Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När betalar Kronofogden ut till borgenär vid skuldsanering?

Det handlar inte om att vara egoistisk, utan om att ha en saklig diskussion kring det ansvar man faktiskt tar på sig när man beviljas en skuldsanering. Många verkar kunna missa en, två, tre och fyra betalningar. Sedan betala tillbaka och hoppa in på betalplanen igen.

Som jag nämnde tidigare så har jag full respekt för att livet är oförutsägbart när det gäller sjukskrivningar eller arbetslöshet, det är därför omprövning finns. Min fru och jag har inte blivit drabbade på den fronten under våra fem år.

Min poäng var helt enkelt att vi har gjort stora medvetna val, som att bo kvar trångt och jävligt i fem år, för att säkerställa att vi aldrig missar en betalning. Det är ingen brist på empati för andra, utan en reflektion över vad som krävts av oss för att nå målet.

Jag undrar var i min text jag skriver att jag saknar empati för andra? Att jag lyfter fram vikten av personligt ansvar och de prioriteringar min fru och jag själv gjort innebär inte att jag inte förstår att andra har det tufft. Jag ser och jag lever i samma samhälle som dig.

Som jag skrivit två gånger nu: jag har full förståelse för att oförutsedda händelser som sjukdom och arbetslöshet kräver omprövning. Men faktum kvarstår att vi alla möter samma prisökningar på mat och el.

Det är inte dömande att jag delar med mig av min egen disciplin och de val som krävts för att bli skuldfri.

Man får ju behålla för hyran så ni hade ju haft lika mycket pengar att röra er med oavsett om hyran är 7 000 eller 17 000

Jag har det sistnämnda och jag hade förvisso kunnat ha en lägenhet för 7k och att borgenärerna fick dessa resterande 10 men jag valde en större lägenhet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp