Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

De flesta inkasso tar ca 60 kr i aviavgift när avierna skickas med vanlig post. Men samtidigt brukar man kunna tacka nej till pappersavier mot att man själv får hålla koll på när det ska betalas och då brukar de ta bort de 60 kr/avi. Men nu sa Svea att det inte gick och det är första gången jag är med om att de inte vill ta bort pappersavier.
Så det är bara att bita i det sursura äpplet och se glad ut. Men visst är det tråkigt!
Inget miljötänk där inte! ;)

Inget miljötänk där inte! ;)
Hahaha det tänkte jag inte ens på men visst har du en stor poäng där. Företag förväntas ha hållbarhetsplaner och miljötänk, men Inkasso står över dessa krav tydligen. Allt för att få folk på pengar.

Det jag undrar nu dock är om de kommer skicka avierna via Kivra eller om det är vanlig post som gäller.

Hahaha det tänkte jag inte ens på men visst har du en stor poäng där. Företag förväntas ha hållbarhetsplaner och miljötänk, men Inkasso står över dessa krav tydligen. Allt för att få folk på pengar.

Det jag undrar nu dock är om de kommer skicka avierna via Kivra eller om det är vanlig post som gäller.
Vi Kivra skulle vara klädsamt - då sparar de ju i alla fall på miljön ...

Visst kostar administrationen och porto en liten slant, men de har fina marginaler! ;) Men, högst omodernt ...
Håller aboslut med dig ! Tror det var något av dom stora tele bolagen som fick in över 100 miljoner om året just på den avgiften :)

Jättekonstigt ju. Jag fick ju bort den utan problem, minska ju skulden med 2-2500kr. Dock slutbetalade jag den i juli. Kanske ändrats på senare tid att de inte kan ta bort avierna... :axelryck:

Nu har Flexlimit skickat min skuld till Svea inkasso, efter två missade betalningar (juli och augusti). Trodde att de skulle göra det efter 3 missade betalningar. Låg efter först med juni, juli men betalade för juni.
Totalt skuld 17 500 kr.
tänkte ringa till Svea idag och fråga om jag får börja med 600 kr/månad. Känns inte som att det kommer gå men fråga kan man göra. Jag tror att de kommer vilja ha lägst 1200 kr.
Håll tummarna för mig!
Håller tummarna för dig Myra att du får 600/månad, verkar som Svea har blivit "lite snällare" när de ska bestämma månadsbelopp för avbetalningsplaner och att det gäller dig också:tummen::tummen::tummen::tummen::tummen::tummen:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp