Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När de hamnat hos inkasso försvinner det från uc

Tack, men det låter ju helt orimmligt att jag har så mycket tid på mig? Fungerar det såhär verkligen innan jag får en registrerad anmärkning? Jag kan säkert betala av under 3 månader men min ekonomi är svårt drabbad som det är och skulle verkligen behöva samla ihop till ett bättre lån. Jag vill betala nu innan det går till Kronefogden iallfall men det beror ju helt på om jag kan få ett lån godkänt innan måndag nästa vecka. Försöker se mig om vart jag ska vända mig och samtidigt vill jag räkna på mina förutsättningar innan jag skickar iväg en ansökan om jag mot förmodan (håller tummarna) inte skulle få godkänt.
Ja du måste ha skrivit på pappret för att kunna få en anmärkning 10 dagar senare ... bara vänta tills dom kommer och besöker dig ! Mig kom dom 2 gånger hem först med och då var jag inte hemma ! Så kom 2 veckor senare igen tredje gången och då skrev jag på ! Tog säkert 3-4 mån innan jag jag skrev på första ! Kan du inte betala något nu ?

Tack, men det låter ju helt orimmligt att jag har så mycket tid på mig? Fungerar det såhär verkligen innan jag får en registrerad anmärkning? Jag kan säkert betala av under 3 månader men min ekonomi är svårt drabbad som det är och skulle verkligen behöva samla ihop till ett bättre lån. Jag vill betala nu innan det går till Kronefogden iallfall men det beror ju helt på om jag kan få ett lån godkänt innan måndag nästa vecka. Försöker se mig om vart jag ska vända mig och samtidigt vill jag räkna på mina förutsättningar innan jag skickar iväg en ansökan om jag mot förmodan (håller tummarna) inte skulle få godkänt.
Man kan förhala, ja, här får du de bästa tipsen fr Forumets hackers hur man förhalar :)

Fick ett brev från en bolag som heter Bisnode för 2 veckor sedan och då ringde jag till elfirmans eko-avdelning som meddelade att de inte längre har ansvaret för fordran?
Ok, då låter det som att det inte kommer att bli anmärkning när det går till Inkasso.
Men kommer Arvato att skicka skulden till ett inkassobolag (Gothia) eller hanterar Arvato skulden själva och skickar den till kf om du inte betalar?

Ja du måste ha skrivit på pappret för att kunna få en anmärkning 10 dagar senare ... bara vänta tills dom kommer och besöker dig ! Mig kom dom 2 gånger hem först med och då var jag inte hemma ! Så kom 2 veckor senare igen tredje gången och då skrev jag på ! Tog säkert 3-4 mån innan jag jag skrev på första ! Kan du inte betala något nu ?
Men kommer inte det gå till INkasso först? För Arvato är väl inget inkasso?

Men kommer inte det gå till INkasso först? För Arvato är väl inget inkasso?
Har för mig att gothia och arvato samarbeta , för skickar man ett Mail till gothia så kommer ett automatiskt Mail från arvato att dom kommer svara snart :) men jag skulle faktiskt gissa på
Att det kommer skickas till gothia först :) så tror han har gått om tid om han dra ut på det med :)

Har för mig att gothia och arvato samarbeta , för skickar man ett Mail till gothia så kommer ett automatiskt Mail från arvato att dom kommer svara snart :) men jag skulle faktiskt gissa på
Att det kommer skickas till gothia först :) så tror han har gått om tid om han dra ut på det med :)
Eller hur! Arvato kommer att skicka hans skuld till Gothia och först då kan man upprätta en avbetalningsplan. Arvato beviljar inte avbetalningar. Så det kommer att lösa sig

Eller hur! Arvato kommer att skicka hans skuld till Gothia och först då kan man upprätta en avbetalningsplan. Arvato beviljar inte avbetalningar. Så det kommer att lösa sig
Väldigt säker på det också :) ingen super stor skuld heller :)

Känns som att man ändå vill undvika besök av fogden till varje pris. Om mitt ex skulle få reda på detta så kommer hon ju använda det mot mig i alla lägen när det kommer till den fortsatt delade ekonomin för våra gemensamma barn :( Om jag inte är hemma vad gör de då? Knackar på hos grannen och frågar? Det skulle var sjukt pinsamt för min del. Nej jag ska fan lösa detta! Ska bara samla mod och skicka in en ansökan hos rätt kreditbolag eller bank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp