Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har räknat lite senaste dagarna och nu är det bara några dagar till lön!!! :):):):):) Så himla roligt så det finns inte.
Ska slutbetala och säga upp 6 smålån:
Vivus, Viaconto, 38an,
Tusenlappen, Minifinans och Loanstep.

Om tre dagar kommer jag alltså aldrig behöva bry mig om dessa företag igen. :D

Kan ta bort ferratum, monetti, risicum och flexkontot när bilen säljer. Det är minst 11 sms lån borta för jag har Lumify att betala i juli med. (2060 kr) Hoppas det blir innan juli är slut så inte ränta tickar en månad till.

Bara Everyday+ 35k, Frogtail 20k, Fairlo 4000, Credway 4000, Credigo 5500 och Easycredit 5500 kvar sen.
Man har mer att sälja än vad man tror.
Köra så det ryker nu :)
Duktig!!! Bra plan:) Retat mig på Everyday+ länge då de tar 15% på uttag som görs och det är rent ocker. Löst mitt lån hos dem (28) förra månaden så skönt!!! LOANSTEP är också riktiga skojare om man inte kan betala inom 14 dagar.

Duktig!!! Bra plan:) Retat mig på Everyday+ länge då de tar 15% på uttag som görs och det är rent ocker. Löst mitt lån hos dem (28) förra månaden så skönt!!! LOANSTEP är också riktiga skojare om man inte kan betala inom 14 dagar.

Grattis, det kändes väl jätteskönt med Everyday+. Ska betala ner det så snabbt som möjligt. Jag hade 24 000 där tidigare i vår sen nu plötsligt 35 000 fast jag betalat in rätt summa (2500-2800/månad) men plockat ut det till andra räkningar...
Loanstep var svindyrt. Vivus och Viaconto vill jag aldrig mer se.
Låter hellre vanliga räkningar bli sena om jag måste i framtiden än att kunna smslåna.

• Gilla
Reaktioner: A27
Grattis, det kändes väl jätteskönt med Everyday+. Ska betala ner det så snabbt som möjligt. Jag hade 24 000 där tidigare i vår sen nu plötsligt 35 000 fast jag betalat in rätt summa (2500-2800/månad) men plockat ut det till andra räkningar...
Loanstep var svindyrt. Vivus och Viaconto vill jag aldrig mer se.
Låter hellre vanliga räkningar bli sena om jag måste i framtiden än att kunna smslåna.
Ja så skönt :) Samma här hade 25 från början och helst plötsligt var skulden uppe i 35. Tog ett samtal med dom att det blir märkligt om mitt lånebelopp är 25 och skulden ex.28 och det ändå står att man kan göra uttag på någon summa. Ren idioti då ökar ju skulden hela tiden. Sen blir det jättedyrt om man gör uttag = månadsränta 5 % + uttagsräna 15%på uttaget.... Ja ibland har man inget val när man pusslar ihop ekonomin. Nä Vivus har jag haft tidigare till 18% månadsränta och Viaconto som va hutlöst dyra med sina 18%! De är lösta men har Viaconto enligt nya reglerna dvs 39 %/år en jäkla skillnad dock betalar jag 195/månad i adm.avgift hos Viaconto. Betar nu av mina 39 % men även annat som spelar in i prioritering. Nä aldrig mera sms-lån så lätt fastna i kugghjulet....

Ja så skönt :) Samma här hade 25 från början och helst plötsligt var skulden uppe i 35. Tog ett samtal med dom att det blir märkligt om mitt lånebelopp är 25 och skulden ex.28 och det ändå står att man kan göra uttag på någon summa. Ren idioti då ökar ju skulden hela tiden. Sen blir det jättedyrt om man gör uttag = månadsränta 5 % + uttagsräna 15%på uttaget.... Ja ibland har man inget val när man pusslar ihop ekonomin. Nä Vivus har jag haft tidigare till 18% månadsränta och Viaconto som va hutlöst dyra med sina 18%! De är lösta men har Viaconto enligt nya reglerna dvs 39 %/år en jäkla skillnad dock betalar jag 195/månad i adm.avgift hos Viaconto. Betar nu av mina 39 % men även annat som spelar in i prioritering. Nä aldrig mera sms-lån så lätt fastna i kugghjulet....

Ja jag har inte ens så många fler lån utöver sms lånen. Några kreditkort, betalkoll, klarna och Ikea + mindre summor, ca 200 000 kr men ändå har det kostat 35-38 000 per månad i räkningar på grund av sms lånen på ca 130k nu i start innan lite betalats av.
Helt horribelt. Jo det gick väldigt fort.
Sen tror man aldrig att man ska ta ett enda sms lån heller i sitt liv.

Senast ändrad:
Har räknat lite senaste dagarna och nu är det bara några dagar till lön!!! :):):):):) Så himla roligt så det finns inte.
Ska slutbetala och säga upp 6 smålån:
Vivus, Viaconto, 38an,
Tusenlappen, Minifinans och Loanstep.

Om tre dagar kommer jag alltså aldrig behöva bry mig om dessa företag igen. :D

Kan ta bort ferratum, monetti, risicum och flexkontot när bilen säljer. Det är minst 11 sms lån borta för jag har Lumify att betala i juli med. (2060 kr) Hoppas det blir innan juli är slut så inte ränta tickar en månad till.

Bara Everyday+ 35k, Frogtail 20k, Fairlo 4000, Credway 4000, Credigo 5500 och Easycredit 5500 kvar sen.
Man har mer att sälja än vad man tror.
Köra så det ryker nu :)
Bra jobbat och tänkt.
Hejar på dig för fullt.

Är trött nuförtiden men jag sålde ett smycke jag målat till Skottland idag för cirka 15 us dollar.
Har sålt egna smycken till främst USA och några till Kanada, Frankrike, Australien, Holland och England men det var första som går till Edinburgh.

Senast ändrad:
Var på loppis med ett gäng ikeakassar och hade glömt en viktig kasse hemma med prismärkta saker men ska ta det imorgon.
Har sålt för 189 kronor idag.
Kört grästrimmern en halvtimme, tvättat mycket.
Köpte två plagg på myrorna som jag hoppas kunna gå lite plus på. 264 kronor offrat, hoppas få in några hundralappar extra. (kända märken)
Dessutom låg det ett fint oskrivet "Me to you"-bear födelsedagskort i ett av fickorna på ett av plaggen och en reflex.
Det var mycket fläckar på plaggen och då svarade Myrorna: "Vi får in miljoner ton, vi hinner inte tvätta"....

Senast ändrad:
Säljer du saker för 189 kronor om dagen året om är det närmare 70.000 kronor på ett år!

Säljer du saker för 189 kronor om dagen året om är det närmare 70.000 kronor på ett år!

Oj vad mycket, tänkte inte på det. Ja, många bäckar små. Tack... behövde få lite perspektiv och inte vara negativ.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp