Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Carl-Erik Björkegren kan man ta som exempel. Finare familj- super god ekonomi-men så på kort tid nere i träsket med ekonomiska problem.

Ja jag är väl säkert mer Svensson än så. Men vad fan ser mig inte som någon med ekonomiska problem. Tycker mer att jag har lite att ta igen.

Det kan ju ta månader. =)) Jo jag tror jag är lite skarpare och yngre än honom, det har verkligen med åldern att göra. :D över 40 = senil.
Om jag skriver något irriterande så kan ni ta för givet att det är min humor som kommer fram.
Och varken han eller jag hade lån för 2 år sedan och är från fina familjer så vi har inga ekonomiska problem, det är bara tillfälligt. Ingen livsstil direkt.

Min mamma var tandläkare & min far civilingenjör, mina syskon är alla akademiker med högavlönade tjänster.
Är detta oxå en definition på ”fin familj”?

...men vad spelar ovanstående för roll när jag alltjämt blev en ekonomisk ”looser”...

Orkar inte uppfostra dryga vuxna kvinnor som är avundsjuka gamla, frånskilda och tjocka liksom.
Wow, vilken reaktion!
Det var absolut inte något om rasism och nej jag är inte outbildad el något av det andra du skrev.
Dåligt beteende, jag skulle aldrig drömma någon och vem är jag som själv sitter iskiten att göra det.
Varför jag frågade är oviktigt nu då det inte spelar någon roll längre.

Man undrar ju vem som ser ned på andra liksom! Jag har ju bara arbetare i min familj så jag antar väl att mina ekonomiska bekymmer beror på det då.

Eller kan det bero på felaktiga val i livet och en portion otur med?

Håller med om att utbildning är bra men man behöver ju inte bli nedlåtande mot den man tror har färre högskolepoäng.

Nej, jag är från Stockholm/Uppsala, flyttat mellan.

Vadå, är det så konstigt att någon är helt nöjd och stolt över sig själv?
Varför måste du fråga om någon har utländskt påbrå, tycker du att jag är annorlunda dig och måste vara från något annat land då? Vad spelar det för roll om den du inte håller med är från Finland, Ghana eller Sverige? Är du outbildad, nyfiken bara...
Apropå utbildning och upplevd ”rasism”, ta en titt på utbildningsnivån på politikerna i Alternativ för Sverige och jämför med Vänstern eller Miljöpartiet.

Carl-Erik Björkegren kan man ta som exempel. Finare familj- super god ekonomi-men så på kort tid nere i träsket med ekonomiska problem.

Lite så tänker jag. Om man ska hårdra det så tjänar jag nog mest i min släkt, utan tvekan. Men jag är också den med sämst ekonomi och värst uppfattning om pengar. Jag är nog minst PK på hela forumet @Kronofogden du är mest kompis :D men att tro att personer med "tuffare" familjeförhållanden skulle ha sämre ekonomi är nog inte fallet.

Jag och @Kimsan72 är nog utmärkta exempel på det, otroligt framgångsrika med höga löner, våra familjer består utav rika och framgångsrika syskon och familj medan vi själva hamnat i trångmål.

Lite så tänker jag. Om man ska hårdra det så tjänar jag nog mest i min släkt, utan tvekan. Men jag är också den med sämst ekonomi och värst uppfattning om pengar. Jag är nog minst PK på hela forumet @Kronofogden du är mest kompis :D men att tro att personer med "tuffare" familjeförhållanden skulle ha sämre ekonomi är nog inte fallet.

Jag och @Kimsan72 är nog utmärkta exempel på det, otroligt framgångsrika med höga löner, våra familjer består utav rika och framgångsrika syskon och familj medan vi själva hamnat i trångmål.

Jag är helt klart det ”svarta fåret” i min familj... De e en sak som e säker... :)

För ett X antal år sedan, så dejtade ja en man som var någon form av mekaniker... Superfin kille på alla sätt, en kille som var oerhört allmänbildad...etc... Likväl frågade mina syskon mig ett antal ggr om vi verkligen kunde ha nått gemensamt då han ”bara” var en mekaniker... :(
Jag har en bra relation med mina syskon, men fortfarande sitter en tagg där mot dom för deras sk. människosyn på folk ”bara” för att alla inte har en universitetsutbildning... :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp