller med dig. Ska du ta det personligt varje gång har du något att jobba på.

Jag har inget att bita i gällande det du plitat ned i ditt inlägg. Jag skriver vad jag vill, hur mycket jag vill och det kan du tycka vad du vill om, så är det med det :) Lev med det eller så har du något att bita i.

Senast ändrad:
Du säger att "jag skall tåla kritik" för att jag postar en enkel fråga om en ny aktör på detta forum som forumet handlar om. Jag kom inte hit för att få kritik av ett gäng kärringjävlar. Du skall bara hålla käften Kryss, ingen lyssnar på el orkar läsa allt ditt gnäll. Varför är du ens här på Lånforum!

Du säger att "jag skall tåla kritik" för att jag postar en enkel fråga om en ny aktör på detta forum som forumet handlar om. Jag kom inte hit för att få kritik av ett gäng kärringjävlar. Du skall bara hålla käften Kryss, ingen lyssnar på el orkar läsa allt ditt gnäll. Varför är du ens här på Lånforum!
Nu tar vi det lite lugnt här och inga personangrepp, tack!
Du har rätt att tipsa om vilka lån du vill men alla andra här på Forumet har lika stor rätt att ha åsikter och tankar om långivarna. Det är inget personligt mot dig eller någon annan om någon råka ogilla vad du eller någon annan tipsar om.

Jag uppskattar Kryss otroligt mycket. Jag tror faktiskt att jag alltid hållit med honom i allt han skrivit på Lånforum.se.

Gnäll? Det är att bry sig om andra! Han har absolut ingenting att tjäna på att förvarna andra. Men hans erfarenhet i livet gör att han vill stoppa andra från att drabbas hårt ekonomiskt, för många år framöver.

Så länge det finns människor som för längesedan slutat se andra människor som just människor, så kommer vi att fortsätta leva i en rutten värld. Empati, heder och samvete. Det är allt som krävs, men det är egenskaper som många människor/företag saknar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp