Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Snarare tvärtom. Skulle väl behöva få loss 20.000 för att inte hamna på efterkälken och ha dubbelt utav flera aktörer nästa månad.
Detta ständiga jävla jagande och lappande.
Oerhört trött på det...

Snarare tvärtom. Skulle väl behöva få loss 20.000 för att inte hamna på efterkälken och ha dubbelt utav flera aktörer nästa månad.
Oerhört trött på det...

Ja, jo, jag trodde inte det skulle vara i flera år man lappar. Några månader hade känts okej. Men du går framåt och har en vettig inkomst. o_O

Jag har bestämt mig för att jag måste släppa allt tyvärr, 135 000 i sms lån. Min botten är nådd, hade behövt 42 000 för att ta alla fakturor i juni och får in 6000 till bara.
Det går inte månad efter månad sedan december att ligga back extremt mycket.
Ska stå mitt kast, är till och med blockad på tradera nu för att jag inte klarat månadsfakturan på 2000 som går till kronofogden om några dagar om det är det som sker efter sista betalningsdag hos inkasso.
Det är liksom kört hur jag än vrider och vänder på det när jag går back så mycket.
Måste ta viktiga utgifter och strunta i lånen.

Ångrar jättemycket att jag inte kämpade hårdare med att sälja allt i tid i början på året men jag har varit så trött i år.
Mvh. inväntar första anmärkningen :l

Oerhört trött på det...
Jag visst är det jobbigt. Man kämpar varje dag.. och jobbigt vid den här tiden av månaden och se att det inte pengarna räcker till alla räkningar

Idag ringde jag intrum. Hade ett ärende där jag lyckades få avbetalningsplan på så det inte går vidare. Delade upp det på tre månader.

Ringde 38an också. Hade inte råd att slutbetala lånet i maj så nu får jag betala 500 per månad i ett halvår ungefär med start i juli.

Annars hade båda riskerats att gå vidare. Folk är så hjälpsamma. Satt och tvekade på grund av avgifter som tillkommer på några hundra kronor men jag kan fortfarande betala lånen i sin helhet om jag har möjlighet tidigare. Det viktiga var att slippa få kronofogdelappar oplanerat på grund av att jag inte förhandlat.

Ska nog fokusera på att få bort mina få lån och ta löneutmätning på mannen. Han håller på att vänja sig vid tanken sakta. Vill inte bara köra över men annars måste man nog släppa bådas om man inte bestämmer sig för att rädda bara en och jag är den med få skulder utan anmärkningar så jag tror han förstår att det inte är tal om "ditt och mitt" utan en sammanvägd noga uträknad plan för att vi som familj ska gynnas i längden.

Senast ändrad:
JAG VET att dagen är ny men jag måste skriva något.

Jag har 3 ikeakassar som ska prismärkas och ut på loppis idag samt ta ut 650 kronor från försäljningar.

Ska få igen minst fyra kartonger med kläder, skor och jackor från mitt förra förhållande som jag kan sälja/behålla som varit magasinerat sedan 7 år. :D Har sålt så mycket kläder i vår så det ska bli riktigt spännande att
se vad jag har.

Ska vakta en chihuahua och en söt golden en månad och få 4000 i kompensation.

Sökte förskottslön 2000 på grund av panik men då har jag iallafall lite mer möjlighet att inte hamna back. Ska få 7000 av mannen med, med det kan jag betala massor med räkningar.

Ska göra en massa ärenden, posta saker, handla osv. Lägga upp grejer på tradera. På mannens konto nu, för min har en obetald räkning som jag ska delbetala och då blir man tillfälligt spärrad tills det är reglerat. Kostade 2000 kr att sälja alla 270+ saker i april... haha. :/

Har sovit 3 timmar på grund av att bebisen vill borra sig ut på nätterna men är inte sjuk längre och ser fram emot att se vad dagen kommer erbjuda. Dags att suga i sig kaffet och lägga på ett kol.

Idag sålde jag saker för 214 kronor.
Yay.
Sen gick det väl åt mer pengar än så men är glad att minska utgifterna genom att satsa.

Idag sålde jag saker för 214 kronor.
Yay.
Sen gick det väl åt mer pengar än så men är glad att minska utgifterna genom att satsa.
Är du inte spärrad på Tradera längre ?

Är du inte spärrad på Tradera längre ?

Min man har tradera :cool: phew, tills inkasso går ut i augusti och den låses upp. Har inte lust att ta hela cirka 2100 nu, kan sälja våra saker på hans, jag har bara haft igång min sedan mellan 10-15 år, fler positiva omdömen.

Men det jag säljer varje dag är för att jag har haft minst en loppis ”plats” konstant i ett år.
Man märker allt och ställer in det mot hyra, andra tar betalt, et voilà: guld. Passar ofta bra för saker man får 1 krona för på tradera eller är för tungt för att skicka osv. Kläder, ljus, leksaker man tröttnat på, tidningar stekpannor, verktyg, krukor.. bara att lassa ut.

Tror det har dragit in minst 35-40 000 på ett år och fast man går back jämfört med inköpspriset en gång i tiden känns det kul.

Bilden under är mina uttag på 13 dagar till exempel när jag inte anstränger mig särskilt.

Bilagor

• 992A195B-94EA-46F4-8FCE-760E71FFAF5F.jpeg
    992A195B-94EA-46F4-8FCE-760E71FFAF5F.jpeg
    69.2 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp