Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nån som provat Sherwoodlån

Nån som provat och blivit beviljad? Verkar "ok" villkor och ingen UC, provat själv men blev nekad. Instantor används och jag angav nog fel konto, dvs det som lönen inte kommer in på.
Står att dom bara har öppet på vardagar men hade kontakt med dom i lördags och SEB konton för att låna pengarna direkt 1330 el 2245 varje dag..om nån nu får pengar...

sherwoodlan.se

Skulle aldrig ta ett sånt lån längre. Om det ska anses "okej" så säger det mer om den övriga marknaden. Men det här är lika illa som allt annat, dessutom enligt den mer nya modellen att binda upp kunderna en längre tid så som ett halvår. Med många krediter och dessutom nu med mycket högre belopp än för några år sedan så blir det en ohållbar situation fort. Det som förr blev en skuld på så illa som kanske 100.000-150.000:- blir idag med samma misstag ofta flera gånger högre eftersom lånebeloppen har ökats på så kraftigt och räntorna och dröjsmålsräntorna ökats betydligt.

Dessutom när det är uppenbart att den som tar lånet har någon sorts problem med ekonomin redan innan. Annars hade man aldrig tagit det lånet. Dom verkar inte vara billigare på något sätt. Dom har bara lagt avgifterna på 2 belopp, ränta och en avgift och jämför sig mot andra med räntan. Urbota dumt är det minsta man kan säga.

Dessutom massa felaktiga och dumma tips som dyker upp så fort man kommer in på sidan.

"Låna av oss istället för av släkt och vänner" <--- Gör INTE det. Har du familj, släkt eller vänner som kan hjälpa dig så är det mycket bättre. Det är bättre att vara utan detta lån än att ta det. Det är bättre att hamna i mindre skuld på små räkningar än att hamna i skuld på hundratusentals kronor pga sms-lån.

"Vi vill vara bästa lånet för dig med ordnad ekonomi" <--- Det finns inte en jävel med ordnad ekonomi som ens tittar på sidorna med sms-lån i syfte att låna pengar. Gör man det har man redan problem med ekonomin på ett eller annat sätt.

NEJ TACK.

Nå, kanske fel forum för er det här? Alla här är nog medvetna om vad ni säger och har mer el mindre problematisk ekonomi av div. orsaker.

Nå, kanske fel forum för er det här? Alla här är nog medvetna om vad ni säger och har mer el mindre problematisk ekonomi av div. orsaker.

Grejen är att man inte ska promota skitlån som denna.

Folk suger åt sig dessa lån och sjunker sedan djupare och djupare i en ekonomiskt jobbig gyttja.

Forumet är till för diskussion. Klarar man av att betala tillbaka den här typen av lån i tid, fine, då är det bara att slå till. Men så slutar det oftast inte. Då är det bra att finns människor som höjer ett varningens finger för den här typen av aktörer, innan det har gått för långt...

Du har rätt till din personlia PK åsikt. Tack!

Då kör vi vidare...från mitt första inlägg här ovan, då jag anser att detta lån verkar vara(enligt sidan och villkoren) mkt mer mindre skitlån än alla andra ca 200 skitlån som "promotas" här på Lånforum sen många år tillbaka. Någon som har provat el haft och gör med dessa och har erfarenheter? Är nyfiken! Hm..känns som jag återuppfinner hjulet här igen som postar om en ny(?) lånaktör här på Lånforum.

Synd man inte har god ekonomi då! :D
Men totalt 726 kr för ett 10.000 kr lån i 6 mån låter väldigt bra annars. Promotade aktörer här tar väl 5000-10000 kr för samma upplägg.

Varför skulle det vara fel forum? Du länkar ett lån, jag säger att det är samma skit som alla andra sms-lån och avråder alla som ännu inte är i eländet att avstå från detta då det kommer förstöra deras liv i många fall. Har man en problematisk ekonomi över längre tid kan aldrig massa sms-lån hjälpa en, det om något kommer köra ens ekonomi i botten. Även om det är gratis lån så funkar det inte, då det är just LÅN som ska betalas tillbaka på kort tid. Pengar som personerna som lånar allt som oftast inte har, men ändå nyttjar för att möjligheten finns. Det för inget gott med sig oavsett kostnader och oavsett ränta. Det är bättre att släppa tv-avgifterna och liknande till Kronofogden än att släppa 15 smslån till Kronofogden. Det första kommer man lätt tillbaka från, det andra förstör ofta ens liv. Bättre att ha en skuld på några hundra än på hundratusentals kronor.

Du tycker det är ett bra lån, jag tycker det är skit. Då vill du tysta mig... Ett väldigt märkligt resonemang. Ska man bara få hylla låneföretagen och uppmuntra att ta lån så försvinner värdet av ett forum. Då kan nog företagen marknadsföra sig själva utan någon hjälp av folk här.

Kommer det mot förmodan ett väldigt bra snabblån som är fördelaktigt så kommer jag säga att det är bra. Det var dock inte fallet den här gången, heller, som alla andra gånger.

Du har rätt till din personlia PK åsikt. Tack!

"PK åsikt"? Jag är så lite PK som du någonsin kan tänka dig, är väl snarare du som tar illa vid dig av att folk inte gillar det du vid första anblicken tycker verkar bra. Dessutom är det ju fullt tillåtet, jag är snarare oppositionell som tycker sms-lånen ska totalförbjudas.

Senast ändrad:
Härliga villkor:

15. Avgifter och Ränta
SWF tar ut en avgift för ansökan – Ansökningsavgift.
Dessutom tas en fast avgift om 20 kronor per påbörjad 30 - dagars period som lånet löper - Månadsavgift.
Ansökningsavgiften är 250 kronor för en ny kund och 100 kronor för en Återkommande kund.

250:- för att ansöka (även om man blir nekad?) + 20:- i avgift per månad.

23. Välgörande ändamål
SWF skänker årligen insamlade påminnelseavgifter och halva bolagets vinst till ett välgörande ändamål. Val av välgörande ändamål sker årligen av SWFs Låntagare. SWF meddelar låntagarna hur valet skall göras i november respektive verksamhetsår.

Skitprat. För kunderna vore det mycket bättre att halvera kostnaderna och minska avgifterna och låta var och en skänka efter egen smak, tycke och framförallt möjlighet, då många av deras kunder är djupt skuldsatta och fattiga pga dessa sms-lån. Tror inte en sekund på det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp