Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Säljer du saker för 189 kronor om dagen året om är det närmare 70.000 kronor på ett år!

Men jag kommer betala smålån direkt med min lön så att jag är tvungen att sälja saker för mina vanliga räkningar. Har teknik som känns skitjobbigt att rensa. Dator, systemkamera osv. Är bara utanför min comfort zone när det kommer till sånt. Borde kunna få in 15 000-20k lite snabbt som täcker månatlig amortering på klarna, betalkoll osv. men om jag inte betalar av 6 sms lån direkt vet jag att jag kommer slappa mer med försäljningar. Försöker köra strategin att bli tvungen att sälja eller få stora problem.

Idag vaknade jag med feber och det är på över 39 grader men jag har sålt saker för 585 kronor!
Kläder, böcker osv.

Idag sålde jag något för 152 kronor.
Sista 1768 kr till loanstep drogs så skulden är helt återbetald och jag spärrade mig.
Sedan spelade jag bort hela inkomsten på 12165 kr som skulle användas till inkasso, csn, lån osv. Jag vet vad det betyder - fullständig katastrof. Får in 6000 kr snart men det räcker ju inte.
Ville bara bli rik. :( få bort allt. Det gick ner till 900 kr sen upp till 13500 kr och då tänkte jag att jag var nära 20 000 och blev oförsiktig.
Orkar ungefär inte bry mig längre. Om jag inte vinner stort kan jag inte rädda mig själv så om jag ger upp är det som att omfamna anmärkningarna som kommer komma. Jag vill inte ha någon j_vla anmärkning så har försökt kämpa.

Jag tror jag måste sluta spela med start nu. Suger bara att inte kunna lösa fler lån med vinstpengar.
Men jag måste väl. Har inga problem med el, hyra och mat och allt sånt men mina sms lån kommer gå till inkasso... men det är väl bättre än att slänga pengar i sjön. Måste välja inkasso/kronofogden eller kanske skilsmässa till slut, förr eller senare kanske partnern får nog även om det tar år. Har ju hellre skulder än är ensam. :l Trodde bara att jag skulle klara det, har bara några hundratusen i lån.

Känns som att mitt liv redan att förstört när jag hade kunnat ha 1 miljon plus nu och har 135 000 i sms lån och 250ish i blanco och kommer behöva släppa det mesta. Fast vem fasen hade orkat med att hantera att inte få återfall samtidigt som komplicerad graviditet, heltidsjobb, c-uppsats, hus, jobbiga barn, skuldkänslor gentemot partnern och all försäljning av saker... man är väl ett vrak egentligen fast det inte syns eller märks. Är så arg inuti. Vill inte känna mig som en förlorare en enda sekund av mitt liv och nu får jag känna den känslan varje dag.

Lilaros - jag har ingen som helst erfarenhet av eget spelmissbruk men har läst många av dina inlägg här, ditt kämpande och hur du peppat och stöttat andra användare. Och imponeras av det.

Så här utifrån känns det helt självklart att ja du måste spärra dig. Men jag kan förstå det inte är så svartvitt när man är där. Men om man tar det att du inte kan betala av fler lån med vinster-argumentet. Så hur många lån har spelandet orsakat? Statistiskt är risken större spelandet förvärrar än ger dig chansen vinna tillbaka, och kanske även din rent personliga statistik är sådan med?

Du är inte en förlorare! Jag ser en kämpe - och i slutänden tror jag du kommer ut det här som en vinnare. Även om vägen dit blir tuff.

Känns som att mitt liv redan att förstört när jag hade kunnat ha 1 miljon plus nu och har 135 000 i sms lån och 250ish i blanco och kommer behöva släppa det mesta. Fast vem fasen hade orkat med att hantera att inte få återfall samtidigt som komplicerad graviditet, heltidsjobb, c-uppsats, hus, jobbiga barn, skuldkänslor gentemot partnern och all försäljning av saker... man är väl ett vrak egentligen fast det inte syns eller märks. Är så arg inuti. Vill inte känna mig som en förlorare en enda sekund av mitt liv och nu får jag känna den känslan varje dag.
Varför har du inte spärrat dig ?

Varför har du inte spärrat dig ?

Jag Har spärrat mig 1 januari men hittat till andra sidor ca 4 omgångar. Ska sluta, har hög feber och måste bli vettig en gång för alla.

Jag Har spärrat mig 1 januari men hittat till andra sidor ca 4 omgångar. Ska sluta, har hög feber och måste bli vettig en gång för alla.
Kanske din man ska ha hand om BankID och bankkort? Ni måste ju hjälpas åt, sålänge det finns möjlighet till att spela så finns risken att ramla dit...

Lilaros - jag har ingen som helst erfarenhet av eget spelmissbruk men har läst många av dina inlägg här, ditt kämpande och hur du peppat och stöttat andra användare. Och imponeras av det.

Så här utifrån känns det helt självklart att ja du måste spärra dig. Men jag kan förstå det inte är så svartvitt när man är där. Men om man tar det att du inte kan betala av fler lån med vinster-argumentet. Så hur många lån har spelandet orsakat? Statistiskt är risken större spelandet förvärrar än ger dig chansen vinna tillbaka, och kanske även din rent personliga statistik är sådan med?

Du är inte en förlorare! Jag ser en kämpe - och i slutänden tror jag du kommer ut det här som en vinnare. Även om vägen dit blir tuff.

Tack mini, det är så dränerande att gå mellan lägena misstag och hopp. Spärrade mig när spelpaus kom men har fallit tillbaka till sidor utan licens i april, maj och två gånger i juni som har sabbat. Måste ge mig innan allt jag kan sälja omvandlas till spelpengar. Någon kanske ser mig som ett avskräckande exempel och tänker till. Det tar bara fler månader att komma på fötter när man inte lyckas vara stenhård. Jag tror också innerst inne att jag kommer klara det men jag har spelat så kort tid att det fortfarande ligger mig varmt om hjärtat eller hur man ska uttrycka det. Samtidigt vet jag att det är väldigt korkat. Nu känner jag mig halvt döende andra dagen med 39 grader feber så det borde få mig att prioritera rätt. Är förvånad över att något kan gripa tag i ens personlighet på ett sånt sätt som spelandet gör. Har någorlunda accepterat förlusten, och försökt bygga en plan inför imorgon och får släppa stoltheten och prestigen. Vet att det kanske är svårt att gilla mig när jag har haft ett sånt jojo-beteende men jag ska börja räkna upp dagarna som spelfri från och med idag och jobba på att se livet mer positivt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp