Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som nyligen fått samtal om inledande?

Du ska inte betala på skulder efter inledande! Har man inte bollplan så betalar man in till Kfm enl inledandebeslutet.
Tack för svar!
Jag fick min ansökan registrerad den 18/12 så det har nu gått 7 mån.
Låt säga att jag får samtalet under nästa vecka om jag har tur, hur snabbt får man besked om inledande efter samtalet? En del läser jag har fått besked på Kivra samma dag eller dagen efter medans en del får vänta flera veckor.
.Det är nu månadsskifte och då undrar jag hur jag gör tillväga med betalningar ifall jag får samtalet de närmaste dagarna men får vänta på besked om inledande eller avslag i flera veckor...
Det vore bra om man fick samtalet samt besked i Kivra rätt så omgående så jag vet hur jag ska hantera betalningar som förfaller sista juli.
Jag har inte utmätning idag utan försöker hålla mig ovan vattenytan. Dock flera ärenden hos KF...
Ja väntan är olidlig. När min ansökan registrerades så stod det att det var 6 månaders väntetid, men under våren har det hoppat upp till 7 och har jag otur så kanske jag får vänta 1 månad till på samtalet då det är semestertider och de kanske har få som jobbar...

Tack för svar!
Låt säga att jag får samtalet under nästa vecka om jag har tur, hur snabbt får man besked om inledande efter samtalet? En del läser jag har fått besked på Kivra samma dag eller dagen efter medans en del får vänta flera veckor.
.Det är nu månadsskifte och då undrar jag hur jag gör tillväga med betalningar ifall jag får samtalet de närmaste dagarna men får vänta på besked om inledande eller avslag i flera veckor...
Det vore bra om man fick samtalet samt besked i Kivra rätt så omgående så jag vet hur jag ska hantera betalningar som förfaller sista juli.
Jag har inte utmätning idag utan försöker hålla mig ovan vattenytan. Dock flera ärenden hos KF...
Ja väntan är olidlig. När min ansökan registrerades så stod det att det var 6 månaders väntetid, men under våren har det hoppat upp till 7 och har jag otur så kanske jag får vänta 1 månad till på samtalet då det är semestertider och de kanske har få som jobbar...
Så länge du inte har fått inledande är det fritt fram att betala på dina skulder oavsett om du haft samtalet eller inte. Så skulle du inte få samtalet eller besked om inledande innan månadens skulder förfaller och du har möjlighet att betala de och det är det du vill göra så är det det du skall göra…

Tack för svar!
Det är olika hur lång tid det tar. Beror nog på om det är enkelt att utreda el inte o plus att det är semestertider. Så länge du inte fått besked om inledande så betalar du på dina räkningar som vanligt om du kan.

Ansökte 28/11-2024 å hade samtal 2 juli å fick svar om inledande några timmar senare :)

Jag hade ett ytterst kort samtal i tisdags och har inte hört något än
En del omständigheter som ändrats sedan ansökan dock så kanske därför?
Jag fick inledande! Första betalning ska ske i Augusti.

Lite udda omständigheter som att sambon blir arbetslös (tillfällig tjänst som upphör) från slutet av Augusti och jag är arbetslös men med avgångsvederlag och letar efter nytt jobb som troligen kommer ge en helt annan (tyvärr lägre) lön.. så ja, vi får väl se vad som sker.

Vad händer om man missar samtalet? Har en del läkartider och provtagningar den här veckan och kanske krockar samtalet med att man är his läkaren...Någon som missat samtalet och vet vad som händer? Får man anmodan att ringa upp? Eller förlorar man sin plats i kön?

Ursäkta många frågor men hur snabbt får de som man har skulder hos besked att man fått inledande efter beslut om inledande?

Är det någon som som berättat för sina långivare att ni sökt skuldsanering? Jag har inte gjort det men funderar på om man kanske kunde få en mildare betalplan om man berättar hur illa det egentligen är, eller ligger det i fatet så de istället skickar till KF för att vara först i kön för utmätning?

Vad händer om man missar samtalet? Har en del läkartider och provtagningar den här veckan och kanske krockar samtalet med att man är his läkaren...Någon som missat samtalet och vet vad som händer? Får man anmodan att ringa upp? Eller förlorar man sin plats i kön?
Ingen fara om man missar samtalet. Vet att en del får sms innan att de kommer ringa men för min del så missade jag samtalet pga jobb så då fick jag ett sms efter att de sökt mig och att jag kunde ringa upp när jag hade möjlighet.

Någon som har koll på ungefär hur dom ligger till med handläggningen? Skickade in 14e December och ej hört något ännu :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp