Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Okej
Jag ligger på 40 + och sitter ändå i skiten.
Att få en ny chans är fantastiskt.

Vilken skit sitter du i? Du åberopar detta ofta... why? Du har fått en ny chans i livet, så ditt uttryck ”sitter i skiten” må ja säga e stötande...

Vilken skit sitter du i? Du åberopar detta ofta... why? Du har fått en ny chans i livet, så ditt uttryck ”sitter i skiten” må ja säga e stötande...
Skulder såklart och allt vad det inneburit/bär.
Är absolut tacksam men det är ju inte en gratis läxa.

Som sagt... När man väl är på ekonomiskt obestånd så är det sjukt dyrt att leva. Jag intalade mig själv att jag gjorde allt för att inte hamna hos KFM när min ekonomi började rämna. Det gjorde jag så klart inte, men jag intalade mig det. Jag jagade nya lån och nya krediter så att jag inte skulle hamna hos KFM med allt vad jag visste att det skulle innebära. Det jag däremot inte gjorde var att ändra min livsstil. Jag fortsatte att bränna pengar som om det inte fanns någon morgondag. Klurigt? Nej, verkligen inte! Det var någon form av struts-beteende.

Hade jag istället kammat till mig, låtit allt gå till KFM direkt och inte fortsatt med mitt destruktiva leverne så hade jag inte lagt så otroligt många och långa år att reparera mina misstag. Men men... Jag var väl inte mogen för det där och då. Hade jag varit det hade jag inte hamnat där jag gjorde.

Såååå... Oavsett vad som fått oss att hamna där vi är, eller har varit, så är det just våra erfarenheter och dyrköpta misstag som förenar oss. Det är många som skrivit att de hellre skulle tagit ett fängelsestraff än att hamna på ekonomiskt obestånd med allt vad det innebär. Jag kan förstå vad de menar även om jag inte skulle vilja spendera en endaste dag i fängelse.

Man kan verkligen känna sig omyndigförklarad när man hamnar på ekonomiskt obestånd och det inte längre är säkert att man kan göra vissa saker som man tidigare tog för givet. Det finns heller inga quick fixes att ta sig bort därifrån. Försöker man hitta sådana är risken stor att man bara drar ner sig ännu mer i skiten.

Senast ändrad:
Som sagt... När man väl är på ekonomiskt obestånd så är det sjukt dyrt att leva. Jag intalade mig själv att jag gjorde allt för att inte hamna hos KFM när min ekonomi började rämna. Det gjorde jag så klart inte, men jag intalade mig det. Jag jagade nya lån och nya krediter så att jag inte skulle hamna hos KFM med allt vad jag visste att det skulle innebära. Det jag däremot inte gjorde var att ändra min livsstil. Jag fortsatte att bränna pengar som om det inte fanns någon morgondag. Klurigt? Nej, verkligen inte! Det var någon form av struts-beteende.

Hade jag istället kammat till mig, låtit allt gå till KFM direkt och inte fortsatt med mitt destruktiva leverne så hade jag inte lagt så otroligt många och långa år att reparera mina misstag. Men men... Jag var väl inte mogen för det där och då. Hade jag varit det hade jag inte hamnat där jag gjorde.

Såååå... Oavsett vad som fått oss att hamna där vi är, eller har varit, så är det just våra erfarenheter och dyrköpta misstag som förenar oss. Det är många som skrivit att de hellre skulle tagit ett fängelsestraff än att hamna på ekonomiskt obestånd med allt vad det innebär. Jag kan förstå vad de menar även om jag inte skulle vilja spendera en endaste dag i fängelse.

Man kan verkligen känna sig omyndigförklarad när man hamnar på ekonomiskt obestånd och det inte längre är säkert att man kan göra vissa saker som man tidigare tog för givet. Det finns heller inga quick fixes att ta sig bort därifrån. Försöker man hitta sådana är risken stor att man bara drar ner sig ännu mer i skiten.
Exakt! Om man redan tidigt anpassar sin livsstil behöver det inte gå så långt. Men jag tror nog att de flesta (inklusive jag) missar att ta till sig den läxan i tid.

Dag 16.
Lagt i en disk, pluggat.
Är så sjukt trött. Så otroligt trött. Och så ledsen. Allt börjar svänga och gå dåligt känns det som. Bilen gick åt helvete, och jag hade kunnat spara icalånet istället. En bil vi köpte förra året som gick sönder direkt har mannen fått kronofogdeskuld på, parkeringsböter innan vi ägde den och vi ringer alltid och kollar att det inte finns skulder innan vi köper, och det var inte precis innan vi köpte heller. Förstår inte hur folk kan vara så sviniga och oärliga mot en barnfamilj. Jag hatar verkligen människor, varje gång man försöker lita på någon blir man huggen i ryggen. Hoppas det kommer en komet så naturen kan frodas istället.
Otroligt fult!! Jag är en sån som aldrig kollar såna grejer, kan liksom aldrig ens tänka mig att ngn skulle luras så! Blev blåst på Blocket 1000 kr!! Försäljaren lät så trevlig och svarade snabbt på mejl... fram tills han fick pengarna. Sen var det dödstyst. polisanmälan ledde ingenvart.
Kort därefter förmedlade jag en annons om diskmaskin som min dotter köpte, jag skötte mejlen etc, samma sak, snabba svar, trevlig snubbe. Sen när sambon ska hämta maskinen och mannen säger att den inte finns hemma hos honom utan står i en lokal (ring klocka riiinnnnng!!) och min sambo hämtar och först hemma hos dottern när den ska instaleras upptäcker de att ena benet är trasigt och säljaren liksom fusktejpat för att det inte ska märkas. och han bara försvann ut i rymden. Så nu har jag svårare att lita på folk, helt klart!

Vi kan köra betting här på sidan om när Lilaros kommer bli utbränd. :D
Nähä du!!! Du ska inte bli utbränd utan jag beordrar dig att du schemalägger EN timme varje dag då du inte gör nånting alls, bara sitter i en skön fåtölj och slappar, kollar serie, dricker vin, läser magazines, vad som helst som är avkopplande för dig. Gubben får sköta ruljansen under den timmen!!!!
Sen så småningom höjer vi dosen :)

Jag är as-stressad. Intrum vill ha 1000 kr och Euroloan vill ha 2500 kr, båda vill ha det 20e september så jag måste välja.
Om jag inte betalar intrum kan det väl gå till kronofogden och Euroloan skickar 50 000 till inkasso om inte den betalas. :(
Intrum skickar snabbt till fogden, hur mkt är den totala skulden på? Om den inte är så hög så rädda Euroloan, om du bedömer att du kan ta ett föreläggande och betala bort skulden inom 30 dagar (med hjälp av de knep det finns att köpa sig tid).
Men om det är en större skuld än ngn tusenlapp så och du absolut inte har råd att den går till kf så skulle jag prioritera den i så fall och släppa Euroloan till Inkasso. Samtidigt så hinner du kanske rädda båda om du betalar Intrum nu och sen 25 när lönen kommer betalar du till Euroloan???

Och du menar Intrum och inte Intrum Invest (som är mkt hjälpsammare)?

Knappast. Jag är emot pride, för legalisering av droger och tycker att man ska flyga ofta och mycket. Gillar bara inte sossepolitik, vare sig partiet heter S eller SD. ;)

Hahahahahah.

Detta med att flyga håller jag med dig om, problemet är att jag är flygrädd :D Alltid en jävla pina!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp