Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Myras väg mot skuldfrihet

Har inget slutdatum då jag har en större inkassoskuld hos svea som jag kommer bli av om först ca 10 år (1200 kr/månad). Valde att betala så lågt som det gick för att ha chansen att bli av med andra lån först. Fortsätter jag betala 1200 kr/mån och inte höjer så är det ca 8-10 år kvar, minns inte exakt.
Om vi säger att vi i dagsläget har ca 35 skulder så kommer vi i slutet av detta år ha 33, slutet av 2024 - 21
2025-2026 är jag klar med de andra inkasso utom möjligtvis Everyday+ (men hoppas att jag hinner bli av med det också) och så kommer jag ha kvar det jag nämnde först. Så klar med 6 inkasso av 7 (om jag även lyckas få bort Everyday+)

Efter 2026 kommer vi ha kvar enstaka som jag just nu vet inte vart de bär av, då det bl är ett kreditkort, Nortmil (som vi använder om bilen pajar) och liknande.

MEN jag VILL försöka få bort så mkt som möjligt till 2026, har även några privata skulder som jag inte än börjat betala på än.
Så det återstår en del pusslande.

Ja, jag förstår vad du menar med att det är som terapi att fixa med skuldpärmen, nu när det går åt rätt håll så är det tillfredsställande att pyssla med den.
Så fort utrymme finns så kommer jag satsa på sparande mer och mer.

Det jag märker mer av nu är hur ekonomin framåt påverkas positivt när saker som förut har bekostats med lån betalas nu med befintliga pengar! Att det inte tillkommer nya kostnader för lån gör stor skillnad på sikt!
Det finns en tidpunkt för alla oss som kämpar då det vänder, man märker inte det direkt men nu märker jag att det har vänt för oss särskilt när jag gör vissa jämförelser med förr.

Framåt är enda alternativet :)

Har inget slutdatum då jag har en större inkassoskuld hos svea som jag kommer bli av om först ca 10 år (1200 kr/månad). Valde att betala så lågt som det gick för att ha chansen att bli av med andra lån först. Fortsätter jag betala 1200 kr/mån och inte höjer så är det ca 8-10 år kvar, minns inte exakt.
Om vi säger att vi i dagsläget har ca 35 skulder så kommer vi i slutet av detta år ha 33, slutet av 2024 - 21
2025-2026 är jag klar med de andra inkasso utom möjligtvis Everyday+ (men hoppas att jag hinner bli av med det också) och så kommer jag ha kvar det jag nämnde först. Så klar med 6 inkasso av 7 (om jag även lyckas få bort Everyday+)

Efter 2026 kommer vi ha kvar enstaka som jag just nu vet inte vart de bär av, då det bl är ett kreditkort, Nortmil (som vi använder om bilen pajar) och liknande.

MEN jag VILL försöka få bort så mkt som möjligt till 2026, har även några privata skulder som jag inte än börjat betala på än.
Så det återstår en del pusslande.

Ja, jag förstår vad du menar med att det är som terapi att fixa med skuldpärmen, nu när det går åt rätt håll så är det tillfredsställande att pyssla med den.
Så fort utrymme finns så kommer jag satsa på sparande mer och mer.

Det jag märker mer av nu är hur ekonomin framåt påverkas positivt när saker som förut har bekostats med lån betalas nu med befintliga pengar! Att det inte tillkommer nya kostnader för lån gör stor skillnad på sikt!
Det finns en tidpunkt för alla oss som kämpar då det vänder, man märker inte det direkt men nu märker jag att det har vänt för oss särskilt när jag gör vissa jämförelser med förr.

Framåt är enda alternativet :)
Jag hoppas känna så om ett år då jag kommer att få 5000 kr mer över och då kommer det kännas bättre då tänkte jag amortera på ett av de större lånen och öka sparandet lite

Tycker du tänker klokt men framför allt ska man göra det som känns bäst för en. Jag gav upp tanken på samlingslån 2019 då jag först fick 100 k fr Remember men sen ångrade de sig.
Efter det känner jag mer och mer att det vänds i magen bara jag tänker på att söka ett stort lån som jag ändå blir tvungen att ta på minst 10 år och som ändå inte kommer lösa all min skit jag har idag. Så bättre gneta på i 2-3 år till. Bryr mig inte så mkt heller om vad jag har för uc men kollar i kreddy då och då mest för att jag behöver veta hur mkt jag har kvar på Thornlånet (de skickar aldrig några specar). Har 3,9 just nu.

Vill varken söka lån eller krediter mer. Men skulle jag åka på en rejäl tandläkarutgift då får jag se. Nu hade jag tur som jag kunde lösa 7-8 k direkt av egna pengar under sommaren när jag var tvungen att laga tänder.
Låter klokt och tänker samma

Exakt så är det!
Och mkt roligare med papper, pennor i glada färger och massa emojis. Har nyss ändrat status på två lån i mobilskuldlistan från tulpan (= återbetald inom 6 månader) till röd blomma (= återbetald inom 3 månader) De lån som bara har en enda betalning kvar märker jag med en guldmedalj :facejoy:
Har tidsintervaller i mobillistan på:
en kvar
max tre månader
max 6 månader
max 1 år
max 2 år
mer än 2 år

Excel är för abstrakt för mig.
Du är fantastisk vilken kämpe o inspiration. Du har gett mig stor inspiration att orka att kämpa och att se allt man gör varje månad o att det faktiskt går framåt

Du är grym Myra!
Just nu har nog min hjärna ställt om sig. Bara tänker på pengar o lån nu. Varje minut o det börjar bli riktigt slitsamt. Men kanske är en fas med chock som blir lättare?

Du är grym Myra!
Just nu har nog min hjärna ställt om sig. Bara tänker på pengar o lån nu. Varje minut o det börjar bli riktigt slitsamt. Men kanske är en fas med chock som blir lättare?
Tänk på pengar men pengar du vill ha för dig själv,för du vill inte ge dina pengar till långivare. För det är det vi gör när vi väljer att låna eller köpa på kredit, vi ger av vår inkomst till andra som blir rika, vi blir belånade och fattiga.
Min främsta morot och motivation att aldrig mer låna och bli av med de lån vi har är just att kunna spara av våra inkomster, behålla inkomsterna själva, inte ge bort de i form av räntor. Dit vill jag komma så fort som möjligt! Punkt slut

Som det är nu ger jag pengar varje månad till 35 olika långivare. Trettiofem!!!! Mer än hundratusen kronor om året!

Tänk på pengar men pengar du vill ha för dig själv,för du vill inte ge dina pengar till långivare. För det är det vi gör när vi väljer att låna eller köpa på kredit, vi ger av vår inkomst till andra som blir rika, vi blir belånade och fattiga.
Min främsta morot och motivation att aldrig mer låna och bli av med de lån vi har är just att kunna spara av våra inkomster, behålla inkomsterna själva, inte ge bort de i form av räntor. Dit vill jag komma så fort som möjligt! Punkt slut

Som det är nu ger jag pengar varje månad till 35 olika långivare. Trettiofem!!!! Mer än hundratusen kronor om året!

Helt rätt Myra! Du är så klok och verkligen inspirerande.
Igår var det en otroligt kass dag. Jag tänkte nog på min totala skuld och månadsbeloppet hela dagen, varje minut typ. Var helt slutkörd på kvällen.
Idag känns det bättre och försöker lägga min energi på att inte ge bort mer pengar.

Jag har egentligen ett bra läge nu att fixa detta! Men det är nog absolut sista gången nu!

35, det är helt galet.

Helt rätt Myra! Du är så klok och verkligen inspirerande.
Igår var det en otroligt kass dag. Jag tänkte nog på min totala skuld och månadsbeloppet hela dagen, varje minut typ. Var helt slutkörd på kvällen.
Idag känns det bättre och försöker lägga min energi på att inte ge bort mer pengar.

Jag har egentligen ett bra läge nu att fixa detta! Men det är nog absolut sista gången nu!
Lätt att lbi deprimerad om man tänker på hela skuldbeloppet man har. Bryt det i framsteg, alltså mät framgångarna och koncentrera på det istället för totalt skuldbelopp. Så länge det går framåt så går det framåt. Ett litet steg i taget. Man kommer långt på det! Glöm aldrig hur fruktansvärt det HAR varit, vi vill inte dit igen! Att inte behöva låna nya pengar för att klara vardagen är frihet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp