- Meddelanden
- 597
- Mottagna reaktioner
- 162
- Poäng
- 357
Tack för svar!Du ska inte betala på skulder efter inledande! Har man inte bollplan så betalar man in till Kfm enl inledandebeslutet.
Jag fick min ansökan registrerad den 18/12 så det har nu gått 7 mån.
Låt säga att jag får samtalet under nästa vecka om jag har tur, hur snabbt får man besked om inledande efter samtalet? En del läser jag har fått besked på Kivra samma dag eller dagen efter medans en del får vänta flera veckor.
.Det är nu månadsskifte och då undrar jag hur jag gör tillväga med betalningar ifall jag får samtalet de närmaste dagarna men får vänta på besked om inledande eller avslag i flera veckor...
Det vore bra om man fick samtalet samt besked i Kivra rätt så omgående så jag vet hur jag ska hantera betalningar som förfaller sista juli.
Jag har inte utmätning idag utan försöker hålla mig ovan vattenytan. Dock flera ärenden hos KF...
Ja väntan är olidlig. När min ansökan registrerades så stod det att det var 6 månaders väntetid, men under våren har det hoppat upp till 7 och har jag otur så kanske jag får vänta 1 månad till på samtalet då det är semestertider och de kanske har få som jobbar...