Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

Starkt bästa Myra! Hur mycket har du kvar nu Myra? Och månadsbelopp?

Skönt att släcka ett sånt stort lån på många år :)
tusen tack!
Ja väldigt skönt, lånet kostade 2400 fr början och nu på slutet var nere på 1700/mån. Nästa stora lån som försvinner är Marginalen på 10 år, försvinner i maj-juni 2024.

September låg vi på totalt 19 000 kr för enbart lån och krediter utan bolån på 2200 kr och utan csn på 2700 (för mig och sambon) Ca en tusing mer än augusti då jag dealat tidigare månader hit och dit för att klara av tandläkarkostnader, semester (har ingen inkomst när jag har semester) och busskort på totalt 3500 kr. Så oktober borde ligga på 17 000 kr för lån och krediter (utan bolån och csn)

bra jobaat myra!! hejjar på dig sedan dag etnt! kLart du klarar en räntehöjninga du har detta håller tummarna sytrkekramar

opå dom bara
Tack snälla, så skönt att få pepp, är verkligen i en svacka som inte riktigt vill ge med sig, annars brukar det bara vara någon dag av tvivel, kan bero på att en nära anhörig som är yngre än mig har fått cancer och den har spridit sig så första behandlingarna gav inget resultat. Vill få rätt sida på ekonomin för man vet aldrig vad som väntar!

Har ca 30 lån- och kreditgivare (och 4 privata lån) på totalt ca 535 000 kr plus bolån 1,6 miljoner samt csn på totalt ca 350 000 kr för oss båda.

Har ca 30 lån- och kreditgivare (och 4 privata lån) på totalt ca 535 000 kr plus bolån 1,6 miljoner samt csn på totalt ca 350 000 kr för oss båda.
Öka bolånet, trots rådande läge, är inte ett alternativ?

Och ändå är många aktörer ut ur bilden men fortfarande många kvar! Men jag ger ju inte upp. Inom två år många lån borta. Jag tänker, två år går fort, har kämpat i ca 12 år. Bara vi är friska!

Öka bolånet, trots rådande läge, är inte ett alternativ?
Vi vill försöka hjälpa yngsta inom några år med del av handpenning så därför rör vi inte bolånet, har en belåning på under 50% vilket är bra.

Bra inspo-tråd! Ska läsa den i sin helhet någon dag. Försöker också gneta på, snåla, sälja, amortera och kanske framförallt ha tålamod och inte söka nya lån (ens för att lösa gamla just nu). Det gäller att ta ett steg framåt varje dag och ändå inse att det rör sig åt rätt riktning.

Med tanke på inflationssiffrorna som rapporterades i media igår (kommer väl officiellt till veckan) ser det ju ändå lite ljusare ut på just det området iaf. Det borde ju kunna påverka ränteläget också på sikt. Ni lär ju få högre än nu förstås, men på nästan ett år kan det ju börja vända lite iaf så det inte blir så illa som ni befarar

Senast ändrad:
Hur tänker du framåt Myra, kommer du ansöka om något samlingslån eller kommer du bara att köra på tills allt är slut? :) <3

Hur tänker du framåt Myra, kommer du ansöka om något samlingslån eller kommer du bara att köra på tills allt är slut? :) <3
Kommer inte söka samlingslån då min inkomst är alldeles för låg (om jag skulle lyckas så kanske jag får 80 000 max) och det andra anledningen är att nu tänker jag att hellre bita ihop 2-3 år till och bli av med en hel del lån än ha ett nytt lån på 10-12 år, mitt psyke mår inte bra alls när jag tänker på att ta lån. Det som är glädjande är att min sambo kommer bli klar men hans csn om ca två år, han betalar ca 2 200 kr/mån idag, jag betalar 500 kr.

Så vägen framåt för min del (och som jag tänker just nu) är att fortsätta med snöbollen på Wasa och Captum, båda kommer försvinna om ca 6 månader resp 3 mån. Sen gå på nästa osv. Dessutom alla avbetalningar där lägsta per månad är allt fr 60 kr upp till 150 kr betalar jag 200 kr/månad (Stadium, Avarda, Elpy, Bauhaus m m) OCH när det är ca 500 kr kvar så betalar jag bort hela!
försöker spara varme månad i fonder och boxar och sparkonton till olika ändamål (bil, semester, jul, buffert) men oftast så behöver jag använda de pengarna ändå men målet är att kunna låta de vara.

Tittar jag bakåt så känner jag att jag har kommit långt, väldigt långt men ibland får jag panik att det aldrig tar slut och deppar men det brukar vända.
Idag ska jag säga upp Discovery och då frigörs 89 kr som ska gå till snöbollen.

Kommer inte söka samlingslån då min inkomst är alldeles för låg (om jag skulle lyckas så kanske jag får 80 000 max) och det andra anledningen är att nu tänker jag att hellre bita ihop 2-3 år till och bli av med en hel del lån än ha ett nytt lån på 10-12 år, mitt psyke mår inte bra alls när jag tänker på att ta lån. Det som är glädjande är att min sambo kommer bli klar men hans csn om ca två år, han betalar ca 2 200 kr/mån idag, jag betalar 500 kr.

Så vägen framåt för min del (och som jag tänker just nu) är att fortsätta med snöbollen på Wasa och Captum, båda kommer försvinna om ca 6 månader resp 3 mån. Sen gå på nästa osv. Dessutom alla avbetalningar där lägsta per månad är allt fr 60 kr upp till 150 kr betalar jag 200 kr/månad (Stadium, Avarda, Elpy, Bauhaus m m) OCH när det är ca 500 kr kvar så betalar jag bort hela!
försöker spara varme månad i fonder och boxar och sparkonton till olika ändamål (bil, semester, jul, buffert) men oftast så behöver jag använda de pengarna ändå men målet är att kunna låta de vara.

Tittar jag bakåt så känner jag att jag har kommit långt, väldigt långt men ibland får jag panik att det aldrig tar slut och deppar men det brukar vända.
Idag ska jag säga upp Discovery och då frigörs 89 kr som ska gå till snöbollen.
Låter väldigt klokt! Jag tror vi kommer att göra detsamma. Det känns bättre att beta av allt än att ta ett nytt på flera år igen. Vi kommer trots allt framåt, även om det går lite långsammare just för tillfället så är det ändå framåt! :)

Jag var in i min tråd och letade efter bilderna du delade med sig av. Ska göra likadana till oss nu ett tag, då jag ytterligare en gång gjort om lite. De är som terapi att fixa och trixa med skuldboken :facejoy:
Vi fixar det här <3

Har du någon översikt på när ni/du kan tänkas bli klar? Eller har du något mål för det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp