Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När försvinner betalningsanmärkningar / Näringsförbud?

Näringsförbud får man ju per automatik om ens företag går i konkurs. Jag skulle inte likställa personer som drabbas av lågkonjunkturen med t ex de som begår ekonomisk brottslighet, men andra har ju en mer svarvit syn på saker och ting.
Det är väl ingen automatik i det?

Näringsförbud får man ju per automatik om ens företag går i konkurs. Jag skulle inte likställa personer som drabbas av lågkonjunkturen med t ex de som begår ekonomisk brottslighet, men andra har ju en mer svarvit syn på saker och ting.
Haha näringsförbud får man inte alla automatiskt

Om du går i personlig konkurs får du näringsförbud och det innebär att du inte får starta någon ny näringsverksamhet. Ett näringsförbud är oftast på 3-10 år

Vad har du för källa? Jag kollade skatteverkets info och där läser jag inte in någon automatik, utan man ska ha agerat klandervärt eller liknande för att det ska bli något näringsförbud.
Kfm utövar ju tillsyn över näringsförbud och jag tycker jag borde sett fler om alla personliga konkurser innebar näringsförbud..

Om du går i personlig konkurs får du näringsförbud och det innebär att du inte får starta någon ny näringsverksamhet. Ett näringsförbud är oftast på 3-10 år
Haha ja personlig konkurs ja men går du i konkurs med ett företag så får man inte näringsförbud

Du vet bevisligen inte vad du pratar om nu.

Va? Nä så är det väl ändå inte att man får näringsförbud om ens företag går i konkurs.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp