Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När betalar Kronofogden ut till borgenär vid skuldsanering?

Lägger till en fråga här, av nyfikenhet :).

När i månaden brukar KFM betala ut, i mitt beslut står det denna månaden, men kan inte se hos borgenärerna att dom mottagit någon betalning än. Visst bör det synas som en inbetalning, och "skulden" sjunka? Tänkte bara att denna månaden snart är slut.
Det brukar ta ett tag innan det uppdateras hos borgenärerna.

I billaga 2 i beslutet i er Kivra som heter ”betalningsplan” står det som frågas här

”Procent av varje skuld som blir betald: xx%

Nedanför så står det

”Plan för utbetalning

Ni kommer att få betalt en gång per år. Första utbetalningen kommer ni att få i månad år, förutsatt att beslutet fått laga kraft.

Nedanför det står det: ”
Betalning per utbetalningstillfälle”

I den tabellen ser ni också när och hur många kr som varje borgenärer får betalt varje år

Någon som vet vilket datum borgenärerna får pengar för skuldsanering? Om det är Januari det ska betalas ut är det redan den första eller är det den sista januari ?

Någon som vet vilket datum borgenärerna får pengar för skuldsanering? Om det är Januari det ska betalas ut är det redan den första eller är det den sista januari ?

Intressant fråga. Spontant borde det väl vara runt den 30:e i månaden? Eller däromkring.

25e på månaden får borgenärerna betalt om det är en bankdag. Det står vilken månad i beslutet. Men det är 14 månader efter inledande och sen var 12 månad.

Så om man har fått inledande i december 2025 så får borgenärerna pengarna 25 februari 2027, 25 februari 2028 och 25e februari efter varje 10e betalning. Får man inledande i februari så blir utbetalningarna 25 april.
Så har det vart enligt de exempel jag sett iaf

25e på månaden får borgenärerna betalt om det är en bankdag. Det står vilken månad i beslutet. Men det är 14 månader efter inledande och sen var 12 månad.

Så om man har fått inledande i december 2025 så får borgenärerna pengarna 25 februari 2027, 25 februari 2028 och 25e februari efter varje 10e betalning. Får man inledande i februari så blir utbetalningarna 25 april.
Så har det vart enligt de exempel jag sett
Ja det verkar stämma bra så i mitt fall fick jag inledande i November och enligt beslut betalas pengarna ut till borgenärerna i januari . Då vet jag att det är den 25:e var 12:e månad , tack för svaret

25:e, var 12:e månad.
Första gången efter 14 månader.
Tex jag fick inledande i november och första utbetalningen gjordes i januari 14 månader efter det.

25:e, var 12:e månad.
Första gången efter 14 månader.
Tex jag fick inledande i november och första utbetalningen gjordes i januari 14 månader efter det.
min stämmer inte. har fått inledande januari 2025 men står i min beslut att första utbetalt till börgenär juli 2026.

Jag sökte skuldsanering oktober 2020. Blev beviljad skuldsanering i mars 2021. För min del gör KF betalningar till borgenärerna i maj varje år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp