Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När försvinner betalningsanmärkningar / Näringsförbud?

Jag har ju sett rätt många personliga konkurser och av de har jag noterat näringsförbud i noll eller ett fall..

Nej, bara flera av varandra oberoende jurister jag pratade med om just detta när en konkurs var aktuell för min del.
En snabb googling räckte. Som enskild privatperson som går i personlig konkurs så får man under denna konkurstid automatiskt näringsförbud.

Senast ändrad:
Nej, bara flera av varandra oberoende jurister jag pratade med om just detta när en konkurs var aktuell för min del.
Ok, men så verkar det inte vara den här gången heller.
Jag skulle få åka på en väldig massa näringsförbudstillsyner om det vore som du säger.

Hade ju varit ett givet sätt att stoppa skuldsaneringar annars.. i princip alla som söker om skuldsanering som åtminstone har en rimlig chans att få det skulle man kunna få i konkurs, skulle det per automatik bli näringsförbud därefter så blir det ju inte heller någon skuldsanering under nf tiden. ( 8§ 2 st skuldsaneringslagen)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp